Treści programowe luty – Jeżynki
Treści programowe luty Jeżynki
Muzyczne opowieści
- rozwijanie sprawności ruchowej podczas zabaw ruchowych, w tym naśladowczych i rytmicznych
- rozwijanie motoryki małej podczas zadań graficznych, manualnych i plastycznych
- stwarzanie sytuacji do odczuwania radości ze wspólnej zabawy
- dostrzeganie wartości estetycznych w obcowaniu z muzyką
- wzmacnianie więzi w grupie przedszkolnej
- kształtowanie umiejętności społecznych (obdarzanie uwagą dzieci i dorosłych)
- rozwijanie umiejętności rozróżniania dźwięków wysokich i niskich, cichych i głośnych
- zapoznanie z wyglądem i grą na wybranych instrumentach
- kształtowanie umiejętności budowania prostej wypowiedzi
W świecie kształtów i kolorów
- wdrażanie do aktywnego uczestniczenia w zabawach ruchowych w sali i na świeżym powietrzu
- zachęcenie dzieci do okazywania uczuć innym osobom (koleżankom, kolegom, rodzicom i bliskim)
- kształtowanie wiary we własne możliwości i odwagi w uczestniczeniu w zabawach grupowych
- rozwijanie umiejętności nazywania kolorów
- wzbogacanie czynnego i biernego słownika dziecka
- kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania figur geometrycznych
- kształtowanie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi w dostępnym zakresie
Bawimy się w teatr
- kształtowanie świadomości własnego ciała
- rozwijanie motoryki małej
- usprawnianie aparatu mowy
- stwarzanie sytuacji do odczuwania radości ze wspólnej zabawy
- kształtowanie odporności emocjonalnej przed występami przed dużą grupą
- zapoznanie z wybranymi formami teatralnymi
- wdrażanie do wypowiadania się na określony temat
- aktywizowanie dziecięcej wyobraźni przez odgrywanie ról
Jaki mam talent?
- wdrażanie do aktywnego udziału w zabawach ruchowych
- usprawnianie motoryki małej
- rozwijanie precyzji ruchów
- rozwijanie umiejętności samodzielnego wykonywania czynności higienicznych i samoobsługowych
- kształtowanie wrażliwości na odczucia innych
- budowanie poczucia własnej wartości i pewności siebie
- wdrażanie do pokonywania swojej nieśmiałości, występowania przed grupą rówieśniczą, mówienia o sobie
- wdrażanie do używania zwrotów grzecznościowych w codziennych sytuacjach
- kształtowanie współpracy z rówieśnikami w sytuacjach zadaniowych
- rozwijanie pamięci mechanicznej poprzez naukę i recytację krótkich rymowanek
- kształtowanie umiejętności posługiwania się określeniami dotyczącymi położenia przedmiotów w przestrzeni
- kształtowanie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi w dostępnym zakresie
- bogacenie słownictwa dzieci
- doskonalenie umiejętności wokalnych