Treści programowe październik
Krąg tematyczny: Pani Jesień i jej wspaniałe stroje
- aktywne uczestnictwo w zabawach rytmicznych, ruchowych i muzycznych
- wdrażanie do poprawnego wykonywania ćwiczeń gimnastycznych
- wdrażanie do utrzymania prawidłowej pozycji ciała w różnych sytuacjach (podczas ćwiczeń gimnastycznych, podczas zabawy, podczas pracy przy stoliku, podczas posiłków)
- doskonalenie umiejętności rozpoznawania, nazywania oraz rozumienia emocji i uczuć własnych i innych ludzi
- wdrażanie do wyrażania emocji i uczuć w społecznie akceptowany sposób
- kształtowanie świadomości przynależności do grupy przedszkolnej
- doskonalenie umiejętności stosowania zwrotów grzecznościowych wobec koleżanek, kolegów i dorosłych w różnych sytuacjach
- budowanie pozytywnych relacji rówieśniczych – wyrażanie potrzeb własnych, zauważanie potrzeb innych
- wdrażanie do respektowania norm społecznych zawartych w kontrakcie grupowym (czekanie na swoją kolej, ustępowanie, pomaganie słabszym/potrzebującym)
- wdrażanie do wyjaśniania świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą komunikacji werbalnej
- doskonalenie analizy słuchowej na poziomie sylaby
- doskonalenie umiejętności posługiwania się językiem polskim (poprawne wymawianie głosek)
- rozróżnianie głoski „a” w nagłosie i wygłosie
- poznanie obrazu graficznego głoski „a” – litery „A”, „a”
- rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów spełniających podany warunek
- rozwijanie umiejętności sprawnego przeliczania i porównywania kolekcji
- poznanie obrazu graficznego liczby „2”
- wdrażanie do posługiwania się pojęciami dotyczącymi cech charakterystycznych dla pór roku (opadanie liści, zbieranie zapasów na zimę, odloty ptaków, krótszy dzień, chłód, deszcz)
- rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności
Krąg tematyczny: Co nam jesień w koszu niesie?
- aktywne uczestnictwo w zabawach ruchowych i ćwiczeniach porannych
- wdrażanie do poprawnego wykonywania ćwiczeń gimnastycznych
- wdrażanie do utrzymania prawidłowej pozycji ciała w różnych sytuacjach
- kształtowanie nawyków kulturalnego zachowania się podczas posiłków
- wdrażanie do używania chwytu pisarskiego podczas rysowania i kolorowania
- wdrażanie do sprawnego i bezpiecznego posługiwania się nożyczkami
- rozwijanie samodzielności w zakresie czynności higienicznych (korzystanie z toalety, mycie rąk, mycie zębów)
- doskonalenie umiejętności rozpoznawania, nazywania oraz rozumienia emocji i uczuć własnych i innych ludzi
- wdrażanie do respektowania cudzych emocji
- rozwijanie świadomości przynależności do grupy przedszkolnej
- doskonalenie umiejętności stosowania zwrotów grzecznościowych wobec koleżanek, kolegów i dorosłych w różnych sytuacjach
- budowanie pozytywnych relacji rówieśniczych w zabawie i podczas pracy w grupach (umiejętność czekania, w tym czekania na swoją kolej, umiejętność wygrywania i przegrywania)
- rozbudzanie zainteresowania zmianami zachodzącymi w przyrodzie
- wdrażanie do posługiwania się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych
- rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności
- doskonalenie syntezy i analizy słuchowej na poziomie sylaby
- doskonalenie umiejętności posługiwania się językiem polskim (poprawne wymawianie głosek)
- poznanie obrazu graficznego głoski „e” – litery „E”, „e”
- usprawnianie funkcji słuchowej i wzrokowej (rozpoznawanie liter „e”, „E” wśród innych liter, rozróżnianie głoski „e” w nagłosie i wygłosie)
- poznanie obrazu graficznego liczby „3”
- rozwijanie spostrzegania wzrokowego przez dostrzeganie rytmiczności w serii elementów
Krąg tematyczny: Uczymy się dbać o swoje zdrowie
- aktywne uczestnictwo w zabawach ruchowych i ćwiczeniach porannych
- wdrażanie do poprawnego wykonywania ćwiczeń gimnastycznych
- wdrażanie do dbania o prawidłową pozycję ciała w różnych sytuacjach
- rozwijanie samodzielności w zakresie czynności higienicznych (korzystanie z toalety, mycie rąk, mycie zębów)
- wdrażanie do używania chwytu pisarskiego podczas rysowania i kolorowania
- wdrażanie do sprawnego i bezpiecznego posługiwania się nożyczkami
- doskonalenie umiejętności rozpoznawania, nazywania oraz rozumienia emocji i uczuć własnych i innych ludzi
- wdrażanie do respektowania cudzych emocji
- kształtowanie umiejętności panowania nad emocjami
- wdrażanie do respektowania praw i obowiązków swoich i innych osób
- doskonalenie umiejętności stosowania zwrotów grzecznościowych wobec koleżanek, kolegów i dorosłych w różnych sytuacjach
- wdrażanie do porozumiewania się za pomocą komunikacji werbalnej i niewerbalnej
- budowanie pozytywnych relacji rówieśniczych w zabawie i podczas pracy w grupach
- rozwijanie poczucia rytmu muzycznego
- rozwijanie sprawności manualnej
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na dany temat
- kształcenie umiejętności syntezy i analizy wzrokowo-słuchowej
- kształtowanie umiejętności określania kierunków (prawa, lewa) oraz położenia (obok, przed, za, między, nad, pod)
- rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego
- rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności
- poznanie obrazu graficznego głoski „i” – litery „I”, „i”
- poznanie obrazu graficznego liczby „4”
Krąg tematyczny: Niezwykły rytm przyrody
- aktywne uczestnictwo w zabawach ruchowych i ćwiczeniach porannych
- wdrażanie do poprawnego wykonywania ćwiczeń gimnastycznych
- wdrażanie do dbania o prawidłową pozycję ciała w różnych sytuacjach
- wdrażanie do używania chwytu pisarskiego podczas rysowania i kolorowania
- rozwijanie samodzielności w zakresie czynności higienicznych i samoobsługowych
- doskonalenie umiejętności rozpoznawania, nazywania oraz rozumienia emocji i uczuć własnych i innych ludzi
- wdrażanie do respektowania cudzych emocji
- kształtowanie umiejętności panowania nad emocjami
- wdrażanie do respektowania praw i obowiązków swoich i innych osób
- doskonalenie umiejętności stosowania zwrotów grzecznościowych wobec koleżanek, kolegów i dorosłych w różnych sytuacjach
- budowanie pozytywnych relacji rówieśniczych w zabawie i podczas pracy w grupach
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na dany temat
- kształtowanie umiejętności syntezy i analizy wzrokowo-słuchowej
- poznanie obrazu graficznego głoski „m” – litery „M”, „m”
- rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego
- rozwijanie umiejętności dostrzegania rytmu i stałego następstwa dni i nocy, pór roku
- rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności
- poznanie obrazu graficznego liczby „5”
- rozwijanie poczucia rytmu muzycznego
- rozwijanie sprawności manualnej