• sekretariat@przedszkole-w-przeclawiu.edu.pl
  • 782-557-554 Sekretariat Przedszkole
  • -

Pszczółki poznają kszałty

Dzieci nie rodzą się z umiejętnością rozpoznawania kształtów i ich nazywania. Potrzeba czasu, by narząd wzroku wystarczająco się wykształcił, następnie dziecko musi być gotowe do mówienia. Zatem nauka kształtów dla dwulatków czy trzylatków jest możliwa. Można zacząć naukę kształtów i zorganizować ją tak, by maluch w naturalny sposób poznał podstawowe figury geometryczne.

Bardzo ważne w zabawach z dziećmi, jest to, że wszystkie te czynności związane z nauką powinny pozostać zabawą, dzięki której nasze dziecko odkrywa świat i poznaje go. Tylko zabawa gwarantuje nam to, że dziecko szybciej i chętniej będzie zdobywało nowe umiejętności.

Poznajemy kształty przy pomocy różnych faktur. Tym razem do przeprowadzenia zajęć wykorzystałyśmy filc, piankę i tekturę falistą. Dzieci poznały również właściwości rzepu. Pszczółki miały za zadanie przyczepić na podkładkę odpowiedni kształt figury geometrycznej.

Oczywiście my jako rodzice/ opiekunowie powinniśmy wspierać rozwój naszych pociech poprzez odpowiednie stymulowanie, ale wszystko dostosowując do tempa rozwoju naszego malucha. Wielokrotne powtarzanie danej czynności gwarantuje nam sukces i poprawne odgadywanie zagadnień.


  • -

Pszczółki poznają wiosenne kwiaty…

Zainteresowanie Pszczółek wiosną rozpoczęłyśmy od przedstawienia wiosennych kwiatów. Również nasze prace plastyczne związane były z wiosennymi kwiatami. Dzieci wykonały żonkila przy pomocy drewnianych patyczków i foremek do pieczenia, przebiśniegi wykonały z płatków kosmetycznych i papieru a tulipany wykonały przy pomocy farbek i plastikowego widelca. Wykonanie wiosennych kwiatów miało na celu rozwijanie pomysłowości i kreatywności w wykonywaniu prac, pogłębianie doświadczeń plastycznych oraz wprowadzenie dzieci w obszar edukacji przyrodniczej. 

 


  • -

Pani Wiosna zawitała do Pszczółek

Wiosna w żłobku zawitała na dobre. To doskonała pora, by rozbudzać zainteresowania dzieci zmianami zachodzącymi w przyrodzie, tworząc sytuacje, które powodują zdziwienie, zaciekawienie, poznanie nowego środowiska przyrodniczego. Działanie to służy wprowadzeniu dzieci w obszar edukacji przyrodniczej oraz obserwacji rozwoju roślin. Nabywanie wiedzy poprzez praktyczne działanie jest jednym z najlepszych sposobów uczenia się, toteż dajemy dzieciom możliwość samodzielnego wykonania określonej pracy, a potem wyciągania wniosków na podstawie systematycznych obserwacji, Tego dnia najpierw zrobiliśmy wspólnie makietę Pani Wiosny by później móc wyjść na spacer przywitać Wiosnę. Każde dziecko miało również na głowie wiosenny wianek. Podziwialiśmy również zasadzone przez przedszkolaki kwiaty na rabatach przed przedszkolem.

 


  • -

Stonoga w Pszczółkach

STONOGA

Zabawa integracyjna polegająca na wykonaniu makiety stonogi miała na celu  wdrożyć dzieci do wspólnych gier i zabaw, kształcić umiejętności współpracy w grupie, uczyć cierpliwości, koncentracji i spostrzegawczości. Taśma samoprzylepna przyklejona do papierowych talerzyków, którą dzieci musiały samodzielnie zerwać usprawniała pracę palców, dłoni i nadgarstka a kolorowe piłeczki utrwalały poznane wcześniej kolory. Po wykonaniu makiety Pszczółki ustawiły się w długą stonogę i żwawym krokiem zatańczyły do piosenki pt. „Stonoga”.


  • -

BALONIK I RODZINKA BUM BUM

 

 

Pszczółki wraz z dziećmi z grupy Biedronek i Motylków miały przyjemność obejrzeć przedstawienie pt. „Balonik oraz rodzinka Bum Bum”. Efekty świetlne, oprawa muzyczna, zachęcanie do wspólnej zabawy oraz fantastyczna gra aktorska „Baloników” dla naszych żłobkowiczów była niesamowitą przygodą.

 


  • -

DZIEŃ KOBIET W PSZCZÓŁKACH

8 marca to wyjątkowy dzień w roku. Wtedy swoje święto obchodzą wszystkie kobiety, zarówno te duże, jak i te małe. 

W tym szczególnym dniu wszyscy chłopcy składali życzenia dziewczynkom i swoim paniom. Nie obyło się bez

Read More

  • -

TRASA

Wyznaczona trasa za pomocą taśmy klejącej na kawałku podłogi pozwoliła Pszczółkom poznać zakres ćwiczeń kształtujących postawę ciała, ćwiczeń w chodzeniu i bieganiu oraz ćwiczeń równoważnych.


  • -

DZIEŃ KOTA

W poniedziałek 18 lutego Pszczółki obchodziły nietypowe święto – Światowy Dzień Kota.

Spotkanie rozpoczęło się wspólną zabawą, przy znanej wszystkim gimnastyce z Tuptusiem+ wersja z małymi kotkami. Dzieci z zainteresowaniem oglądały ilustracje różnych kotów, słuchały wiersza ” Kotek”. Później aktywnie uczestniczyły w zabawie zagadkowej- musiały odszukać ukryte na sali obrazki z kocią maską. Dużo radości sprawiła dzieciom zabawa „Koci ogonek” (spacer w masce kota). Uczestnicy „kocich zabaw” zostali również zaproszenie do Kociej Krainy, w której przy dźwiękach relaksacyjnej muzyki dzieci – koty odpoczywały.


  • -

WALENTYNKI W PSZCZÓŁKACH

Dzień miłości i przyjaźni w grupie Pszczółek postanowiłyśmy zorganizować tak by przynieść dzieciom jak najwięcej okazji do wyrażania miłych uczuć względem swoich kolegów i koleżanek z grupy. 

Pszczoły miały okazję do radości odkrywania i budzenia ciekawości poznawania eksperymentując z mąką, solą i wodą- bo właśnie po wymieszaniu tych trzech składników powstała nam masa plastyczna „ROSNĄCE FARBKI”. Gotową masę użyliśmy do wykonania pracy plastycznej- SERCA przy użyciu foremek do pieczenia. Prace musiały „wyschnąć” w mikrofalówce.  Celem było ćwiczenie spostrzegawczości i koncentracji oraz praca na zmysłach: dotyku, węchu, smaku i wzorku.

 

Na twarzach dzieci pojawiał się entuzjastyczny uśmiech i radość gdy widziały jak rosną ich serca. Na pewno jeszcze wrócimy do tego rodzaju prac.


  • -

BAL KARNAWAŁOWY

Tego dnia już od rana w żłobku pojawiały się kolorowe postacie. Dzieci przebrane były za bohaterów znanych bajek, w salach żłobkowych można było spotkać wróżki, królewny, motylki, kotki, piratów, policjantów, Spider-Mana…nie sposób zliczyć i wymienić tych wszystkich postaci. Wystrój sali wprowadził w radosny nastrój oraz zachęcał wszystkich do wesołej zabawy. Na tą wyjątkową okazję Rada Rodziców zaprosiła do prowadzenia balu wodzirejów, którzy zachęcali wszystkich do tańca przygotowaną muzyką. Dzieci świetnie się bawiły uczestnicząc wspólnie ze swoimi paniami w zabawach. Na sali podczas pląsów pojawiały się bańki mydlane, które dzieci uwielbiają. Wszyscy bawili się wyśmienicie, po dzieciach nie było widać zmęczenia nawet po skokach na dmuchanym zamku.

Po hucznej zabawie chwilę wyciszenia przyniosło spotkanie ze Strażakiem Samem, który pouczał dzieci, że z ogniem to nie jest zabawa. Dzieci miały również możliwość pozowania do zdjęć na wcześniej przygotowanych ściankach

Ten dzień był pełen wrażeń, wszystkie dzieci wspaniale się bawiły i na pewno długo będą miały to spotkanie w pamięci.

Zachęcamy Państwa do obejrzenia fotorelacji z balu w grupie Biedronek, na zdjęciach znajdą Państwo również zdjęcia dzieci z grupy Pszczółek.   

Dziękujemy serdecznie Radzie Rodziców za sfinansowanie balu karnawałowego.