• sekretariat@przedszkole-w-przeclawiu.edu.pl
  • 915065800
  • -

Zabawy z dzieckiem w domu

W związku z decyzją MEN wynikającą z konieczności zapobiegania rozprzestrzeniania się koronawirusa, zajęcia  w przedszkolu zostały odwołane do Świąt Wielkanocnych.

Nauczyciele zostali zobowiązani do przygotowania materiałów do samodzielnej pracy dla wychowanków w domu. Zadania będą zamieszczane na stronie grupy każdego dnia, do czasu powrotu dzieci do przedszkola. Wiemy jak bardzo dzieci tęsknią za swoimi paniami, kolegami i koleżankami. Żebyśmy o sobie nie zapomnieli przedstawiamy Państwu propozycję pracy na odległość. Wspólna zabawa będzie okazją do nauki i mile spędzonego czasu.

Dziękujemy  Rodzicom za rozwijanie zainteresowań swoich pociech i naukę dzieci w domu.

Dyrektor Przedszkola Publicznego w Przecławiu


  • -

Bajki Tup Tup Tup

Bajki Tup Tup Tup

Przygody Toli, Urwisa i Poli (TUP) z delikatnością i wyczuciem, jasnym i zrozumiałem dla dzieci językiem poruszają ważne i trudne tematy. Są to bajki dla dzieci. Są to także bajki dla dorosłych, rodziców, opiekunów i nauczycieli, którzy szukają pomysłu na to, jak o nieprostych tematach rozmawiać z dziećmi odpowiadać na pytania o poważne sprawy.

Bajki Fundacji CultureLab dostępne są na stronie www.tuptuptup.org.pl/bajki-edukacyjne/


  • -

Propozycje zabaw dla Truskaweczek – 03.04.2020r

Szyfrowana pogoda- rozwiązywanie zagadek o zjawiskach pogodowych.
 
Gdy słońce świeci
i deszczyk pada, 
ona na niebie
cudnie się rozkłada. (tęcza)
 
Płyną po niebie
wielkie, kłębiaste,
czasem gadów, 
czasem pierzaste. (chmury)
 
Ono latem najmocniej grzeje
i sprawia, że skóra brązowieje. (słońce)
 
O szyby dzwoni kroplami,
muzykę cudne układa,
kiedy uważnie posłuchasz,
możesz z nim cicho pogadać. (deszcz)
 
Lodowe kule
z nieba spadają,
na szybach i dachach
muzykę grają. (grad)
 
Kropelki-  ćwiczenia matematyczne.
Dziecko ma na stoliku cztery pojemniki lub tacki z kropelkami (wyciętymi z papieru). W pierwszym pojemniku znajduje się 12 kropelek. Zadaniem dziecka jest przeliczenie ile kropel znajduje się w następnych pojemnikach i dołożenia lub wyjęcie takiej liczby kropelek, by w każdym następnym było o jedną więcej niż w poprzednim.

  • -

Zabawy z językiem angielskim

Zabawy z językiem angielskim dla dzieci

Dla wszystkich piosenka na rozgrzewkę. Posłuchaj piosenki. Razem naśladujcie czynności, powtarzajcie słowa i dobrze się bawcie https://supersimple.com/song/walking-walking/

Piosenka o emocjach. Posłuchajcie piosenki. Naśladujcie ruchem czynności z piosenki, powtarzajcie słowa. Jeśli możesz wydrukuj dla dziecka lub narysuj buźki z minami do pokolorowania, nazywaj je razem z dzieckiem https://supersimple.com/downloads/if-youre-happy-worksheet-color-bw.pdf

Zabawy dla starszych dzieci

Obejrzyj z dzieckiem krótki filmik z nazwami czynności. Możecie je razem powtarzać i naśladować. Posłuchajcie piosenkę i naśladujcie czynności, które już poznaliście. Możecie narysować karteczki z czynnościami, losować i zdawać zadanie oczywiście używając słówka, którego się nauczyliście. Miłej zabawy
https://www.youtube.com/watch?v=4c6FyuetSVo
https://www.youtube.com/watch?v=-ozG4PFFP5A

Życzę udanej zabawy Sylwia Rojek


  • -

Praktyczne porady dla Rodziców

Praktyczne porady jak organizować kształcenie dzieci w domu

Rodzicu, wykorzystaj czas, w którym dziecko nie chodzi do przedszkola, na większe usamodzielnienie swojego dziecka – oczekuj od niego większej pomocy przy codziennych czynnościach w domu np. podczas przygotowywania posiłków, sprzątania, czy nawet podczas wykonywania w swoim tempie czynności związanych z ubieraniem się, przygotowaniem do snu, w których bardzo często, z powodu pośpiechu, dzieci są wyręczane. Wykorzystaj pobyt dziecka w domu na rozmowy z nim na różnorodne tematy. W ten sposób będziesz wzbogacał słownictwo swojego dziecka. Znajdź czas na czytanie dzieciom i z dziećmi. Korzystaj z edukacyjnych programów telewizyjnych, zaproponuj dziecku gry planszowe czy zabawy i gry zręcznościowe.

Korzystaj z porad i propozycji nauczyciela. Nie unikaj kontaktu z nim. Pytaj o wszystko i dziel się swoimi spostrzeżeniami dotyczącymi dziecka. W sytuacji zawieszenia pracy przedszkola, to na Tobie i nauczycielu spoczywa odpowiedzialność za edukowanie dziecka i stwarzanie mu warunków do wszechstronnego rozwoju.

Dziecko w domu powinno, tak jak w przedszkolu, bawić się samodzielnie swoimi zabawkami, konstruować, układać, sprzątać, czuć się bezpieczne i swobodne w swej aktywności. Powinno także ruszać się i wykonywać wiele prostych ćwiczeń gimnastycznych. Zachęcamy Państwa do zapoznania się z materiałami dostępnymi na stronach:

https://szaloneliczby.pl/przedszkole/

https://czasdzieci.pl/szczecin/

https://miastodzieci.pl/dla-dzieci/ 

http://www.muzykotekaszkolna.pl/

https://www.polskieradio.pl/18,Polskie-Radio-Dzieciom

https://rozrywka.tvp.pl/47090255/telewizja-polska-blizej-dzieci-i-mlodziezy%20-

Bajka dla dzieci o koronawirusie. „O złym Królu i dobrej Kwarantannie”.


Bajka-o-kwarantannie-i-wirusie-z-kolorem
O koronawirusie pakiet dydaktyczny


  • -

  • -

Propozycje zabaw dla Truskaweczek – 02.04.2020r

Zabawa badawcza – Tornado w słoiku.
Proponuję dzisiaj eksperyment, w którym dzieci wykonają mini tornado w słoiku. Na początku wykonamy tło dla naszego tornada. Na białej kartce dzieci odbijają paluszkiem kolorowe krople deszczu i chmury.
Czas na eksperyment:
Do słoika wlewamy wodę, zapełniając 3/4 jego objętości. Następnie dodajemy kroplę płynu do naczyń, dokładnie zakręcamy i wprawiamy słoik w ruch obrotowy. Obserwujemy powstałe tornado 😃. Po wykonaniu doświadczenia dzieci opisują, co zaobserwowały, a rodzic tłumaczy w uproszczony sposób, jak powstaje to zjawisko w naturalnym środowisku: tornado powstaje w chmury burzowej,  ciepłe powietrze wznosi się z bardzo dużą prędkością, w dół schodzi chłodne i tworzy się wirujący lej.
  

„Co zniknęło”  ‒ Poproś, aby dziecko przyjrzało się wybranemu miejscu w domu, np. przedmiotom ustawionym na półce, i zapamiętało je. Poproś, aby się odwróciło, a w tym czasie zmień ułożenie elementów, dodaj lub schowaj wybrany przedmiot.  Zachęć dziecko do odgadnięcia, co się zmieniło.

Zabawa rozwija spostrzegawczość i pamięć, dzięki czemu przygotowuje dziecko  do nauki rozpoznawania liter i cyfr. Stosowanie określeń nad, pod, obok, za, przed, z lewej strony, z prawej strony (w wypadku starszych dzieci) rozwija orientację  w przestrzeni i kształtuje umiejętności matematyczne.


  • -

Propozycje zbaw dla Truskaweczek – 01.04.2020r

Krople deszczu.
Dzisiaj proponuję Wam pracę manualną związaną z pogodą. Potrzebna będzie duża kartka papieru, wycięte chmurki, makaron (rurki) pomalowany na niebiesko oraz sznurki. Na górze kartki przyklejamy chmurki a pod nimi pionowo makaron. Następnie przez makaron przeciągamy sznurki. 

  • -

Propozycje zabaw dla Truskaweczek – 31.03.2020r

Nadal prowadzimy tygodniowy kalendarz pogody.

Zadanie 1.
Proponuję Wam dzisiaj wspólną zabawę z rodzicami przedstawioną na obrazku. Do jej przeprowadzenia potrzebne są: nadmuchane worki na śmieci, piłeczki i miska lub karton. Kładziemy piłkę na worku i delikatnie uderzając go staramy się trafić piłeczką do celu (miska lub karton). Wygrywa ten, kto pierwszy umieści wszystkie piłeczki w misce. Wspaniałej zabawy!

Zadanie 2.
Pomaluj (a jeśli nie masz drukarki) to wskaż tylko te garnki, które zawierają wyrazy potrzebne do napisania zdania z ramki. Przeczytaj je wspólnie z rodzicem i spróbuj wyjaśnić znaczenie tego przysłowia. załącznik karta-pracy-Truskawki1

Kaprysy marcowej pogody: Cele ogólne: – rozwijanie zainteresowań otaczającym środowiskiem przyrodniczym i zachodzącymi w nim zmianami
związanymi z nadejściem wiosny. – poszerzenie wiadomości przyrodniczych, związanych z różnorodnością pogody występującą w miesiącu marcu. 1. Wprowadzenie w temat: odczytujemy rymowankę- dziecko próbuje ruchem ilustrować jej treść Raz śnieg pada (dziecko rozsypuje papierowe płatki śniegu). A raz deszcz (dziecko rozsypuje papierowe krople deszczu). Czasem słońce wyjdzie też (dziecko pokazuje sylwetę słońca). Tak to w marcu właśnie bywa. Raz jest wiosna, a raz zima (dziecko pokazuje krajobraz wiosny i zimy) Zanim przyszła ciepła wiosna powiedzcie, co kapryśna pogoda przyniosła? 2. Rozmowa na temat miesiąca marca. – analiza słuchowa wyrazu marzec (podział wyrazu na sylaby, przeliczenie sylab. Wyróżnienie pierwszej i ostatniej głoski w wyrazie, podawanie innych wyrazów rozpoczynających się głoską „m”) – którym miesiącem roku jest marzec?;
– jak nazywa się miesiąc, w którym kończy się zima, a rozpoczyna wiosna? 3. Wyjaśnienie przysłowia „W marcu jak w garncu” z zastosowaniem wiersza pt. „ Marzec” „MARZEC” Marzec ma ogromny garniec. Mieszka w nim przez całe noce, Wieje w garncu nieustannie Syczy coś i bulgocze. – Powiedź, Marcu, Co masz w garncu? – Mam składniki różnorodne: Wiatry ciepłe, wiatry chłodne, Chmury, słońce, śnieg i wodę – z nich przyrządzam Wam pogodę. ( rozmowa na podstawie poznanego wiersza: – do kogo porównany był marzec w wierszu? – jakie składniki zawierała potrawa w garncu, którą gotował marzec? – jaką potrawę ugotował marzec? – jaka jest pogoda w marcu? ) 4. Praca plastyczna- dzieci wykonują prare plastyczna na podstawie wysłuchanego wiersza ( garnek ze składnikami marcowej pogody) 5. Zagadki Widzisz je we dnie, nie widzisz w nocy. Zimą grzeje słabo, latem z całej mocy. (słońce) Jaka to pierzynka biała, nie z pierza, ale z wody powstała? Płynie po niebie, znasz ją i wiesz, że gdy jest ciemna, Będzie z niej padał deszcz. (chmura) Nie deszcz i nie grad, pada z nieba, bieli świat. Biały jest jak mąka, albo drobna kasza Gdy zaściele ziemię na sanki zaprasza. (śnieg) Co to jest odgadnij! Pada z chmury na dół. Jest tylko na dworze. Suchy być nie może! (deszcz) Szumi, gwiżdże, czasem gna. Skąd i dokąd? Kto go zna? Dmucha, szarpie, czasem rwie. Po co? Za co? Kto go wie? (wiatr) Z czym kojarzą wam się te odgadnięte hasła? Powodzenia:)


  • -

Propozycje zabaw dla Truskaweczek – 30.03.2020r

Temat tygodnia: Ach, ta pogoda!
 
Obserwujemy pogodę.
Wiosenny kalendarz pogody – założenie tygodniowego kalendarza zjawisk pogodowych.
W kalendarzu powinny znajdować się: dni tygodnia, czas obserwacji pogody, symbole obserwowanych zjawisk oraz odpowiedni sposób ubioru na każdy dzień. Zwracamy uwagę na naukę dobierania właściwego ubrania stosownie do pogody. Czekamy na zdjęcia waszych kalendarzy 😊
Pozdrawiam,
O.K.