• sekretariat@przedszkole-w-przeclawiu.edu.pl
  • 915065800
  • -

Zabawy z dzieckiem w domu

W związku z decyzją MEN wynikającą z konieczności zapobiegania rozprzestrzeniania się koronawirusa, zajęcia  w przedszkolu zostały odwołane do Świąt Wielkanocnych.

Nauczyciele zostali zobowiązani do przygotowania materiałów do samodzielnej pracy dla wychowanków w domu. Zadania będą zamieszczane na stronie grupy każdego dnia, do czasu powrotu dzieci do przedszkola. Wiemy jak bardzo dzieci tęsknią za swoimi paniami, kolegami i koleżankami. Żebyśmy o sobie nie zapomnieli przedstawiamy Państwu propozycję pracy na odległość. Wspólna zabawa będzie okazją do nauki i mile spędzonego czasu.

Dziękujemy  Rodzicom za rozwijanie zainteresowań swoich pociech i naukę dzieci w domu.

Dyrektor Przedszkola Publicznego w Przecławiu


  • -

Bajki Tup Tup Tup

Bajki Tup Tup Tup

Przygody Toli, Urwisa i Poli (TUP) z delikatnością i wyczuciem, jasnym i zrozumiałem dla dzieci językiem poruszają ważne i trudne tematy. Są to bajki dla dzieci. Są to także bajki dla dorosłych, rodziców, opiekunów i nauczycieli, którzy szukają pomysłu na to, jak o nieprostych tematach rozmawiać z dziećmi odpowiadać na pytania o poważne sprawy.

Bajki Fundacji CultureLab dostępne są na stronie www.tuptuptup.org.pl/bajki-edukacyjne/


  • -

Propozycje zabaw dla Jagódek – 03.04.2020r

Grupa X Jagódki

  1. Rytmika dla dzieci – polecam film na You Tube „Tuptaj starszaczku – Miłosz Konarski”
  2. Karta pracy cz. 3 s. 58 i 59
  3. Wzbogacanie wiedzy na temat szpaków poprzez słuchania opowiadania „Szpaki”

Obok domu Pawła rozciąga się duży ogród. Rosną w nim kwiaty i drzewa, do ogrodu często przylatują ptaki. Są wśród nich także szpaki. Każdego roku Paweł obserwuje je. Na podwórku rośnie wielka brzoza, to właśnie na niej szpaki mają budkę lęgową. Kiedy wracają w marcu ze swojej wędrówki z Europy Zachodniej, budka lęgowa już na nie czeka. Wyczyszczona z zeszłorocznych traw i patyczków jest gotowa, aby założyć w niej nowe gniazdo. Szpaki, które mieszkają w ogrodzie Pawła już wróciły. Kilka razy obleciały cały ogród, usiadły na każdym drzewie i sprawdzały co się zmieniło. Zajrzał też do budki lęgowej, chyba im się spodobała. Coraz częściej wchodzą do niej i przynoszą suche trawy, mech, drobne gałęzie. Uwiją z tego wygodne gniazdko. Kiedy w gnieździe pojawią się jajka samica i samiec będą wysiadywać je na zmianę. Po 14 dniach wyklują się małe szpaki, które trzy tygodnie spędzą w gnieździe. W tym czasie ich rodzice ciężko pracują. Młode szpaki mają wielki apetyt, rodzice karmią je owadami i dżdżownicami. Gdy dorosną wspólnie z rodzicami będą często gośćmi w sadzie Pawła. Potrafią zjeść ogromne ilości wiśni, borówek i czereśni. Kiedy dojrzewają owoce, tata Pawła stawia w sadzie stracha.

.

 Szpak zwyczajny (Sturnus vulgaris)4. Rozmowa na podstawie opowiadania

  • Kto przylatuje do ogrodu Pawła?
  • Gdzie szpaki maja budkę lęgową?
  • W jaki sposób przygotowuje się budkę lęgową dla szpaków?
  • Z czego szpaki wiją gniazdo?
  • Kto w rodzinie szpaków wysiaduje jajka?
  • Po ilu dniach wykluwają się małe szpaki?
  • Co zjadają młode szpaki?
  • Jakie owoce lubią jeść szpaki?
  • W jaki sposób tata Pawła odstrasza szpaki?

5.Moja dłoń będzie ptakiem” – odbijanie dłoni

Dzieci maczają dłoń w farbie i odbijają ją na papierze. Następnie dorysowują elementy tak, aby powstał ptak.


  • -

Zabawy z językiem angielskim

Zabawy z językiem angielskim dla dzieci

Dla wszystkich piosenka na rozgrzewkę. Posłuchaj piosenki. Razem naśladujcie czynności, powtarzajcie słowa i dobrze się bawcie https://supersimple.com/song/walking-walking/

Piosenka o emocjach. Posłuchajcie piosenki. Naśladujcie ruchem czynności z piosenki, powtarzajcie słowa. Jeśli możesz wydrukuj dla dziecka lub narysuj buźki z minami do pokolorowania, nazywaj je razem z dzieckiem https://supersimple.com/downloads/if-youre-happy-worksheet-color-bw.pdf

Zabawy dla starszych dzieci

Obejrzyj z dzieckiem krótki filmik z nazwami czynności. Możecie je razem powtarzać i naśladować. Posłuchajcie piosenkę i naśladujcie czynności, które już poznaliście. Możecie narysować karteczki z czynnościami, losować i zdawać zadanie oczywiście używając słówka, którego się nauczyliście. Miłej zabawy
https://www.youtube.com/watch?v=4c6FyuetSVo
https://www.youtube.com/watch?v=-ozG4PFFP5A

Życzę udanej zabawy Sylwia Rojek


  • -

Praktyczne porady dla Rodziców

Praktyczne porady jak organizować kształcenie dzieci w domu

Rodzicu, wykorzystaj czas, w którym dziecko nie chodzi do przedszkola, na większe usamodzielnienie swojego dziecka – oczekuj od niego większej pomocy przy codziennych czynnościach w domu np. podczas przygotowywania posiłków, sprzątania, czy nawet podczas wykonywania w swoim tempie czynności związanych z ubieraniem się, przygotowaniem do snu, w których bardzo często, z powodu pośpiechu, dzieci są wyręczane. Wykorzystaj pobyt dziecka w domu na rozmowy z nim na różnorodne tematy. W ten sposób będziesz wzbogacał słownictwo swojego dziecka. Znajdź czas na czytanie dzieciom i z dziećmi. Korzystaj z edukacyjnych programów telewizyjnych, zaproponuj dziecku gry planszowe czy zabawy i gry zręcznościowe.

Korzystaj z porad i propozycji nauczyciela. Nie unikaj kontaktu z nim. Pytaj o wszystko i dziel się swoimi spostrzeżeniami dotyczącymi dziecka. W sytuacji zawieszenia pracy przedszkola, to na Tobie i nauczycielu spoczywa odpowiedzialność za edukowanie dziecka i stwarzanie mu warunków do wszechstronnego rozwoju.

Dziecko w domu powinno, tak jak w przedszkolu, bawić się samodzielnie swoimi zabawkami, konstruować, układać, sprzątać, czuć się bezpieczne i swobodne w swej aktywności. Powinno także ruszać się i wykonywać wiele prostych ćwiczeń gimnastycznych. Zachęcamy Państwa do zapoznania się z materiałami dostępnymi na stronach:

https://szaloneliczby.pl/przedszkole/

https://czasdzieci.pl/szczecin/

https://miastodzieci.pl/dla-dzieci/ 

http://www.muzykotekaszkolna.pl/

https://www.polskieradio.pl/18,Polskie-Radio-Dzieciom

https://rozrywka.tvp.pl/47090255/telewizja-polska-blizej-dzieci-i-mlodziezy%20-

Bajka dla dzieci o koronawirusie. „O złym Królu i dobrej Kwarantannie”.


Bajka-o-kwarantannie-i-wirusie-z-kolorem
O koronawirusie pakiet dydaktyczny


  • -

  • -

Propozycje zabaw dla Jagódek – 02.04.2020r

Grupa Jagódki

  1. Rytmika dla dzieci – polecam film na YouTube „Tuptaj starszaczku – Miłosz Konarski”
  2. Karta pracy cz. 3 s. 57
  3. Jak wygląda bocian” – rozwijanie umiejętności językowych
    Dzieci oglądają ilustrację, przedstawiające bociany w różnych sytuacjach. Opisują wygląd bociana: wielkość ptaka, kolor upierzenia, kolor nóg i dzioba u młodego bociana i u dorosłego.

Praca plastyczna „Bociek” – rozwijanie sprawności manualnej

Potrzebne materiały; papierowy talerzyk (lub wycięte koło z białego papieru), bibuła, kolorowe kartki, rolka po papierze toaletowym ,klej.

Sposób wykonania:

  • Papierowy talerzyk zgiąć an pół
  • Czarną bibułę pociąć na małe kwadraty
  • Z białego brystolu wyciąć skrzydła, przykleić do nich bibułę i przykleić do tułowia lub pomalować czarna farbą
  • Z czerwonej kartki wyciąć dziób i nogi. Nogi przykleić do rolki (patrz obrazek)
  • Wyciąć głowę i szyję i dokleić do tułowia


  • -

Propozycje zabaw dla Jagódek – 01.04.2020r

  1. Rytmika dla dzieci – polecam film na YouTube „Tuptaj starszaczku – Miłosz Konarski”
  2. Doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami porządkowymi

Dzieci rysują i wycinają 6 jaskółek. Na kartce A4 rysują 6 linii (czyli druty na których siadają jaskółki).
Dzieci wykonują zadania według instrukcji:

  • Policz wszystkie wycięte jaskółki
  • Podziel jaskółki na dwa równe zbiory
  • Na pierwszym drucie połóż 1 jaskółkę, a na czwartym 4
  • Ułóż zadanie do rysunku( na pierwszym drucie siedziała 1 jaskółka, a na czwartym 4. Ile jaskółek siedziało na drutach?)
  • Na trzecim drucie połóż 3 jaskółki, a na szóstym 2
  • Ułóż zadanie do rysunku (na trzecim drucie siedziały 3 jaskółki, a na szóstym 2. Ile jaskółek siedziało na drutach?)
  • Korzystając ze wszystkich jaskółek ułóż dowolną ilość na każdym drucie
  • Powiedz ile jaskółek siedzi an każdym drucie
  1. Wycięte jaskółki wykorzystaj do pracy plastycznej. Zrób obrazek według własnego pomysłu.
  2. Dzisiaj jest Prima Aprilis , dlatego możesz zrobić komuś psikusa.

  • -

Propozycje zabaw dla Jagódek – 31.03.2020r

Grupa X Jagódki

  1. Ćwiczenia rozwijające ogólną sprawność fizyczną
  • Bocian” – dzieci chodzą podnosząc wysoko kolana
  • Żabki” – dzieci skaczą jak żabki
  • Jaskółka” – dzieci stoją na jednej nodze, druga uniesiona w tył, ramiona w bok
  • Żuraw” – dzieci stoją na jednej nodze
  1. Ptaszek” – praca plastyczna (doskonalenie umiejętności precyzyjnego odrysowywania)

  • Na kartce z bloku technicznego A5 narysuj ptaszka, bez skrzydeł i wytnij go
  • Kartkę z bloku rysunkowego A5 złóż w harmonijkę – to będą skrzydełka
  • Na środku tułowia zrób nacięcie, przez które przekładamy skrzydła
  • Narysuj ptaszkowi oczka

 

  1. Rozwijanie analizy słuchowej      

Dzieci wymieniają nazwy ptaków (bociany, jaskółki, żuraw, szpak). Każdą nazwę dzielimy na sylaby (liczymy je) a następnie dzielimy na głoski. Następnie dzieci określają ostatnią głoskę jako samogłoskę lub spółgłoskę.


  • -

Propozycje zabaw dla Jagódek – 30.03.2020r

Grupa X Jagódki

  1. Ćwiczenia motoryki dużej
  • Skłony do palców stopy – staramy się nie zginać kolan
  • przysiady
  • podskoki na jednej nodze

Ćwiczenia dzieci mogą wykonać dwa razy dziennie

  1. Ćwiczenia motoryki małej

Nawlekanie koralików, guzików na sznurek.

  1. Doskonalenie słuchu fonematycznego słuchanie poprzez opowiadania D. Kossakowskiej „Śniadanie Julka i Jagody”

Rodzice Julka i Jagody hodują krowy i kury. Kury znoszą jajka, a krowy dają pyszne, zdrowe mleko. Julek i Jagoda jedzą śniadanie. Mama przygotowała Julkowi jajka. Mówi, że zniosła jego ulubiona kura Jarzębatka. Siostra Julka ma jogurt. Bardzo lubi jogurty, a szczególnie te, które maja smak jagodowy. Jajka i przetwory mleczne są zdrowe. A Julek mówi, że są smaczne.

  1. Porozmawiajcie z dziećmi na temat opowiadania:
  • Jakie zwierzęta hodują rodzice Julka i Jagody?
  • Kto znosi jajka?
  • Skąd bierze się mleko?
  • Jaka kura zniosła jajko?
  • Jaki jogurt lubi Jagoda?
  1. Wyszukajcie na ilustracji przedmioty, których nazwy zawierają głoskę „J” (str. 52)
  2. Ćwiczenia w czytaniu – czytanie krótkich tekstów, wyrazów ( str. 52)
  3. Z wałeczka plasteliny dzieci układają małą i wielka literę „J” – ozdabiamy kaszą , makaronem lub ryżem.