Treści programowe luty – Jabłuszka
Tydzień I: Hej, ha, co to gra?
- rozwijanie wielokierunkowej aktywności dziecka
- wdrażanie do komunikowania potrzeby ruchu i odpoczynku
- kształtowanie nawyku utrzymywania prawidłowej postawy ciała w czasie zabaw muzyczno-ruchowych, tańców i pląsów
- przygotowywanie do rozumienia uczuć i emocji własnych i innych ludzi wywołanych kontaktem z muzyką
- kształtowanie postaw prospołecznych – czerpanie radości ze wspólnego muzykowania
- wzbogacanie czynnego i biernego słownictwa związanego z muzyką (cisza, dźwięki wysokie i niskie, ciche i głośne, krótkie i długie, nazwy instrumentów, tańce i pląsy)
- poznanie zawodów: muzyk, pianista, kompozytor, piosenkarz, piosenkarka
Tydzień II: Malujemy świat
- rozwijanie precyzji i szybkości ruchów (motoryka mała)
- kształtowanie czynności samoobsługowych – rozkładanie przyborów do prac plastycznych oraz technicznych i sprzątanie po zajęciach
- kształtowanie nawyku zgłaszania potrzeb fizjologicznych
- rozszerzanie słownika dziecka o wyrażenia i zwroty dotyczące uczuć i emocji
- wdrażanie do współdziałania w parach, małych grupach i w zespole rówieśniczym
- kształtowanie postaw prospołecznych, czerpanie radości ze wspólnego
- budowanie czynnego i biernego słownictwa związanego ze sztuką (malarstwo, rzeźba, rękodzieło, nazwy zawodów)
- poznanie zawodów (malarz, rzeźbiarz, artysta) oraz narzędzi wykorzystywanych w ich pracy
- doskonalenie umiejętności odpowiadania na pytania, wypowiadania się na dany temat
Tydzień III: Zaproszenie do teatru
- wdrażanie do komunikowania potrzeby ruchu i odpoczynku
- rozwijanie umiejętności rozumienia swoich uczuć i emocji
- rozwijanie kreatywności i wyobraźni artystycznej
- rozwijanie uwagi, koncentracji i skupienia
- rozwijanie zainteresowania pracą zawodową ludzi dorosłych
- budowanie czynnego i biernego słownictwa dziecka, związanego z teatrem
- kształtowanie pojęć matematycznych
- rozwijanie zainteresowań i uzdolnień teatralnych
Tydzień IV: Dzieci – wspaniali artyści
- wdrażanie do komunikowania potrzeby ruchu i odpoczynku
- rozwijanie kreatywności i wyobraźni artystycznej
- rozwijanie uwagi, koncentracji i skupienia
- budowanie poczucia własnej wartości oraz sprawczości
- kształtowanie umiejętności autoprezentacji
- kształtowanie umiejętności uważnego słuchania
- budowanie zainteresowania dziecka językiem ojczystym
- rozwijanie zainteresowań i uzdolnień