• sekretariat@przedszkole-w-przeclawiu.edu.pl
  • 915065800
  • -

  • -

Kolejne spotkanie w ramach akcji CPCD

W środę, w ramach akcji Cała Polska czyta dzieciom, odwiedziły nas mama i siostrzyczka Karolinki.

Jabłuszka z uwagą i zainteresowaniem wysłuchały bajki o Śpiącej królewnie.

Dziękujemy pani Ani za odwiedziny i czekamy na kolejne spotkania z książką w ramach akcji Cała Polska czyta dzieciom.

M.Ś.


  • -

Warsztaty pierwszej pomocy z Misiem Edziem

W poniedziałek, 6 maja, Jabłuszka uczestniczyły w warsztatach z Misiem Edziem. Spotkanie miało na celu zapoznanie dzieci z podstawowymi zasadami udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej.

Zajęcia odbyły się w bardzo przyjaznej atmosferze. Podczas zabawy muzyczno-ruchowej Jabłuszka utrwaliły numer pogotowia ratunkowego. Dowiedziały się jakie niebezpieczeństwa czyhają na nie w domu lub przedszkolu. Nauczyły się opatrywać lekkie urazy oraz zadbać o bezpieczeństwo swoje i innych. Poznały bezpieczną dla poszkodowanego pozycję i trenowały na misiu prawidłowe ułożenie. Ćwiczyły też masaż serca i sztuczne oddychanie na specjalistycznym fantomie LED.

Była to doskonała forma połączenia nauki z zabawą, poprzez którą, przedszkolaki zdobyły cenną wiedzę z zakresu pierwszej pomocy. Emocje były naprawdę ogromne, a dzieci na pewno na długo zapamiętają misia Edzia.

Dziękujemy Radzie Rodziców za sfinansowanie warsztatów.

M.Ś.

Read More

  • -

  • -

Treści programowe maj – Jabłuszka

Tydzień I – Polska to mój dom

Ilustrowanie ruchem treści piosenki, reagowanie ruchem na zmiany tempa.

Czerpanie radości ze wspólnej zabawy.

Rozróżnianie dźwięków cichych i głośnych w trakcie zabaw z instrumentami perkusyjnymi.

Reagowanie na umówione sygnały.

Rozróżnianie i określanie dźwięków przyrody.

Zachęcanie do odpoczywania na łonie natury.

Poznanie zawodu dyrygenta.

Rozwijanie kreatywności ruchowej w trakcie zabaw muzycznych.

Doskonalenie percepcji i pamięci słuchowej podczas rozwiązywania zagadek słuchowych.

Zachęcanie do samodzielnego konstruowania instrumentów perkusyjnych.

 

Tydzień II – W krainie muzyki

Kształtowanie przynależności do rodziny.

Uwrażliwianie na potrzebę zapamiętywania nazwy ulicy, na której się mieszka.

Doskonalenie umiejętności liczenia.

Zabawy figurami geometrycznymi.

Podawanie nazwy swojej miejscowości.

Rozpoznawanie i podawanie nazw budynków charakterystycznych dla swojej miejscowości.

Kształtowanie tożsamości narodowej: mówimy po polsku, jesteśmy Polakami, nasz kraj to Polska.

Budzenie przywiązania do swojego kraju.

Poznanie flagi – symbolu narodowego.

Kształtowanie oraz wzmacnianie mięśni stóp i nóg, wyrabianie nawyku prawidłowej postawy ciała.

Poznanie godła – symbolu narodowego.

 

Tydzień III – Wrażenia i uczucia

– rozwijanie umiejętności rozumienia własnych uczuć

– doskonalenie umiejętności słuchania i rozumienia tekstu opowiadania

– wzbogacanie wiedzy na temat Kosmosu

– zapoznanie ze sposobami radzenia sobie ze smutkiem

– kształtowanie postaw prospołecznych, wdrażanie do empatii

– zapoznanie ze sposobami radzenia sobie ze strachem

– doskonalenie pamięci przez naukę krótkich rymowanek

– czerpanie radości ze wspólnej zabawy

 

Tydzień IV – Święto mamy i taty

– dostrzeganie roli taty i mamy w życiu dziecka

– rozwijanie mowy poprzez swobodne wypowiadanie się na temat swoich rodziców

– podawanie nazw członków rodziny

– zauważanie fizycznych podobieństw

– ukazanie codziennych obowiązków domowych

– zachęcanie do pomagania rodzicom w codziennych obowiązkach

– wdrażanie do zgodnej zabawy podczas wspólnych działań

– zachęcania do kreatywności poprzez interpretację utworów muzycznych i literackich

 

 


  • -

Dbamy o naszą planetę

23 września w grupie Jabłuszek obchodziliśmy Dzień Ziemi, a przez kolejne dni rozmawialiśmy o tym, jak możemy dbać o naszą planetę. Mówiliśmy o utrzymywaniu porządku wokół siebie (w domu, przedszkolu i na zewnątrz), segregacji odpadów, właściwym zachowaniu w lesie i zanieczyszczaniu wody.

Jabłuszka nauczyły się piosenki Stwory-głodomory. Z zaciekawieniem słuchały wierszy: Co to jest przyroda D. Gellner, Obietnica I. Salach, Śmieciu precz S. Kraszewskiego i Chora rzeka (fragment) J. Papuzińskiej oraz opowiadania A. Borowieckiej Cały świat w prezencie. Razem zastanawialiśmy się, czym jest przyroda, jakie zachowania wobec niej są właściwe, a jakie nie. Uczyliśmy się dzielić odpady, rozmawialiśmy o tym, czym są śmieci oraz o konieczności ich segregacji.

Dbajmy o naszą planetę, codziennie! Nie tylko od święta!

M.Ś.


  • -

„Z jak zając” – czyli spotkanie w ramach akcji CPCD

19 kwietnia w ramach akcji Cała Polska czyta dzieciom gościliśmy ponownie tatę Hani, który przeczytał Jabłuszkom książkę Małgorzaty Strzałkowskiej „Z jak zając”.

Dziękujemy panu Krystianowi za odwiedziny i zapraszamy ponownie.

M.Ś.

 


  • -

Spotkanie z pszczelarzem

Jabłuszka poznają tajniki życia pszczół

12 kwietnia odwiedził nas pan Adam Redlarski – pszczelarz, który opowiedział dzieciom o swojej pracy.
Jabłuszka zdobyły wiele nowych informacji o życiu tych pracowitych owadów, ich znaczeniu w przyrodzie, o tym, jak powstaje miód oraz o bardzo odpowiedzialnej pracy pszczelarza. Dowiedziały się jak rozróżnić pszczołę od osy i jakie kwiaty sadzić w ogrodzie 😉

Dzieci mogły obejrzeć strój pszczelarza i przyrządy, których używa w swojej codziennej pracy.

Spotkanie zakończyło się degustacją miodu oraz zabawą z pszczółką Mają.

Na pamiątkę spotkania wszystkie dzieci otrzymały mini miody oraz Dyplomy Przyjaciela Pszczół.

Panu Adamowi dziękujemy za piękną lekcję przyrody.

M.Ś.


  • -

Cała Polska czyta dzieciom

9 kwietnia w ramach akcji CPCD odwiedziła nas ponownie mama Szymka. Tym razem dzieci wysłuchały z uwagą opowiadania Basi Badowskiej „Abecado”.

 

Bardzo dziękujemy pani Ani za odwiedziny, a chętnych rodziców zapraszamy do włączenia się w akcję.

M.Ś.


  • -