• sekretariat@przedszkole-w-przeclawiu.edu.pl
  • 915065800

Treści programowe luty – Jeżynki

  • -

Treści programowe luty – Jeżynki

Treści programowe luty Jeżynki

  Muzyczne opowieści

  • rozwijanie sprawności ruchowej podczas zabaw ruchowych, w tym naśladowczych i rytmicznych
  • rozwijanie motoryki małej podczas zadań graficznych, manualnych i plastycznych
  • stwarzanie sytuacji do odczuwania radości ze wspólnej zabawy
  • dostrzeganie wartości estetycznych w obcowaniu z muzyką
  • wzmacnianie więzi w grupie przedszkolnej
  • kształtowanie umiejętności społecznych (obdarzanie uwagą dzieci i dorosłych)
  • rozwijanie umiejętności rozróżniania dźwięków wysokich i niskich, cichych i głośnych
  • zapoznanie z wyglądem i grą na wybranych instrumentach
  • kształtowanie umiejętności budowania prostej wypowiedzi

 W świecie kształtów i kolorów

  • wdrażanie do aktywnego uczestniczenia w zabawach ruchowych w sali i na świeżym powietrzu
  • zachęcenie dzieci do okazywania uczuć innym osobom (koleżankom, kolegom, rodzicom i bliskim)
  • kształtowanie wiary we własne możliwości i odwagi w uczestniczeniu w zabawach grupowych
  • rozwijanie umiejętności nazywania kolorów
  • wzbogacanie czynnego i biernego słownika dziecka
  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania figur geometrycznych
  • kształtowanie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi w dostępnym zakresie

Bawimy się w teatr

  • kształtowanie świadomości własnego ciała
  • rozwijanie motoryki małej
  • usprawnianie aparatu mowy
  • stwarzanie sytuacji do odczuwania radości ze wspólnej zabawy
  • kształtowanie odporności emocjonalnej przed występami przed dużą grupą
  • zapoznanie z wybranymi formami teatralnymi
  • wdrażanie do wypowiadania się na określony temat
  • aktywizowanie dziecięcej wyobraźni przez odgrywanie ról

Jaki mam talent?

  • wdrażanie do aktywnego udziału w zabawach ruchowych
  • usprawnianie motoryki małej
  • rozwijanie precyzji ruchów
  • rozwijanie umiejętności samodzielnego wykonywania czynności higienicznych i samoobsługowych
  • kształtowanie wrażliwości na odczucia innych
  • budowanie poczucia własnej wartości i pewności siebie
  • wdrażanie do pokonywania swojej nieśmiałości, występowania przed grupą rówieśniczą, mówienia o sobie
  • wdrażanie do używania zwrotów grzecznościowych w codziennych sytuacjach
  • kształtowanie współpracy z rówieśnikami w sytuacjach zadaniowych
  • rozwijanie pamięci mechanicznej poprzez naukę i recytację krótkich rymowanek
  • kształtowanie umiejętności posługiwania się określeniami dotyczącymi położenia przedmiotów w przestrzeni
  • kształtowanie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi w dostępnym zakresie
  • bogacenie słownictwa dzieci
  • doskonalenie umiejętności wokalnych