Tydzień 1. Jabłka, śliwki i morele, w sadzie jest owoców wiele
- Zapoznanie z miejscem pochodzenia owoców – sadem.
- Kojarzenie owoców z drzewami, na których rosną.
- Poznanie różnych sposobów przechowywania i spożywania owoców.
Tydzień 2. Witaminy, hop! do brzuszka, i marchewka, i pietruszka
- Poszerzanie wiedzy z dziedziny przyrody.
- Rozwijanie poczucia estetyki i dokładności wykonania prac plastycznych.
- Kształtowanie intuicji matematycznych.
- Wyczulenie na regularności w najbliższym otoczeniu, powtarzanie i kontynuowanie rytmów.
Tydzień 3. Liście malowane, pod drzewami rozsypane
- Dostrzeżenie zmian zachodzących w najbliższym otoczeniu naturalnym.
- Zwrócenie uwagi na specyficzny koloryt jesieni i bogactwo owoców parkowych i leśnych.
- Dostrzeżenie różnorodności kształtów i kolorów liści.
- Rozwijanie zmysłu obserwacji i zdolności porównywania.
Tydzień 4. Las szumi jesiennie, już robi się sennie
- Prowadzenie obserwacji przyrodniczych – mgliste poranki, chłodne dni, wczesny zmrok, szarówka.
- Bliższe poznanie wybranych mieszkańców lasu i ich jesiennych zwyczajów.
- Kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowej i doskonalenie sprawności manualnej.
- Rozbudzanie poczucia estetyki.
