• sekretariat@przedszkole-w-przeclawiu.edu.pl
  • 782-557-554 Sekretariat Przedszkole

Treści programowe marzec – Gruszeczki

  • -

Treści programowe marzec – Gruszeczki

Treści programowe realizowane w marcu

Tydzień I: Odkrywamy tajemnice ziemi

  • kształtowanie czynności samoobsługowych – spożywanie posiłku z użyciem sztućców, nakrywanie do stołu i sprzątanie po posiłku
  • przygotowywanie do rozumienia uczuć i emocji własnych i innych ludzi wywołanych kontaktem z przyrodą
  • dostrzeganie potrzeby ochrony przyrody
  • kształtowanie nawyku utrzymywania czystości i porządku w naj­bliższym otoczeniu
  • wdrażanie do uważnego słuchania i czekania na swoją kolej
  • budowanie systemu wartości dziecka – tolerancja, empatia, szacu­nek, uznanie
  • doskonalenie umiejętności wypowiadania się na dany temat
  • rozwijanie umiejętności porównywania i klasyfikowania przedmio­tów według podanego kryterium
  • rozwijanie zainteresowań przyrodniczych

Tydzień II: Zwierzęta i rośliny wokół nas

  • kształtowanie nawyku zgłaszania potrzeb fizjologicznych
  • kształtowanie czynności samoobsługowych – spożywanie posiłku z użyciem sztućców, nakrywanie do stołu i sprzątanie po posiłku, samodzielne ubieranie się i rozbieranie
  • kształtowanie umiejętności rozróżniania emocji i uczuć przyjem­nych i nieprzyjemnych
  • dostrzeganie potrzeby ochrony przyrody
  • wdrażanie do współdziałania w zespole rówieśniczym
  • wzbogacanie czynnego i biernego słownictwa dziecka o nazwy zwierząt i roślin
  • rozwijanie umiejętności przeliczania elementów w zbiorze
  • rozwijanie umiejętności rozpoznawania w najbliższym otoczeniu kształtów, wzorów i kolorów

Tydzień III: Kosmiczne przygody

  • rozwijanie wielokierunkowej aktywności dziecka
  • kształtowanie czynności samoobsługowych – spożywanie posiłku z użyciem sztućców, nakrywanie do stołu i sprzątanie po posiłku (zwrócenie uwagi na prawidłowe trzymanie łyżki, widelca)
  • budowanie więzi emocjonalnej z naturą, w tym odpowiedzialności za otaczający nas świat (woda, ziemia, powietrze)
  • wdrażanie do poszanowania i ochrony przyrody
  • wdrażanie do oceny własnego zachowania w kontekście podjętych czynności i zadań oraz przyjętych norm grupowych
  • wzbogacanie czynnego i biernego słownika dziecka o zwroty i wyra­żenia związane z kosmosem
  • wdrażanie do wypowiadania się na dany temat
  • wdrażanie do rozumienia świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą komunikacji werbalnej i niewerbalnej

Tydzień IV: Mali ekolodzy

  • rozwijanie motoryki małej (chwyt, manipulacje, praca nadgarstka)
  • przygotowywanie do rozumienia uczuć i emocji własnych oraz innych ludzi wywołanych kontaktem z przyrodą
  • budowanie więzi emocjonalnej z naturą, w tym odpowiedzialności za otaczający nas świat (ludzie, rośliny, zwierzęta)
  • kształtowanie poczucia empatii i troski o zdrowie swoje i innych
  • budowanie wiedzy o świecie społecznym, przyrodniczym i technicz­nym
  • kształtowanie umiejętności wyciągania wniosków z obserwowanych zjawisk fizycznych
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania i segregowania przedmio­tów według podanego kryterium