• sekretariat@przedszkole-w-przeclawiu.edu.pl
  • 782-557-554 Sekretariat Przedszkole

Propozycje zabaw dla Jabłuszek 20.03.2020r

  • -

Propozycje zabaw dla Jabłuszek 20.03.2020r

  1. Zabawa muzyczno-ruchowa „Wiosna”. Improwizacja ruchowa do utworu „Cztery pory roku – wiosna” Vivaldiego. Rodzic może pomóc i pokierować improwizacją w formie opowieści ruchowej, np. dzieci śpią, budzą się, wąchają kwiaty, idą na spacer do lasu, słuchają śpiewu ptaków, zrywają kwiaty, itp.
  2. Zestaw ćwiczeń ruchowych.
    – „Bociany” – dzieci naśladują bociany. Chodzą unosząc kolana wysoko – ręce mają wyprostowane – i klaszczą w dłonie, mówiąc: kle, kle, kle. Na sygnał STOP – dzieci/ bociany – stoją nieruchomo na jednej nodze.
    – „W poszukiwaniu wiosny” – dzieci swobodnie biegają po dywanie, na sygnał rodzica., np. ptaszki, pszczoła, mucha, poruszają się i wydają dźwięk jak owad, którego nazwę usłyszą.
    – „Skaczące koniki polne”. Dzieci naśladują skaczące koniki, wykonując duże skoki obunóż do wyznaczonego miejsca.
  3. Zabawa plastyczno-techniczna „Żabka” – wykonanie pracy z różnej wielkości kółek  (z pomocą rodzica)
    przykład pracy – zdj żabka
  4. Zabawa muzyczna „Od przedszkola do Opola” – prezentacja piosenki „Maszeruje wiosna” z wykorzystaniem kwiatka na patyczku (krótki film – zwrotka plus refren, można przesłać w wiadomości na Jabłuszkowej grupie)

Cele ogólne:

  • rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej;
  • rozwijanie zmysłu równowagi;
  • rozwijanie motoryki małej i dużej;
  • rozwijanie umiejętności wyrażania muzyki ruchem;
  • doskonalenie koordynacji ruchowej i orientacji przestrzennej;
  • rozwijanie wyobraźni, twórczej postawy i umiejętności posługiwania się różnorodnymi technikami plastycznymi
  • umuzykalnianie dzieci;
  • wzmacnianie więzi emocjonalnej między dziećmi i rodzicami podczas wspólnej zabawy i wspólnie wykonywanych zadań.

załączniki

zabka-z-kolek-origami

Antonio Vivaldi - Wiosna

Eksperyment

W tym trudnym dla nas wszystkich czasie bardzo proszę o przypominanie dzieciom o zachowaniu ostrożności oraz przede wszystkim dokładnym myciu rąk.
Aby przybliżyć dzieciom dlaczego tak ważne jest mycie rąk mydłem proszę o wykonanie eksperymentu.
– do miski z wodą wsypujemy pieprz( tłumaczymy dzieciom że pieprz to bakterie na naszych rękach)
– nakładamy na paluszek mydło i dotykamy wody z pieprzem
– ziarenka pieprzu uciekają od nas( tłumaczymy dzieciom, że tak zachowują się bakterie na naszych rączkach podczas mycia ich mydełkiem)
Powodzenia