• sekretariat@przedszkole-w-przeclawiu.edu.pl
  • 782-557-554 Sekretariat Przedszkole
  • -

  • -

  • -

Wspólne granie w Brzoskwinkach

W pierwszych dniach lutego nasza grupa zamieniła się w prawdziwą orkiestrę. W ramach zajęć dydaktycznych brzoskwinie poznały wszystkie grupy instrumentów, ich nazwy, brzmienie. Na zakończenia tygodnia razem zagraliśmy w naszej orkiestrze. Było głośno…. i wesoło. 


  • -

Treści programowe luty – Brzoskwinki

Tydzień 1 Odkrywamy świat muzyki

  • Rozwijanie motoryki małej
  • Wdrażanie do przedstawiania swoich uczuć pomocą ruchu i gestu
  • Wdrażanie do uważnego i aktywnego słuchania rówieśników i nauczycieli
  • Nazywanie i różnicowanie instrumentów oraz ich dźwięków
  • Poznanie różnych rodzajów muzyki i form tańca
  • Poznanie obrazu graficznego liczby 10
  • Poznanie obrazu graficznego głoski „r” – litery „r”, „R”

Tydzień 2 Jak powstają obrazy i rzeźby?

  • Wykonywanie podstawowych ćwiczeń kształtujących nawyk utrzymania prawidłowej postawy ciała
  • Rozwijanie umiejętności oceniania swojego zachowania kontekście podjętych czynności i zadań oraz przyjętych norm grupowych
  • Rozpoznawanie liter, odczytywanie sylab, krótkich wyrazów
  • Odczytywanie treści obrazów, wyodrębnianie i nazywanie ich
  • Wyrażanie ekspresji twórczej podczas czynności konstrukcyjnych i zabaw
  • Wyjaśnianie czym zajmuje się osoba wykonująca dany zawód

Tydzień 3 Idziemy do teatru

  • Rozwijanie sprawności motorycznej w zakresie szybkości, skoczności i zwinności
  • Inicjowanie zabaw konstrukcyjnych, , majsterkowanie, budowanie z wykorzystaniem materiałów użytkowych
  • Odróżnianie świata fikcji od realnej rzeczywistości
  • Wdrażanie do zadawania pytań i odpowiadania na nie pełnym zdaniem
  • Rozwijanie wyobraźni muzycznej poprzez słuchanie, odtwarzanie i tworzenie muzyki
  • Wyrażanie ekspresji twórczej podczas zabaw

Tydzień 4 Jesteśmy artystami

  • Aktywne uczestnictwo w zabawach muzyczno-ruchowych
  • Kształtowanie poczucia własnej wartości, określanie  swoich mocnych stron, zainteresowań i upodobań
  • Budzenie zainteresowań czytelnictwem
  • Rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności
  • Określanie kierunków i ustalanie ich położenia
  • Przeliczanie elementów zbiorów w zakresie 10 (z lewej do prawej i na odwrót)
  • Wskazywanie zawodów wykonywanych przez osoby z najbliższego otoczenia

  • -

  • -

  • -

  • -

  • -

Kalendarium styczeń – Brzoskwinki

Kalendarz uroczystości styczeń- Brzoskwinki

 


  • -