Treści programowe marzec – Jeżynki
TREŚCI PROGRAMOWE – MARZEC, GRUPA JEŻYNKI
Jak wygląda nasza planeta
• wyzwalanie aktywności ruchowej poprzez zabawy oparte na naturalnej potrzebie ruchu
• kształtowanie umiejętności dostrzegania uczuć innych ludzi, wczuwania w czyjąś sytuację
• organizowanie doświadczeń, pomagających dzieciom w kształtowaniu świadomości własnego „ja”
• wdrażanie do uważnego słuchania, reagowanie na humor zawarty w utworach
• zachęcanie dzieci do pogłębienia wiedzy o otaczającym świecie przyrody przez obserwowanie i analizowanie najbliższego otoczenia
W świecie roślin i zwierząt
• doskonalenie umiejętności samoobsługowych
• kształtowanie pozytywnego stosunku do zwierząt oraz roślin
• kształtowanie postaw prospołecznych
• kształtowanie umiejętności matematycznych: klasyfikowanie, segregowanie, liczenie w dostępnym zakresie
• rozbudzanie zainteresowania światem przyrody
Tam gdzie Słońce, księżyc i gwiazdy
• wyrabianie nawyku dbania o zachowanie prawidłowej postawy ciała
• kształtowanie umiejętności panowania nad emocjami i godzenia się z porażką
• wdrażanie do zgodnego współdziałania z dziećmi w zabawie
• poznanie prostych zjawisk przyrodniczo-fizycznych poprzez przeprowadzanie prostych doświadczeń
Kiedy Ziemia źle się czuje
• rozwijanie umiejętności samodzielnego wykonywania czynności higienicznych i samoobsługowych
• wzmacnianie więzi ze środowiskiem przyrodniczym
• kształtowanie umiejętności społecznych (uważne słuchanie dorosłych i dzieci, zgodna zabawa z innymi, rozumienie oraz wykonywanie prostych poleceń, zwracanie się do nauczyciela w razie potrzeby, porządkowanie po sobie miejsca zabawy)
• kształtowanie postaw proekologicznych
• kształtowanie umiejętności segregowania i klasyfikowania odpadów
• kształtowanie umiejętności obserwowania i interpretowania zjawisk przyrodniczych
• rozwijanie wyobraźni muzycznej