• sekretariat@przedszkole-w-przeclawiu.edu.pl
  • 782-557-554 Sekretariat Przedszkole

Treści programowe luty – Śliweczki

  • -

Treści programowe luty – Śliweczki

Treści programowe realizowane w lutym

Tydzień I: Hej, ha, co to gra?

  • rozwijanie wielokierunkowej aktywności dziecka
  • wdrażanie do komunikowania potrzeby ruchu i odpoczynku
  • kształtowanie nawyku utrzymywania prawidłowej postawy ciała w czasie zabaw muzyczno-ruchowych, tańców i pląsów
  • przygotowywanie do rozumienia uczuć i emocji własnych i innych ludzi wywołanych kontaktem z muzyką
  • kształtowanie postaw prospołecznych – czerpanie radości ze wspól­nego muzykowania
  • wzbogacanie czynnego i biernego słownictwa związanego z muzyką (cisza, dźwięki wysokie i niskie, ciche i głośne, krótkie i długie, nazwy instrumentów, tańce i pląsy)
  • poznanie zawodów: muzyk, pianista, kompozytor, piosenkarz, piosenkarka

Tydzień II: Malujemy świat

  • rozwijanie precyzji i szybkości ruchów (motoryka mała)
  • kształtowanie czynności samoobsługowych – rozkładanie przyborów do prac plastycznych oraz technicznych i sprzątanie po zajęciach
  • kształtowanie nawyku zgłaszania potrzeb fizjologicznych
  • rozszerzanie słownika dziecka o wyrażenia i zwroty dotyczące uczuć i emocji
  • wdrażanie do współdziałania w parach, małych grupach i w zespole rówieśniczym
  • kształtowanie postaw prospołecznych, czerpanie radości ze wspól­nego
  • budowanie czynnego i biernego słownictwa związanego ze sztuką (malarstwo, rzeźba, rękodzieło, nazwy zawodów)
  • poznanie zawodów (malarz, rzeźbiarz, artysta) oraz narzędzi wykorzystywanych w ich pracy
  • doskonalenie umiejętności odpowiadania na pytania, wypowiadania się na dany temat

Tydzień III: Zaproszenie do teatru

  • wdrażanie do komunikowania potrzeby ruchu i odpoczynku
  • rozwijanie umiejętności rozumienia swoich uczuć i emocji
  • rozwijanie kreatywności i wyobraźni artystycznej
  • rozwijanie uwagi, koncentracji i skupienia
  • rozwijanie zainteresowania pracą zawodową ludzi dorosłych
  • budowanie czynnego i biernego słownictwa dziecka, związanego z teatrem
  • kształtowanie pojęć matematycznych
  • rozwijanie zainteresowań i uzdolnień teatralnych

Tydzień IV: Dzieci – wspaniali artyści

  • wdrażanie do komunikowania potrzeby ruchu i odpoczynku
  • rozwijanie kreatywności i wyobraźni artystycznej
  • rozwijanie uwagi, koncentracji i skupienia
  • budowanie poczucia własnej wartości oraz sprawczości
  • kształtowanie umiejętności autoprezentacji
  • kształtowanie umiejętności uważnego słuchania
  • budowanie zainteresowania dziecka językiem ojczystym
  • rozwijanie zainteresowań i uzdolnień