• sekretariat@przedszkole-w-przeclawiu.edu.pl
  • 782-557-554 Sekretariat Przedszkole
  • -

Treści programowe na grudzień – Jeżynki

Treści programowe realizowane w grudniu:

 

Tydzień 1. Zasypało cały świat, nocą śnieżek z nieba spadł

  • Uwrażliwienie na naturalne piękno zimy i zimowego krajobrazu
  • Bogacenie słownika czynnego dzieci
  • Tworzenie prac plastycznych inspirowanych słowem mówionym.

 

Tydzień 2. Porządkami czas się zająć, zaraz goście przybywają

  • Rozwijanie poczucia odpowiedzialności za najbliższe otoczenie, porządek i czystość w nim panujące
  • Poznanie czynności gospodarczych wykonywanych w domu
  • Zaangażowanie w czynności prospołeczne

 

Tydzień 3. W całym domu pachnie lasem, to już święta są za pasem

  • Wprowadzenie świątecznego nastroju
  • Przybliżenie dzieciom tradycji świątecznych Bożego Narodzenia
  • Estetyczne wykonywanie ozdób świątecznych

  • -

  • -

  • -

Przedstawienie teatralne pt. „O Szewczyku Dratewce i leniwym smoku” – Jeżynki

W poniedziałek w naszym przedszkolu gościł zespół Pro Musica. Dzieci z grupy Jeżynki miały przyjemność wysłuchać opowieści muzycznej. Muzycy ubrani byli w strój krakowski. Goście prezentowali również instrumenty muzyczne. Poznaliśmy ich wygląd oraz brzmienie. Historia o dzielnym Dratewce, który pokonał smoka wzbudziła ogromną ciekawość wśród dzieci. Była to prawdziwa uczta muzyczna dla dzieciaczków 😉

A.S.

 


  • -

Piątkowy quiz patriotyczny

W piątek 9 listopada odbył się quiz patriotyczny, w którym wzięły udział wszystkie grupy przedszkolne. Dzieci doskonale znały symbole i barwy narodowe. Wykazały się również znajomością hymnu Polski i legendy o smoku Wawelskim. W nagrodę otrzymały słodką niespodziankę. Jesteśmy dumne z Naszych przedszkolaków.
A.W


  • -

Spotkanie z policją

15.10. 2018r. w naszej grupie odbyło się spotkanie z Policją. Tego dnia zaprosiliśmy do naszej sali dzieci z grupy „Poziomek”. Tematem spotkania było utrwalenie zasad bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię. Dowiedzieliśmy się również jak dbać o swoje bezpieczeństwo i do kogo się zwracać o pomoc w sytuacji zagrożenia. Na pożegnanie nie zabrakło pamiątkowego zdjęcia.

E.M.


  • -

Spotkanie w sadzie

W dniach 02.10-05.10. 2018r. dzieci dowiedziały się co to jest sad, jak nazywają się drzewa, które w nim rosną (jabłoń, grusza, śliwa). Poznawaliśmy jabłka, śliwy, gruszki różnymi zmysłami poprzez oglądanie, dotykanie, wąchanie, a nawet smakowanie z zamkniętymi oczami. Określaliśmy ich kształt, kolor oraz wielkość. Poznaliśmy różne sposoby przechowywania i spożywania owoców. Wspólnie przygotowaliśmy soki, które smakowały wyśmienicie. Podsumowaniem tygodnia było wykonanie pracy plastycznej pt.: „Jesienny sad”

E.M


  • -

Spotkanie z Reksiem

01.10.2018r. grupę „Jeżynki” odwiedził bajkowy bohater Reksio, którego dzieci przywitały piosenką. Wspólnie wysłuchaliśmy bajki o przygodach Reksia. Dzieci bardzo chętnie zadawały pytania na temat wysłuchanego utworu. Tego dnia „Jeżynkom” nie brakowało dobrego humoru, wszyscy wesoło się bawiliśmy. Na zakończenie spotkania zaprosiliśmy naszego gościa do pamiątkowego zdjęcia.

E.M.


  • -

Wydarzenia z życia przedszkolnego JEŻYNEK – październik

  • 01.10. Spotkanie z Reksiem
  • 05.10. (czwartek)„Spotkanie w sadzie”- prosimy o przyniesienie po 2 owoce rosnące w sadzie
  • 09.10. Przedstawienie „Kuchenne igraszki”
  • 09.10. „Przepis na ogórki” prosimy o przyniesienie: słoik, ogórki do kiszenia
  • 15.10. „Spadają listeczki”- prosimy o przyniesienie liści (czyste i osuszone)
  • Konkurs plastyczny „Kwiaty dla Polski”- prace należy składać do 26.10. (piątek)
  • 26.10. „Grzybobranie”-prosimy o przyniesienie bułki oraz pietruszki
  • 29.10. Pasowanie na Przedszkolaka godz.15:00


  • -

Treści programowe realizowane w październiku:

Tydzień 1. Jabłka, śliwki i morele, w sadzie jest owoców wiele

  • Zapoznanie z miejscem pochodzenia owoców – sadem.
  • Kojarzenie owoców z drzewami, na których rosną.
  • Poznanie różnych sposobów przechowywania i spożywania owoców.

 

Tydzień 2. Witaminy, hop! do brzuszka, i marchewka, i pietruszka

  • Poszerzanie wiedzy z dziedziny przyrody.
  • Rozwijanie poczucia estetyki i dokładności wykonania prac plastycznych.
  • Kształtowanie intuicji matematycznych.
  • Wyczulenie na regularności w najbliższym otoczeniu, powtarzanie i kontynuowanie rytmów.

 

Tydzień 3. Liście malowane, pod drzewami rozsypane

  • Dostrzeżenie zmian zachodzących w najbliższym otoczeniu naturalnym.
  • Zwrócenie uwagi na specyficzny koloryt jesieni i bogactwo owoców parkowych i leśnych.
  • Dostrzeżenie różnorodności kształtów i kolorów liści.
  • Rozwijanie zmysłu obserwacji i zdolności porównywania.

 

Tydzień 4. Las szumi jesiennie, już robi się sennie

  • Prowadzenie obserwacji przyrodniczych – mgliste poranki, chłodne dni, wczesny zmrok, szarówka.
  • Bliższe poznanie wybranych mieszkańców lasu i ich jesiennych zwyczajów.
  • Kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowej i doskonalenie sprawności manualnej.
  • Rozbudzanie poczucia estetyki.