• sekretariat@przedszkole-w-przeclawiu.edu.pl
  • 915065800
  • -

  • -

  • -

Pisanki, pisanki, jajka malowane…

16 kwietnia nasze maluchy ozdabiały styropianowe jajka za pomocą plastokulek.

Plastokulki jest to masa plastyczna składająca się z drobnych kolorowych kuleczek, które łatwo się przyklejają.

Radość tworzenia, pobudzona wyobraźnia i rozwijające się umiejętności manualne są dodatkowym atutem.

Następnie Motylki pomalowały farbkami swoje jajka, które będą pięknie prezentowały się na świątecznym stole.

Celem zajęć było poznanie tradycji i zwyczajów związanych ze Świętami Wielkanocnymi.

A.H  A.K


  • -

  • -

Siejemy owies – Motylki

Siejemy owies – Motylki

Dzieci z naszej grupy rozpoczęły przygotowania do Świąt Wielkanocnych. Każdy maluch w swojej doniczce wysiał owies, który później ozdobi jego wielkanocny stół

A.H.  A.K.


  • -

ZAJĘCIA RUCHOWE Z ELEMENTAMI SENSOMOTORYKI

Sensomotoryka dostarcza zewnętrznych bodźców dotykowych i wizualnych, odgrywa bardzo istotną rolę w rozwoju poznawczym dziecka.

W ubiegłym tygodniu dzieci z grupy Motylki bawiły się z ciociami taśmą klejącą. Przyklejanie i odklejanie kolorowych piłeczek do taśmy sprawiło im ogromną radość. Na pewno jeszcze powrócimy do tego typu zajęć.

A.K. A.H.

 

 


  • -

„Budujemy ciszę”- w Motylkach

„Budujemy ciszę”- w Motylkach

11 kwietnia dzieci z najmłodszej grupy żłobkowej budowały ciszę ilustrując słowa piosenki ruchem. Jest to świetna zabawa wyciszająca pozwalająca odreagować nagromadzone emocje, a ponadto wspomaga rozwój muzyczny i integruje grupę.

A.K.  A.H.


  • -

Pszczółki… farba…folia…

Malowanie farbami pod folią to niezwykłe zajęcia plastyczne dla dzieci. Najbardziej fascynujące dla dzieci jest tu doznawanie własnej mocy sprawczej i obserwowanie efektów działań przez przezroczystą folię. To świetna zabawa plastyczna, badawcza, sensoryczna. Dzieci badają konsystencję, miękkość i gęstość farby, dotykają gładkiej folii, obserwują  jak się marszczy, jak łączą się kolory.


  • -

Pszczółki poznają kszałty

Dzieci nie rodzą się z umiejętnością rozpoznawania kształtów i ich nazywania. Potrzeba czasu, by narząd wzroku wystarczająco się wykształcił, następnie dziecko musi być gotowe do mówienia. Zatem nauka kształtów dla dwulatków czy trzylatków jest możliwa. Można zacząć naukę kształtów i zorganizować ją tak, by maluch w naturalny sposób poznał podstawowe figury geometryczne.

Bardzo ważne w zabawach z dziećmi, jest to, że wszystkie te czynności związane z nauką powinny pozostać zabawą, dzięki której nasze dziecko odkrywa świat i poznaje go. Tylko zabawa gwarantuje nam to, że dziecko szybciej i chętniej będzie zdobywało nowe umiejętności.

Poznajemy kształty przy pomocy różnych faktur. Tym razem do przeprowadzenia zajęć wykorzystałyśmy filc, piankę i tekturę falistą. Dzieci poznały również właściwości rzepu. Pszczółki miały za zadanie przyczepić na podkładkę odpowiedni kształt figury geometrycznej.

Oczywiście my jako rodzice/ opiekunowie powinniśmy wspierać rozwój naszych pociech poprzez odpowiednie stymulowanie, ale wszystko dostosowując do tempa rozwoju naszego malucha. Wielokrotne powtarzanie danej czynności gwarantuje nam sukces i poprawne odgadywanie zagadnień.


  • -

Pszczółki poznają wiosenne kwiaty…

Zainteresowanie Pszczółek wiosną rozpoczęłyśmy od przedstawienia wiosennych kwiatów. Również nasze prace plastyczne związane były z wiosennymi kwiatami. Dzieci wykonały żonkila przy pomocy drewnianych patyczków i foremek do pieczenia, przebiśniegi wykonały z płatków kosmetycznych i papieru a tulipany wykonały przy pomocy farbek i plastikowego widelca. Wykonanie wiosennych kwiatów miało na celu rozwijanie pomysłowości i kreatywności w wykonywaniu prac, pogłębianie doświadczeń plastycznych oraz wprowadzenie dzieci w obszar edukacji przyrodniczej.