• sekretariat@przedszkole-w-przeclawiu.edu.pl
  • 782-557-554 Sekretariat Przedszkole

Propozycje zabaw dla Truskaweczek – 26.03.2020r

  • -

Propozycje zabaw dla Truskaweczek – 26.03.2020r

„Rachunki Pani Wiosny”

Dzieci słuchają zagadek matematycznych, następnie przeliczają w zakresie 10 za pomocą metody E. Gruszczyk-Kolczyńskiej przy użyciu klamerek i papierowych tacek.

Przyszła wiosna do lasku, z kluczykiem przy pasku

A te kluczyki brzęczące, to kolorowe kwiaty pachnące

Rosną tu trzy zawilce i trzy krokusy,

oblicz proszę ile kwiatków wyszło, spod zimowych pierzynek ?

 

Stąpa wiosna po łące, zbiera kwiaty pachnące

Ma trzy stokrotki, cztery tulipany, powiedz z ilu kwiatków

Zrobi wiosna bukiet pachnący ?

 

Siedziało dziesięć jaskółek, za sosnowej gałązce

pięć odleciało, ile teraz jaskółek będzie z gałązki spoglądało ?

 

W ogrodzie na grządce, rosło siedem słoneczników pięknych jak słońce

Przyszła Kasia i trzy zerwała, bo bukiet piękny zrobić chciała.

Ile słoneczników teraz rośnie na grządce?

 

Chodzi wiosna po lesie, promyki słońca w koszach niesie

Dwa kosze ma dla kwiatków, trzy dla trawki

Trzy dla leśnej zwierzyny, ile koszy przyniosła wiosna dla leśnej rodziny?

 

Zabawka zręcznościowa „Złap kurczaka”

Potrzebne nam będą: butelka po kefirze, pojemnik po kinder niespodziance, sznurek, nożyczki, gwoździk, czarny i czerwony marker.

Zabawka zręcznościowa krok po kroku

– Przecinamy butelkę na pół i wycinamy na kształt skorupki jaja pękniętego na pół (butelkę można ozdobić)

– Gwoździkiem przedziurawiamy plastikową zakrętkę oraz pojemniczek po kinder niespodziance.

– Przewlekamy przez powstałe dziurki sznureczek i zawiązujemy supełki z jednej strony przy nakrętce, a z drugiej przy pojemniczku po kinder niespodziance.

– Na pojemniczku malujemy czarnym markerem oczy, czerwonym dziób oraz wycinamy z czerwonej taśmy grzebień i przyklejamy na czubku jaja.

Przykręcamy nakrętkę do wyciętej części butelki.

………………………………………………………………………………………………………………………………………

„Domek fasolki”- zakładamy mini szklarnię.
IV. Poznawczy obszar rozwoju dziecka.
18. Posługiwanie się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych, np. dotyczącymi życia roślin.
12. Rozróżnianie podstawowych figur geometrycznych.
1. Założenie mini szklarni.
Potrzebne materiały: woreczek strunowy/ koszulka biurowa, nasiona fasoli, wata, woda, szablon „domku fasoli”

       
Postępowanie: Do woreczka strunowego wkładamy watę, zwilżamy ją wodą. Wkładamy kilka nasion fasoli. Zamknięty woreczek za pomocą taśmy klejącej mocujemy na szybie okna. Kolorujemy szablon domku. Z pomocą rodziców wycinamy jego środek. Przyklejamy szablon domku do woreczka z fasolką.
W następnych dniach obserwujemy rozwój fasolki. Rozmawiamy na temat warunków niezbędnych do rozwoju rośliny.
2. „Fasolkowe kształty”- układanie kształtu koła, trójkąta, kwadratu z nasion fasoli, układanie kompozycji wg własnej inwencji.
Jeżeli nie mają Państwo materiałów potrzebnych do założenia mini szklarni, można przybliżyć dziecku proces rozwoju rośliny wykorzystując zasoby internetu.

Czekamy na fotorelacje pod adresem magdalena.harmatiuk@onet.eu

Kochane Truskaweczki – pomimo odległości serdecznie o Was myślimy… Podczas zajęć w przedszkolu, ćwiczymy abyście nauczyli się pięknie pisać, dlatego przesyłam Wam moi mili ćwiczenia grafomotoryczne. Z przesłanego pliku cwiczenia-grafomotoryczne proszę w miarę możliwości dokonać wydruku i stworzyć zestaw ćwiczeń. Plik po wydruku stworzy książeczkę, z którą Państwa pociechy będą mogły pracować każdego dnia. Powstałe książeczki ćwiczeń przynosimy do przedszkola kiedy tylko będziemy mogli się spotkać:)

Pozdrawiamy 🙂