• sekretariat@przedszkole-w-przeclawiu.edu.pl
  • 782-557-554 Sekretariat Przedszkole

Treści programowe luty – Śliweczki

  • -

Treści programowe luty – Śliweczki

Tydzień 1

Baśnie, bajki, bajeczki”

  • samodzielne oglądanie książeczek, czytanie na „niby”
  • zachęcanie do oglądania książeczek oraz wypowiadania się na ich temat
  • słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów
  • dzielenie się informacjami na temat ulubionych książek
  • porównywanie dwóch schematycznych obrazków o tej samej treści , wskazywanie różnic
  • rytmiczny podział słów (na sylaby) z pomocą nauczyciela lub samodzielnie
  • dostrzeganie rytmu w ciągu ułożonych przedmiotów
  • mierzenie długości, szerokości, wysokości, stosowanie określeń: wysoki, niski, długi, krótki

Tydzień 2

Muzyka wokół nas”.

  • uczestniczenie w zabawach muzyczno – ruchowych
  • poznawanie sposobu gry na instrumentach perkusyjnych
  • śpiewanie piosenek o łatwej linii melodycznej
  • rozpoznawanie różnych odgłosów , dźwięków, dochodzących z bliskiego otoczenia
  • odtwarzanie proponowanego rytmu
  • skupienie uwagi na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez nauczyciela
  • określanie kierunków ruchu, stosowanie określeń: do góry, w dół, do przodu, do tyłu, w bok
  • uczestniczenie we wspólnych zabawach

Tydzień 3

Nie jesteśmy sami w kosmosie”.

  • – poznawanie ciekawostek na temat Ziemi i wszechświata
  • – oglądanie książek z ilustracjami przedstawiającymi obiekty nieznane z bezpośredniej obserwacji
  • – poznawanie przyborów, narzędzi potrzebnych do obserwowania otoczenia np: lupy,lornetki, mikroskop
  • – uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych,
  • – rozwiązywanie prostych zagadek
  • – odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu
  • – liczenie wyodrębnionych przedmiotów z wymienianiem liczebników głównych, w zakresie dostępnym dziecku, dostrzeganie roli ostatniego liczebnika

Tydzień 4

Projekt budowle”.

  • – oglądanie zdjęć, albumów , filmów przedstawiających osiągnięcia człowieka w zakresie roli myśli technicznej np.: budowa mostu, tunelu, wysokiego budynku, pojazdu kosmicznego
  • – uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych
  • – poznawanie zawodów osób pracujących w bliskim otoczeniu przedszkola, nazywanie narzędzi,przyborów potrzebnych im do pracy
  • – gromadzenie informacji na temat osób pracujących w różnych zawodach
  • – określanie ról różnych zawodów w życiu społecznym
  • – obserwowanie poznawanie najbliższego otoczenia,
  • – dostrzeganie w otoczeniu przedmiotów o różnych kształtach
  • – układanie dowolnych kompozycji z klocków figur geometrycznych
  • – uczestniczenie w zabawach z elementem naśladownictwa i w ćwiczeniach gimnastycznych