• sekretariat@przedszkole-w-przeclawiu.edu.pl
  • 915065800
  • -

Wielkanocna pisanka

Podczas zajęć integracyjnych mających na celu naukę współdziałania w grupie oraz przestrzeganie zasad życia żłobkowego staramy się pokazać dzieciom, że wspólnymi siłami również mogą dokonać czegoś pięknego. Wspólne wykonanie pracy plastycznej- PISANKI pobudziło również u dzieci ciekawość związaną z tradycjami świątecznymi.


  • -

Wielkanocny kurczak

Pszczółki  za pomocą dłoni zamoczonej w żółtej  farbce i odciśniętej na kartce wykonały wielkanocną kurę z młodymi. Pobudzając tym samym zmysł dotyku. Następnie przy pomocy cioć dorysowały kurczakom łapki, dzioby i grzywy ucząc się prawidłowo trzymać w ręku pisak. 


  • -

Wiosenny bukiet

Wraz z piękną wiosenną pogoda postanowiłyśmy zrobić piękne wiosenne bukiety. by je wykonać dzieci musiały owinąć tekturową rolkę papierową harmonijką i poodginać jej skrzydełka, dzięki takim ruchom dzieci ćwiczą sprawność ruchów kończyn górnych, pracują nad chwytem pesetowym. Doklejanie kwiatów miało na celu naukę samodzielnego posługiwania się klejem.


  • -

Dzień marchewki w Pszczółkach

4 kwietnia był dniem wyjątkowym- marchewkowym, zdrowym i witaminowym. W tym dniu świętowaliśmy „Dzień marchewki”. Dzieci mogły się dowiedzieć wiele ciekawych rzeczy o marchewce: jak bardzo jest zdrowa, zawiera wiele cennych witamin i składników odżywczych, korzystnie wpływa na skórę, włosy oraz wzrok. Jak się okazuje z marchewki można zrobić też dżem, sok  i upiec marchewkowe ciasto. Dzień wypełniony był zabawami przy piosenkach o marchewce, pracami plastycznymi oczywiście o marchewce, chrupaniem surowych marchewek. Był to dzień ,w którym wszyscy dobrze się bawili i marchewkę polubili tak samo jak nasz żłobkowy zajączek, który został nakarmiony przez każde dziecko marchewką. Celem tej zabawy była nauka dzielenia się jedna zabawką.


  • -

Warsztaty pszczelarskie w grupie Pszczółek

Dnia 1 kwietnia w grupie Pszczółek odbyły się warsztaty pszczelarskie. Pan Adam przyniósł ze sobą na spotkanie wiele fotografii, były na nich między innymi pszczoły, kwiaty oraz zdjęcia przedstawiające jak w realiach wyglądają pasieki. Dzieci miały okazję również na żywo zobaczyć jak jest zbudowany ul oraz plastry miodu. Pan Adam również ubrał się w specjalny kombinezon i maskę, pokazał dzieciom sprzęt jakim się posługuje na co dzień. Później dzieci zostały poczęstowane „miodowymi lizakami”. Jednak najwięcej radości dzieciom dało spotkanie z Pszczółką Mają (maskotką), która pomagała dzieciom zebrać wszystkie kwiaty do koszyka a potem zatańczyła z nimi „Taniec Mai”. Na koniec warsztatów dzieci otrzymały słoiczki z miodem oraz dyplom „Przyjaciela Pszczół”.

Dziękujemy panu Adamowi Redlarskiemu i jego pomocnicy za odwiedziny.


  • -

Urodziny Tymka i Zosi

Dnia 27.03.2019r.  swoje drugie urodziny obchodzili Tymuś i Zosia.  Z tej okazji cała grupa wspólnie z ciociami zaśpiewała sto lat wśród kolorowych balonów.  Jak na urodziny przystało również pojawiły się bańki. Solenizanci z okazji swojego święta otrzymali dyplom i urodzinowy medal. Świętowanie zakończyliśmy słodkim poczęstunkiem.


  • -

Wiosenne drzewko

W codziennym życiu żłobkowym staramy się pokazać Pszczółkom różnorodny świat wykonywania prac plastycznych. Pszczółki do wykonania wiosennego drzewka użyły patyczków do uszu. Dzieci bardzo zaciekawił wzór jaki powstaje po namoczeniu patyczków w farbce i odbiciu ich na kartce. Pszczoły wykonały piękne prace plastyczne. Celem było usprawnienie motoryki małej oraz rozbudzenie wyobraźni plastycznej.


  • -

Pszczółki… farba…folia…

Malowanie farbami pod folią to niezwykłe zajęcia plastyczne dla dzieci. Najbardziej fascynujące dla dzieci jest tu doznawanie własnej mocy sprawczej i obserwowanie efektów działań przez przezroczystą folię. To świetna zabawa plastyczna, badawcza, sensoryczna. Dzieci badają konsystencję, miękkość i gęstość farby, dotykają gładkiej folii, obserwują  jak się marszczy, jak łączą się kolory.


  • -

Pszczółki poznają kszałty

Dzieci nie rodzą się z umiejętnością rozpoznawania kształtów i ich nazywania. Potrzeba czasu, by narząd wzroku wystarczająco się wykształcił, następnie dziecko musi być gotowe do mówienia. Zatem nauka kształtów dla dwulatków czy trzylatków jest możliwa. Można zacząć naukę kształtów i zorganizować ją tak, by maluch w naturalny sposób poznał podstawowe figury geometryczne.

Bardzo ważne w zabawach z dziećmi, jest to, że wszystkie te czynności związane z nauką powinny pozostać zabawą, dzięki której nasze dziecko odkrywa świat i poznaje go. Tylko zabawa gwarantuje nam to, że dziecko szybciej i chętniej będzie zdobywało nowe umiejętności.

Poznajemy kształty przy pomocy różnych faktur. Tym razem do przeprowadzenia zajęć wykorzystałyśmy filc, piankę i tekturę falistą. Dzieci poznały również właściwości rzepu. Pszczółki miały za zadanie przyczepić na podkładkę odpowiedni kształt figury geometrycznej.

Oczywiście my jako rodzice/ opiekunowie powinniśmy wspierać rozwój naszych pociech poprzez odpowiednie stymulowanie, ale wszystko dostosowując do tempa rozwoju naszego malucha. Wielokrotne powtarzanie danej czynności gwarantuje nam sukces i poprawne odgadywanie zagadnień.


  • -

Pszczółki poznają wiosenne kwiaty…

Zainteresowanie Pszczółek wiosną rozpoczęłyśmy od przedstawienia wiosennych kwiatów. Również nasze prace plastyczne związane były z wiosennymi kwiatami. Dzieci wykonały żonkila przy pomocy drewnianych patyczków i foremek do pieczenia, przebiśniegi wykonały z płatków kosmetycznych i papieru a tulipany wykonały przy pomocy farbek i plastikowego widelca. Wykonanie wiosennych kwiatów miało na celu rozwijanie pomysłowości i kreatywności w wykonywaniu prac, pogłębianie doświadczeń plastycznych oraz wprowadzenie dzieci w obszar edukacji przyrodniczej.