• sekretariat@przedszkole-w-przeclawiu.edu.pl
  • 915065800
  • -

„Pierwszy Dzień Wiosny”

21 marca uroczyście powitaliśmy nową porę roku Wiosnę. Barwnym korowodem, śpiewając wiosenne piosenki, maszerowaliśmy ulicami w pobliżu naszego przedszkola. Po powrocie z pierwszego wiosennego spaceru w ogrodzie posadziliśmy przygotowane przez rodziców wiosenne kwiaty.

 


  • -

  • -

Treści programowe marzec – Jabłuszka

Treści programowe marzec – Jabłuszka

 

Temat tygodnia: Wielki garnek pogody

– zapoznanie z charakterystycznymi zjawiskami atmosferycznymi występującymi w okresie przedwiośnia.
– posługiwanie się nazwami zjawisk atmosferycznych: deszcz, wiatr, słońce, śnieg.
– poznanie i rozumienie przysłowia W marcu jak w garncu.
– rozumienie konieczności dostosowania ubrania do temperatury otoczenia.
– uświadamianie znaczenia troski o własne zdrowie, odpowiedzialności za nie.
– dostrzeganie zjawisk zachodzących w otoczeniu w okresie przedwiośnia
– poznanie procesu powstawania deszczu – eksperymenty z wodą.
– urwalenie pojęć: unosić się i opadać.
– rozumienie wyrażenia kalendarz pogody.
– rozumienie znaczenia symboli graficznych
– posługiwanie się nazwami zjawisk atmosferycznych: deszcz, wiatr, słońce, śnieg.
– posługiwanie się określeniami ciepłe, zimne.
– nabywanie umiejętności formułowania poleceń – zabawa „Ciepło – zimno”.
– kształtowanie dużej motoryki i zwiększanie pojemności życiowej płuc.

 

Temat tygodnia: Porządki w ogrodzie

– obserwacje przyrodnicze w ogrodzie
– rozpoznawanie i podawanie nazw pierwszych oznak wiosny w najbliższym otoczeniu.
– zapoznanie z wyglądem i nazwą pierwszego wiosennego kwiatka – przebiśniegu.
– rozwijanie ekspresji plastycznej – malowanie dużych powierzchni.
– poznanie pracy ogrodnika, jego wyglądu i akcesoriów; podawanie nazw przyborów do sprzątania ogrodu.
– przeliczanie w granicach możliwości dzieci.
– wdrażanie do wykonywania prostych prac porządkowych w ogródku przedszkolnym, grabienie, przekopywanie grządek, sianie.
– wyjaśnienie pojęcia: sianie.
– praca z obrazkiem przedstawiającym wiosenne czynności w ogrodzie.
– poznanie różnych roślin cebulkowych.
– zakładanie zielonego ogródka na parapecie – poznanie etapów sadzenia cebuli.
– dostrzeganie różnicy między sianiem a sadzeniem.
– prowadzenie obserwacji przyrodniczych w trakcie spaceru po najbliższej okolicy.
– kształtowanie prawidłowej postawy oraz polepszenie funkcji układu krążenia i oddychania.

 

Temat tygodnia: Witaj wiosno

– dostrzeganie w otoczeniu oznak wczesnej wiosny
– rozpoznawanie i podawanie nazw pierwszych przejawów wiosny;
– rozpoznawanie i podawanie nazw ptaków: skowronka, bociana, jaskółki;
– doskonalenie umiejętności analizy i syntezy sylabowej
– rozpoznawanie i podawanie nazw emocji;
– dostrzeganie emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego jako źródła satysfakcji estetycznej;
– zapoznanie z wyglądem i nazwami pierwszych wiosennych kwiatów: krokusów, tulipanów, hiacyntów
– wzbogacanie wiedzy na temat polskich zwyczajów ludowych – topienie Marzanny;
– wykonanie postaci Wiosny z jej atrybutami;
– rozwijanie ekspresji plastycznej;
– malowanie dużych powierzchni;
– doskonalenie umiejętności posługiwania się nożyczkami; dbanie o bezpieczeństwo
– wdrażanie do zdrowego stylu życia – ruch, właściwe odżywianie;
– wyjaśnienie znaczenia spożywania szczypiorku dla zachowania dobrego zdrowia;
– rozwijanie umiejętności bezpiecznego poruszania się podczas zabaw ruchowych na powietrzu

 

Temat tygodnia: Zwierzęta na wiejskim podwórku

– zachęcanie dzieci do uczestniczenia w zabawach ruchowo-naśladowczych
– rozwijanie umiejętności słuchania i śpiewania piosenek
– rozpoznawanie i podawanie nazw zwierząt z wiejskiego podwórka
– kształtowanie umiejętności rozróżniania i podawania nazw zwierząt hodowlanych i ich domów
– zapoznanie z nazwami: buda, stajnia, kurnik
– stymulowanie rozwoju mowy;
– ćwiczenia mięśni narządów mowy na zgłoskach: mu, me, be, hau, miau, iha, ko, kwa
– rozwijanie spostrzegawczości słuchowej – rozpoznawanie głosów zwierząt wiejskich
– rozpoznawanie i podawanie nazw zwierząt dorosłych i młodych: koń – źrebak, krowa – cielak, świnia – prosiak, kura – kurczak;
– kształtowanie umiejętności łączenia w pary zwierząt dorosłych i młodych;
– rozwijanie aparatu mowy poprzez ćwiczenia dźwiękonaśladowcze
– doskonalenie czynności podstawowych: chodu, biegu, skoku, utrzymywania równowagi;
– poszerzenie wiedzy przyrodniczej na temat pokarmów zwierząt; łączenie w pary zwierząt i ich przysmaków

  • -

Dzień Dinozaura

26 lutego w naszej grupie obchodziliśmy nietypowe święto – Dzień Dinozaura. Tego dnia rozmawialiśmy o prehistorycznych stworzeniach zamieszkujących Ziemię miliony lat temu.

Jabłuszka dowiedziały się gdzie i kiedy żyły, jak wyglądały, czym się żywiły oraz dlaczego wyginęły te prehistoryczne zwierzęta.

Z ogromnym zaciekawieniem wysłuchały kilku opowiadań o dinozaurach, a przyniesione przez dzieci figurki stały się eksponatami w naszym jabłuszkowym parku jurajskim.

M.Ś.


  • -

Jabłuszka na koncercie wiosennym w wykonaniu Pro Musica

26 lutego Jabłuszka uczestniczyły w koncercie zespołu Pro Musica. Nasi goście wprowadzili nas w wiosenny klimat muzyczną opowieścią pt.„Wiosenne porządki i kraina owadów”.

Dzieci, w trakcie koncertu, poznały wygląd i brzmienie następujących instrumentów muzycznych: ksylofonu, kabazy, kastanietów, tamborina oraz gitary elektroakustycznej.

Dziękujemy Radzie Rodziców za sfinansowanie koncertu.

M.Ś.

 

 


  • -

  • -

Cała Polska czyta dzieciom – wizyta mamy Amelki

Jabłuszka bardzo lubią książki. Ale jeszcze bardziej lubią, gdy odwiedzają nas rodzice i czytają nam ciekawe opowiadania, wiersze, bajki oraz baśnie.

19 lutego gościliśmy mamę Amelki, która przeczytała Jabłuszkom opowiadanie z serii Martynka pt. „Wielkie sprzątanie”.

Serdecznie dziękujemy pani Michalinie za wizytę i czekamy na kolejne spotkania z książką w ramach akcji Cała Polska czyta dzieciom.


  • -

Dzień kota w Jabłuszkach

W poniedziałek 18 lutego obchodziliśmy „Dzień Kota”. W tym dniu w Jabłuszkach zagościły najróżniejsze koty: małe i duże, pluszowe, zabawkowe, na bluzeczkach i … buziaczkach.  

Tego dnia przez chwilę, sami zamieniliśmy się w koty domowe biorąc udział w różnych zabawach i pląsach. Wysłuchaliśmy opowiadania o kotce Rysi. Wymienialiśmy przedmioty konieczne do opieki nad kotem, a także te przydatne

w opiece nad innymi zwierzętami domowymi.

 

Dzień Kota w naszej grupie był pełen radości i dobrej zabawy!

M.Ś.


  • -

Dzień Babci i Dziadka. Jabłuszka z tej okazji przedstawiły jasełka

Jasełka zachwyciły dziadków i babcie, dzieci były przejęte, a widzowie wzruszeni.

Jak ważna jest Babcia i Dziadek pokazały dzieci 14 lutego podczas uroczystości przedszkolnej. Specjalnie z okazji ich święta Jabłuszka odegrały jasełka.

To było ogromne wydarzenie dla małych aktorów, tym bardziej, iż było to pierwsze w ich życiu przedstawienie. Mimo że od świąt minęło już trochę czasu, to przygotowany występ nie stracił ani uroku ani aktualności. Na koniec były oczywiście oklaski, prezenty, słodkości i pamiątkowe zdjęcia.

 

M.Ś.


  • -

Bajkowy bal w Jabłuszkach

Jabłuszka uwielbiają się przebierać! Dlatego też, na zakończenie tygodnia „Baśnie, bajki, legendy” zorganizowaliśmy kolejny bal w naszej grupie! Tym razem bajkowy. Dzieci świetnie się bawiły, uczestnicząc w zabawach muzyczno-ruchowych. Na sali podczas pląsów robiło się kolorowo, wszyscy bawili się wesoło. Wspólna zabawa przyniosła wiele radości naszym Jabłuszkom.

Zabawa w przebieranie jest odzwierciedleniem naturalnej potrzeby dzieci. Poprzez przymierzanie bajkowych kostiumów i zakładanie masek dzieci zmieniają się jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki w kogoś innego. Wcielają się w role, stając się kimś zupełnie innym, czują się ważniejsze. „Magia” płynącą z pozornie zwykłych przedmiotów: opaska, maska, różdżka, kapelusz, a nawet zwykły koc czy szal, staje się narzędziem do zmieniania świata.

W jednej chwili zamiana we wróżkę, księżniczkę, rycerza, smoka czy też inną ulubioną postać z bajki sprawia, że dziecko ma poczucie zdobycia niepowtarzalnej mocy. Wkracza również w magiczny świat, który jest dla niego tak cenny, w nim bowiem dziecko ma władzę nad tym, nad czym w realnym życiu panują dorośli, i co najważniejsze – pobudza WYOBRAŹNIĘ.

M.Ś.