• sekretariat@przedszkole-w-przeclawiu.edu.pl
  • 782-557-554 Sekretariat Przedszkole

Propozycje zabaw dla Poziomek – 24.03.2020r

  • -

Propozycje zabaw dla Poziomek – 24.03.2020r

Oto kilka pięknych wierszyków o wiośnie.
 
A czy Wy widzicie już wiosnę przez okno?
Jakie są jej oznaki?
Jaki kolor wiosna lubi najbardziej?
 
PROMYK SŁONKA
(Maria Lewandowska)
 
Skąd ta buzia uśmiechnięta i
radosne te oczęta?!
Bo to WIOSNA słonko niesie i
rozrzuca je po lesie!
Śliczna, mała biedroneczka biegnie już do ogródeczka.
Dywan kwiatów pod stopami, bo to WIOSNA jest kochani!
Niosę już konewkę z
wodą – kwiatki mienią się urodą.
Żabka boćka obejmuje – każdy w
sercu WIOSNĘ czuje!
 
WIOSNA
Julia Walkowiak
Już słoneczko mocniej świeci,
uśmiechnięte buzie dzieci,
już wiosenka przyszła do nas
taka pięknie ukwiecona.
Ptaszek ćwierka, żabka skacze,
teraz będzie już inaczej,
bo gdy wiosna jest wśród nas
śpiewa łąka, śpiewa las.
I nam wszystkim jest weselej
moi drodzy przyjaciele.
 
WIOSNA
Magdalena Frączek
 
Przyszła do nas wiosna,
Ciepła i radosna.
Ptaszek pięknie śpiewa,
Zielenią się drzewa.
Słonko w górze świeci,
Weselą się dzieci.
Każdy dobry nastrój ma,
Niechaj wiosna długo trwa !
 
Warianty pracy z tekstem literackim:
1. Rodzic czyta wierszyk kilkukrotnie, a następnie pomija ostatnie słowo w wersie, które dziecko
dopowiada
2. Rodzic czyta wiersz dzieląc wybrane wyrazy na sylaby, dziecko dopowiada brakujące sylaby
3. Rodzic i dziecko wymyślają melodię do wiesza i tworzą piosenkę
4. Rodzic i dziecko mówią wersy naprzemiennie
5. Rodzic i dziecko wymyślają alternatywne rymy
6. Rodzic czyta wiersz, a dziecko ilustruje go ruchem
7. Rodzic czyta wiersz, a dziecko ilustruje go dźwiękonaśladowczo, np. (rodzic mówi „deszcz”, a
dziecko „kap kap kap”; rodzic mówi kot, a dziecko „miau miau”)
8. Wspólne powtarzanie wiersza różnicując tempo i ton głosu
9. Wspólne rysowanie ilustracji do wiersza
10. Rodzic czyta wiersz kilkukrotnie, a dziecko reaguje w umówiony sposób na określone słowa, np.
przez podniesienie ręki, wstanie, podskok, machanie), dla zwiększenia trudności można stopniowo
włączać coraz więcej znaków
11. Rodzic czyta wiersz, a przy drugim czytaniu zamienia wybrane słowa na niepasujące, a dziecko
go poprawia
12. Wspólne przekształcanie wierszy lub wymyślanie nowych na bazie już poznanych
 
Cele:
-zapoznanie dzieci z poezją, forma literacką
-aktywne słuchanie wiersza
-obserwacja przyrody, zwrócenie uwagi na ogół i szczegół
załącznik: