• sekretariat@przedszkole-w-przeclawiu.edu.pl
  • 915065800
  • -

Zabawy z dzieckiem w domu

W związku z decyzją MEN wynikającą z konieczności zapobiegania rozprzestrzeniania się koronawirusa, zajęcia  w przedszkolu zostały odwołane do Świąt Wielkanocnych.

Nauczyciele zostali zobowiązani do przygotowania materiałów do samodzielnej pracy dla wychowanków w domu. Zadania będą zamieszczane na stronie grupy każdego dnia, do czasu powrotu dzieci do przedszkola. Wiemy jak bardzo dzieci tęsknią za swoimi paniami, kolegami i koleżankami. Żebyśmy o sobie nie zapomnieli przedstawiamy Państwu propozycję pracy na odległość. Wspólna zabawa będzie okazją do nauki i mile spędzonego czasu.

Dziękujemy  Rodzicom za rozwijanie zainteresowań swoich pociech i naukę dzieci w domu.

Dyrektor Przedszkola Publicznego w Przecławiu


  • -

Bajki Tup Tup Tup

Bajki Tup Tup Tup

Przygody Toli, Urwisa i Poli (TUP) z delikatnością i wyczuciem, jasnym i zrozumiałem dla dzieci językiem poruszają ważne i trudne tematy. Są to bajki dla dzieci. Są to także bajki dla dorosłych, rodziców, opiekunów i nauczycieli, którzy szukają pomysłu na to, jak o nieprostych tematach rozmawiać z dziećmi odpowiadać na pytania o poważne sprawy.

Bajki Fundacji CultureLab dostępne są na stronie www.tuptuptup.org.pl/bajki-edukacyjne/


  • -

Zabawy z językiem angielskim

Zabawy z językiem angielskim dla dzieci

Dla wszystkich piosenka na rozgrzewkę. Posłuchaj piosenki. Razem naśladujcie czynności, powtarzajcie słowa i dobrze się bawcie https://supersimple.com/song/walking-walking/

Piosenka o emocjach. Posłuchajcie piosenki. Naśladujcie ruchem czynności z piosenki, powtarzajcie słowa. Jeśli możesz wydrukuj dla dziecka lub narysuj buźki z minami do pokolorowania, nazywaj je razem z dzieckiem https://supersimple.com/downloads/if-youre-happy-worksheet-color-bw.pdf

Zabawy dla starszych dzieci

Obejrzyj z dzieckiem krótki filmik z nazwami czynności. Możecie je razem powtarzać i naśladować. Posłuchajcie piosenkę i naśladujcie czynności, które już poznaliście. Możecie narysować karteczki z czynnościami, losować i zdawać zadanie oczywiście używając słówka, którego się nauczyliście. Miłej zabawy
https://www.youtube.com/watch?v=4c6FyuetSVo
https://www.youtube.com/watch?v=-ozG4PFFP5A

Życzę udanej zabawy Sylwia Rojek


  • -

Praktyczne porady dla Rodziców

Praktyczne porady jak organizować kształcenie dzieci w domu

Rodzicu, wykorzystaj czas, w którym dziecko nie chodzi do przedszkola, na większe usamodzielnienie swojego dziecka – oczekuj od niego większej pomocy przy codziennych czynnościach w domu np. podczas przygotowywania posiłków, sprzątania, czy nawet podczas wykonywania w swoim tempie czynności związanych z ubieraniem się, przygotowaniem do snu, w których bardzo często, z powodu pośpiechu, dzieci są wyręczane. Wykorzystaj pobyt dziecka w domu na rozmowy z nim na różnorodne tematy. W ten sposób będziesz wzbogacał słownictwo swojego dziecka. Znajdź czas na czytanie dzieciom i z dziećmi. Korzystaj z edukacyjnych programów telewizyjnych, zaproponuj dziecku gry planszowe czy zabawy i gry zręcznościowe.

Korzystaj z porad i propozycji nauczyciela. Nie unikaj kontaktu z nim. Pytaj o wszystko i dziel się swoimi spostrzeżeniami dotyczącymi dziecka. W sytuacji zawieszenia pracy przedszkola, to na Tobie i nauczycielu spoczywa odpowiedzialność za edukowanie dziecka i stwarzanie mu warunków do wszechstronnego rozwoju.

Dziecko w domu powinno, tak jak w przedszkolu, bawić się samodzielnie swoimi zabawkami, konstruować, układać, sprzątać, czuć się bezpieczne i swobodne w swej aktywności. Powinno także ruszać się i wykonywać wiele prostych ćwiczeń gimnastycznych. Zachęcamy Państwa do zapoznania się z materiałami dostępnymi na stronach:

https://szaloneliczby.pl/przedszkole/

https://czasdzieci.pl/szczecin/

https://miastodzieci.pl/dla-dzieci/ 

http://www.muzykotekaszkolna.pl/

https://www.polskieradio.pl/18,Polskie-Radio-Dzieciom

https://rozrywka.tvp.pl/47090255/telewizja-polska-blizej-dzieci-i-mlodziezy%20-

Bajka dla dzieci o koronawirusie. „O złym Królu i dobrej Kwarantannie”.


Bajka-o-kwarantannie-i-wirusie-z-kolorem
O koronawirusie pakiet dydaktyczny


  • -

  • -

Propozycje zabaw dla Jabłuszek – 02.04.2020r

BOCIANY SĄ JUŻ Z NAMI 😊
Nasi skrzydlaci zwiastuni wiosny już przylecieli z dalekich krajów. A do Was leci pomysł na bociany z wykorzystaniem papierowych talerzyków i jednorazowych łyżeczek. Kompletną instrukcję znajdziecie na https://dzieciakiwdomu.pl/2015/03/bocian-z-papierowych-talerzykow.html
Na fotorelacje czekam pod adresem magdalena.harmatiuk@onet.eu
Powodzenia


  • -

Propozycje zabaw dla Jabłuszek – 01.04.2020r

Co to za dzień, kiedy na żarty masz ochotę nieodpartą?

Jest tylko jeden taki dzień w roku, gdy śmiech i żarty słychać na każdym kroku!

Jabłuszka psikusy serwują, buzie się cieszą i serca radują!

 Prima aprilis (z łac. prima (dies) Aprilis oznacza dosłownie pierwszy (dzień) kwietnia), dzień żartów – obyczaj obchodzony pierwszego dnia kwietnia w wielu krajach świata. Polega on na robieniu żartów, celowym wprowadzaniu w błąd, nabierania kogoś, konkurowaniu w próbach sprawienia, by inni uwierzyli w coś nieprawdziwego. Tego dnia w wielu mediach pojawiają się różne żartobliwe informacje. Pochodzenie tego zwyczaju nie jest dokładnie wyjaśnione. (źródło: Wikipedia)

 Zagadka na dziś:

Mogą to robić chłopcy i dziewczynki,

Dorośli to robią czasami.

Robimy to zwykle wtedy,

Gdy dobry humor mamy,

Gdy ktoś powie coś śmiesznego,

Kiedy zdarzy się coś miłego.

A każdy wam powie,

Że on to – zdrowie.

(śmiech)

  1. Zabawy ze śmiechem.
    Zabawa dzieci z rodzicami – każdy uczestnik zabawy naśladuje śmiech:

■    małej dziewczynki,

■    Świętego Mikołaja,

■    małej myszki,

■    lwa,

■    króla wielkiego państwa,

■    starszej pani,

■    hipopotama, itp.

3) Zabawa ruchowa – „szalony taniec z rodzicami”. Choreografia i muzyka dowolna 😊

Miłej zabawy!

 Z okazji „dnia żartów” zapraszam dzieci do Jabłuszkowego KĄCIKA CZYTELNICZEGO online.

Start: 12.00    Do zobaczenia!
Cele:

  • poznanie tradycji Prima Aprilis;
  • rozwijanie umiejętności naśladowania;
  • rozwinie wyobraźni i ekspresji,
  • stwarzanie okazji do okazywania „dobrych” emocji poprzez zabawy ze śmiechem, szalone zabawy ruchowe;
  • relaksacja organizmu, podniesienie poziomu endorfin;
  • kształtowanie kompetencji czytelniczych.

  • -

Propozycje zabaw dla Jabłuszek – 31.03.2020r

„Rachunki Pani Wiosny”
I. Dzieci słuchają zagadek matematycznych, następnie przeliczają w zakresie 10 za pomocą metody E. Gruszczyk-Kolczyńskiej przy użyciu klamerek i papierowych tacek.

Przyszła wiosna do lasku, z kluczykiem przy pasku

A te kluczyki brzęczące, to kolorowe kwiaty pachnące

Rosną tu trzy zawilce i trzy krokusy,

oblicz proszę ile kwiatków wyszło, spod zimowych pierzynek ?

 

Stąpa wiosna po łące, zbiera kwiaty pachnące

Ma trzy stokrotki, cztery tulipany, powiedz z ilu kwiatków

Zrobi wiosna bukiet pachnący ?

 

Siedziało dziesięć jaskółek, za sosnowej gałązce

pięć odleciało, ile teraz jaskółek będzie z gałązki spoglądało ?

 

W ogrodzie na grządce, rosło siedem słoneczników pięknych jak słońce

Przyszła Kasia i trzy zerwała, bo bukiet piękny zrobić chciała.

Ile słoneczników teraz rośnie na grządce?

 

Chodzi wiosna po lesie, promyki słońca w koszach niesie

Dwa kosze ma dla kwiatków, trzy dla trawki

Trzy dla leśnej zwierzyny, ile koszy przyniosła wiosna dla leśnej rodziny?

 II. Domowe puzzle

 W załączniku znajdziecie Państwo ilustracje. Proszę w miarę możliwości o pobranie oraz wydrukowanie jej, rozcięcie na 4 lub 6 części. Z powstałych części dzieci układają obrazek i przyklejają na czystą kartkę kolorowanka jabłuszka

Powodzenia


  • -

Propozycje zabaw dla Jabłuszek – 30.03.2020r

Cele:

  • usprawnianie narządu mowy;
  • wzbogacanie słownictwa dziecka o zwroty i wyrażenia związane z wiosną (zwiastuny wiosny, zmiany w przyrodzie ożywionej i nieożywionej);
  • rozbudzanie zainteresowań fizycznymi i przyrodniczymi zjawiskami;
  • prowadzenie obserwacji i eksperymentów oraz wyciąganie wniosków;
  • doskonalenie umiejętności grafomotorycznych;
  • rozwijanie umiejętności uważnego słuchania poleceń;
  • zaspokajanie naturalnej potrzeby poznawczej dziecka.
  1. Poszukiwanie wiosny – gimnastyka narządów mowy.

Rodzic opowiada dziecku o języczku, który wybrał się na poszukiwanie wiosny. Poleca mu, aby we wskazanym momencie wykonywo określone czynności.

Zbliżała się wiosna. Za oknem słychać było śpiew ptaków (dzieci naśladują głosy ptaków). Języczek wybrał się do lasu na poszukiwanie oznak wiosny.Jechał na koniu (dzieci kląskają, uderzając szerokim językiem o podniebienie). Na łące zobaczył bociany (dzieci wymawiają: kle, kle). Zatrzymał się na leśnej polanie (dzieci wymawiają: prr). Zsiadł z konia, rozejrzał się wokoło (dzieci oblizują wargi ruchem okrężnym). Świeciło słońce, wiał delikatny wiatr (dzieci wykonują krótki wdech nosem, chwilę zatrzymują powietrze i długo wydychają ustami). Było ciepło i przyjemnie (dzieci uśmiechają się, rozchylając wargi). Na skraju polany zakwitły wiosenne kwiaty – zawilce i sasanki. Pachniało wiosną (dzieci oddychają głęboko, wdychając powietrze nosem, wydychając ustami). Języczek pochylił się i powąchał kwiaty (dzieci wdychają powietrze nosem) i kichnął (dzieci kichają, wymawiając: a-psik). W tym momencie zauważył przeciskającego się przez zarośla jeża (dzieci ziewają, przeciskają język między złączonymi zębami). Zrobiło się późno. Języczek wsiadł na konia i pogalopował do domu (dzieci kląskają, uderzając szerokim językiem o podniebienie).

R. Sprawka, J. Graban, Źródło: R. Sprawka, J. Graban, „Logopedyczne zabawy grupowe dla dzieci od 4 do 7 lat”, wyd. Harmonia, Gdańsk 2007, s. 142.

  1. Z białego niebieski – zabawa badawcza.

Dziecko wspólnie z rodzicem przygotowują kącik przyrodniczo-eksperymentalny.
Do wysokiej szklanki nalewają wody, w której rozpuszczają niebieski barwnik spożywczy lub wlewają atrament.
Rodzic przygotowuje biały tulipan lub goździk i odcina kawałek jego łodygi.
Dziecko wkłada kwiat do niebieskiej wody.
Następnego dnia rano należy sprawdzić co się wydarzyło.

Zalety zabaw eksperymentalnych:

  • Zabawy, w czasie których wykonywane są proste doświadczenia, dostarczają dziecku niezliczonej ilości nowych przeżyć związanych z odkrywaniem właściwości rzeczy i zjawisk.
  • Dziecko w sposób czynny i samodzielny zdobywa nowe doświadczenia. Działając myśli, poznaje funkcjonowanie przedmiotów, zjawisk, ich cech, właściwości, a także różnego rodzaju zależności przyczynowo – skutkowe między badanymi przedmiotami i zjawiskami.
  • Dziecko uczy się chętnie tego, co je zaciekawia, a najlepiej wówczas, gdy czynnie eksperymentuje i podejmuje próby dochodzenia do własnych rozwiązań.
  • Podczas wykonywania doświadczeń – eksperymentowania, pełne zadowolenie daje dzieciom możliwość działania prowadzącego do odkrycia nieznanego, a przyjemnością jest też sam proces odkrywania.
  • Dziecko dostrzega coś, czego wcześniej nie widziało, szuka przyczyn dostrzeżonych zjawisk, odpowiedzi na pytanie: dlaczego tak się dzieje?
  • Dzięki takim zabawom dziecko doskonali swoją orientację w świecie, rozwija myślenie przyczynowo – skutkowe, odbiera nowe wrażenia estetyczne, przeżywa uczucia intelektualne, doznaje satysfakcji, zaspokaja podstawowe uczucia związane z realizacją potrzeby działania.
  • Dzięki zabawom badawczym przybliżamy dzieciom bogactwo zjawisk zachodzących obok nas w życiu codziennym. Wiele z nich pozostaje w ogóle niezauważonych.
  • Taka forma pracy pobudzi dzieci do twórczego działania i myślenia.
  1. Tulipan – zabawa grafomotoryczna.

Dziecko rysuje według tekstu czytanego przez rodzica:

  1. Po cichu, ale wesoło

Narysuj czerwone koło.

  1. Kreska w prawo, kreska w lewo,

Czubek taki jak ma drzewo.

  1. Pod tą główką – kółko małe

Na zielono obwiedź całe.

Zapamiętaj też, że wiosną

Tulipany prosto rosną.

  1. I że kwiatek to nie zwierz –

Z lewej liść i z prawej też!

  1. Popraw listek, popraw płatek.

Już na kartce kwitnie kwiatek!

Źródło: H. Turk, A. Berfels, R. Pradella, „Elementarz rysowania i malowania”, wyd. Delta, Warszawa 2011, s. 20–21.

2. Domowe Przedszkole – „Przyleciały Bociany”, zachęcamy do wspólnego obejrzenia programu TV

https://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,przylecialy-bociany,39687?fbclid=IwAR1kLdJ3muTev5XCq8JuyimNj3wIFIsdlRkiwou1mwKiMG3trmS9yu9AGpA


  • -

My się w domu nie nudzimy! – Jabłuszka

Jak spędzamy czas w domu?
Bawimy się, tworzymy, konstruujemy, lepimy, malujemy, rysujemy, wyklejamy, wycinamy, eksperymentujemy, pomagamy rodzicom w codziennych obowiązkach…
A przy tym się uczymy!

Zobaczcie sami…

Brawo Przedszkolaki!

Tak trzymać!

Serdecznie dziękujemy rodzicom za współpracę

     – wychowawczynie