Propozycje zabaw dla Śliweczek – 23.03.2020r
Kącik przyrody
Zagospodarowanie kącika przyrody, założenie upraw.
Proponujemy przygotowanie miejsca do uprawy roślin. Dziecko odpowiada na pytania: Do czego potrzebne są nam rośliny? Co jest potrzebne do wzrostu roślin? Na czym polega ich pielęgnacja? Co może stanowić dla nich zagrożenie? Co będzie nam potrzebne, żeby wyhodować szczypior, kwiatek, fasolę itp.? Dzieci oglądają różne rodzaje podłoża oraz sadzonki i nasiona, np. ziół lub kwiatów, a także zapoznają się ze sposobami ich uprawy i pielęgnacji. Przy pomocy rodzica sadzą rośliny oraz tworzą kalendarz do zapisywania codziennych obserwacji w ciągu tygodnia. Każdego poranka dzieci będą przyglądały się uprawom i porównywały ich wygląd ze stanem z poprzedniego dnia.
Środki dydaktyczne: donice, ziemia, sadzonki, nasiona i cebulki ziół lub kwiatów według uznania, konewka, kartka
Cel: dziecko
-zna i opisuje niektóre zjawiska
– aranżuje swoje najbliższe otoczenie
– zwraca uwagę na emocjonalną wartość przyrody
– posługuje się w trakcie zabawy nazwami dni tygodnia
Zagadkowy spacer – zabawa sensoryczna.
Rodzic prosi dzieci o zdjęcie obuwia i skarpet, a następnie o przejście po ścieżce sensorycznej (mogą być butelki, kamienie, szorstki kawałek papieru ściernego, wata, folia bąbelkowa, kasza, ryż, cukier itp). Dziecko powoli spaceruje boso po zróżnicowanych materiałach, przechodząc po całej ścieżce. Radzic zachęca dziecko do opisywania wrażeń. Po zakończonym zadaniu dziecko oczyszcza stopy, zakładają skarpety oraz obuwie. Pozmawiajcie o odczuciach.
Cel: dziecko
-potrafi zapamiętać układ przedmiotów i dostrzega zmiany w ich położeniu
-uczestniczy w zabawie ruchowej
-czerpie radość z uczestnictwa we wspólnej zabawie
Gwarantujemy świetną zabawę 😊
Wychowawczynie