• sekretariat@przedszkole-w-przeclawiu.edu.pl
  • 915065800
  • -

Zabawy z dzieckiem w domu

W związku z decyzją MEN wynikającą z konieczności zapobiegania rozprzestrzeniania się koronawirusa, zajęcia  w przedszkolu zostały odwołane do Świąt Wielkanocnych.

Nauczyciele zostali zobowiązani do przygotowania materiałów do samodzielnej pracy dla wychowanków w domu. Zadania będą zamieszczane na stronie grupy każdego dnia, do czasu powrotu dzieci do przedszkola. Wiemy jak bardzo dzieci tęsknią za swoimi paniami, kolegami i koleżankami. Żebyśmy o sobie nie zapomnieli przedstawiamy Państwu propozycję pracy na odległość. Wspólna zabawa będzie okazją do nauki i mile spędzonego czasu.

Dziękujemy  Rodzicom za rozwijanie zainteresowań swoich pociech i naukę dzieci w domu.

Dyrektor Przedszkola Publicznego w Przecławiu


  • -

Bajki Tup Tup Tup

Bajki Tup Tup Tup

Przygody Toli, Urwisa i Poli (TUP) z delikatnością i wyczuciem, jasnym i zrozumiałem dla dzieci językiem poruszają ważne i trudne tematy. Są to bajki dla dzieci. Są to także bajki dla dorosłych, rodziców, opiekunów i nauczycieli, którzy szukają pomysłu na to, jak o nieprostych tematach rozmawiać z dziećmi odpowiadać na pytania o poważne sprawy.

Bajki Fundacji CultureLab dostępne są na stronie www.tuptuptup.org.pl/bajki-edukacyjne/


  • -

Propozycje zabaw dla Poziomek – 03.04.2020r

Dzisiaj kolejny eksperyment. Malujemy tęczę na mleku!

Maria KonopnickaTęcza”

— A kto ciebie, śliczna tęczo,
Siedmiobarwny pasie,
Wymalował na tej chmurce
Jakby na atłasie?

— Słoneczko mnie malowało
Po deszczu, po burzy;
Pożyczyło sobie farby
Od tej polnej róży.

Pożyczyło sobie farby
Od kwiatów z ogrodu;
Malowało tęczę na znak,
Że będzie pogoda!

Z jakich kolorów składa się tęcza?

Kolory tęczy występują w następującej kolejności:

  • czerwony,
  • pomarańczowy,
  • żółty,
  • zielony,
  • niebieski,
  • granatowy.
  • fioletowy.

Namalujcie tęczę kredkami na papierze. A po deszczu, gdy zaświeci słonko szukajcie tęczy na niebie!


  • -

Zabawy z językiem angielskim

Zabawy z językiem angielskim dla dzieci

Dla wszystkich piosenka na rozgrzewkę. Posłuchaj piosenki. Razem naśladujcie czynności, powtarzajcie słowa i dobrze się bawcie https://supersimple.com/song/walking-walking/

Piosenka o emocjach. Posłuchajcie piosenki. Naśladujcie ruchem czynności z piosenki, powtarzajcie słowa. Jeśli możesz wydrukuj dla dziecka lub narysuj buźki z minami do pokolorowania, nazywaj je razem z dzieckiem https://supersimple.com/downloads/if-youre-happy-worksheet-color-bw.pdf

Zabawy dla starszych dzieci

Obejrzyj z dzieckiem krótki filmik z nazwami czynności. Możecie je razem powtarzać i naśladować. Posłuchajcie piosenkę i naśladujcie czynności, które już poznaliście. Możecie narysować karteczki z czynnościami, losować i zdawać zadanie oczywiście używając słówka, którego się nauczyliście. Miłej zabawy
https://www.youtube.com/watch?v=4c6FyuetSVo
https://www.youtube.com/watch?v=-ozG4PFFP5A

Życzę udanej zabawy Sylwia Rojek


  • -

Praktyczne porady dla Rodziców

Praktyczne porady jak organizować kształcenie dzieci w domu

Rodzicu, wykorzystaj czas, w którym dziecko nie chodzi do przedszkola, na większe usamodzielnienie swojego dziecka – oczekuj od niego większej pomocy przy codziennych czynnościach w domu np. podczas przygotowywania posiłków, sprzątania, czy nawet podczas wykonywania w swoim tempie czynności związanych z ubieraniem się, przygotowaniem do snu, w których bardzo często, z powodu pośpiechu, dzieci są wyręczane. Wykorzystaj pobyt dziecka w domu na rozmowy z nim na różnorodne tematy. W ten sposób będziesz wzbogacał słownictwo swojego dziecka. Znajdź czas na czytanie dzieciom i z dziećmi. Korzystaj z edukacyjnych programów telewizyjnych, zaproponuj dziecku gry planszowe czy zabawy i gry zręcznościowe.

Korzystaj z porad i propozycji nauczyciela. Nie unikaj kontaktu z nim. Pytaj o wszystko i dziel się swoimi spostrzeżeniami dotyczącymi dziecka. W sytuacji zawieszenia pracy przedszkola, to na Tobie i nauczycielu spoczywa odpowiedzialność za edukowanie dziecka i stwarzanie mu warunków do wszechstronnego rozwoju.

Dziecko w domu powinno, tak jak w przedszkolu, bawić się samodzielnie swoimi zabawkami, konstruować, układać, sprzątać, czuć się bezpieczne i swobodne w swej aktywności. Powinno także ruszać się i wykonywać wiele prostych ćwiczeń gimnastycznych. Zachęcamy Państwa do zapoznania się z materiałami dostępnymi na stronach:

https://szaloneliczby.pl/przedszkole/

https://czasdzieci.pl/szczecin/

https://miastodzieci.pl/dla-dzieci/ 

http://www.muzykotekaszkolna.pl/

https://www.polskieradio.pl/18,Polskie-Radio-Dzieciom

https://rozrywka.tvp.pl/47090255/telewizja-polska-blizej-dzieci-i-mlodziezy%20-

Bajka dla dzieci o koronawirusie. „O złym Królu i dobrej Kwarantannie”.


Bajka-o-kwarantannie-i-wirusie-z-kolorem
O koronawirusie pakiet dydaktyczny


  • -

  • -

Propozycje zabaw dla Poziomek – 02.04.2020r

Propozycja pracy plastycznej ,,Wiosenne kwiaty’’

Prace można wykonać na 3 sposoby:

-pierwszy z nich to moczenie butelki w farbie i tworzenie pięknych wiosennych kwiatów

-drugi sposób to moczenie widelca w farbie

-trzeci to tworzenie pracy za pomocą patyczków kosmetycznych.

Prosimy aby dziecko samo wybrało, który sposób najbardziej mu odpowiada do tworzenia pracy. Wystarczy kartka papieru i do dzieła!  Dziecko poprzez taka pracę rozwija percepcję wzrokową, rozwija zdolności manualne, a także poznaje i nazywa kolory.

   

Eksperyment:

Celem tego eksperymentu, jest uwidocznienie dzieciom, dlaczego tak ważne jest mycie rąk! Zatem do dzieła!

  • -

Propozycje zabaw dla Poziomek – 01.04.2020r

1 kwietnia to dzień specjalny!

Wszyscy możemy robić żarty, bo jest Prima aprilis!!!

Dzieci uwielbiają żartować!

Ich ulubione dowcipy dotyczą, oczywiście, wymyślonych plam na ubraniach, albo ubrudzonej twarzy. Tego dnia chętnie opowiadają wymyślone historyjki, kłamią na temat koloru ubranek itp. 1 kwietnia słoń może mieć kocie wąsy, a kot słoniową trąbę. A może wspólnie przeczytacie wierszyki, w których główną rolę odgrywa… kłamstwo? Np. „O Grzesiu kłamczuchu i jego cioci”, albo „Kłamczucha”.

„Kłamczucha” Jan Brzechwa

„Proszę pana, proszę pana,
Zaszła u nas wielka zmiana:
Moja starsza siostra Bronka
Zamieniła się w skowronka,
Siedzi cały dzień na buku
I powtarza: kuku, kuku!”
„Pomyśl tylko, co ty pleciesz!
To zwyczajne kłamstwa przecież.”
„Proszę pana, proszę pana,
Rzecz się stała niesłychana:
Zamiast deszczu u sąsiada
Dziś padała oranżada,
I w dodatku całkiem sucha.”
„Fe, nieładnie! Fe, kłamczucha!”
„To nie wszystko, proszę pana!
U stryjenki wczoraj z rana
Abecadło z pieca spadło,
Całą pieczeń z rondla zjadło,
A tymczasem na obiedzie
Miał być lew i dwa niedźwiedzie.”
„To dopiero jest kłamczucha!”
„Proszę pana, niech pan słucha!
Po południu na zabawie
Utonęła kaczka w stawie.
Pan nie wierzy? Daję słowo!
Sprowadzono straż ogniową,
Przecedzono wodę sitem,
A co ryb złowiono przy tym!”
„Fe, nieładnie! Któż tak kłamie?
Zaraz się poskarżę mamie!”


  • -

Propozycje zabaw dla Poziomek – 31.03.2020

Zamykamy deszcz w słoiku – eksperyment

Dziś postanowiliśmy odpowiedzieć sobie na pytanie: skąd się bierze deszcz?, a oczywiście najlepiej pokazać to przez doświadczenie.
Potrzebne nam będą:
słoik
ciepła woda
lód
talerzyk (papierowy lub porcelanowy)
Do słoika trzeba nalać gorącej wody i przykryć go talerzykiem, na który wysypaliśmy kostki lodu.
Gorąca woda stworzyła nam parę wodną, która w kontakcie z zimnem zaczęła się skraplać. I tak na ściankach słoika pojawiały się kropelki wody.
Jak powstaje deszcz? Para wodna (z lądów i oceanów) jest lekka i unosi się ku górze (można to zaobserwować przy gotowaniu wody w czajniku), powstają z niej chmury. Przy zetknięciu się z zimnym powietrzem (w atmosferze im wyżej tym chłodniej) para wodna skrapla się i powstaje deszcz. Przy okazji udało nam się odpowiedzieć na kolejne ciekawe pytanie o to skąd się biorą chmury?
Dzięki temu doświadczeniu nie tylko dowiedzieliśmy się skąd się bierze deszcz, ale i poznaliśmy trzy stany skupienia wody. Proste ćwiczenie, a ile udało nam się nauczyć!
A to link do piosenki o deszczyku
https://youtu.be/Snz1dt33mKE


  • -

Propozycje zabaw dla Poziomek – 30.03.2020r

„Kwiecień plecień  bo przeplata trochę zimy trochę lata…”

1.Wyjaśnienie dziecku  znaczenia powiedzenia

2.Omówienie zjawisk atmosferycznych występujących w kwietniu (słońce, śnieg, deszcz, grad, burza)

3.Określenie przez dziecko dzisiejszej pogody

4.Wykonanie pracy plastycznej ,,Zegar-Pogody”

Do pracy potrzebne będą :

-wycinanki

-klej

-nożyczki

-kolorowe kartki lub papierowy talerz który możemy wykorzystać jako baza pracy poprzez tą pracę dziecko uczy się oprawnie posługiwać nożyczkami i klejem a także stara się wycinać samodzielnie rozwijając tym samym zdolności manualne

„Czy ten kwiecień ma źle w głowie?”
 
Proszę pana niech pan powie,
czy ten kwiecień ma źle w głowie?
Raz jest zdrowy, raz z katarem
i tak chodzi lat już porę.
 
Kwiecień ciepły, kwiecień zimny
czy wy o tym dzieciaki wiecie,
raz w kożuchu raz w sandałach jest
taki kwiecień plecień.
 
Proszę pani od pogody,
czy ten kwiecień nie chce zgody?
Sypie śniegiem, słońcem praży,
deszcz i burza też się zdarzy.
 
Kwiecień ciepły, kwiecień zimny
czy wy o tym dzieciaki wiecie,
raz w kożuchu raz w sandałach jest
taki kwiecień plecień.
 
Zadanie na dzisiaj i cały następny tydzień!
Wyjrzyjcie przez okno i zobaczcie jaka jest pogoda.
Czy świeci słonko, czy wieje wiatr, czy pada deszczyk?
Teraz musicie na karteczce narysować, jaka jest pogoda. I tak przez 5 dni!
Obserwujemy pogodę, i tak powstanie nasz kalendarz pogody.
A miesiąc kwiecień przeplata, trochę zimy, trochę lata!
załącznik poziomki kalendarz
 
A to bajka o kotku Filemonie pt” Kwiecień plecień” https://youtu.be/tOGcgGJN7HI