• sekretariat@przedszkole-w-przeclawiu.edu.pl
  • 782-557-554 Sekretariat Przedszkole

Propozycje zabaw dla Brzoskwinek – 24.03.2020r

  • -

Propozycje zabaw dla Brzoskwinek – 24.03.2020r

Kto nam pomaga w segregowaniu śmieci?

1 .Ekologia – co to takiego?  Wysłuchanie wiersza i rozmowa na jego temat rozwijanie umiejętności rozróżniania elementów świata fikcji od rzeczywistości, kształtowanie postawy proekologicznej)

Potwór ekologiczny

Raz potwór na śmietniku żył,

wybredny niesłychanie.

Od wschodu słońca,

aż po zmrok

wciąż chrupał śmieci niczym smok-

na podwieczorek, obiad, lunch,

kolację  i śniadanie…

Miał śliczny przód i cudny tył,

i uszy miał futrzane.

Był wszędzie porządeczek był,

pochłaniał śmieci z całych sił,

lecz tylko…sortowane!

Zapamiętajcie?

Jak to szło?…

Oddzielnie plastik, papier, szkło,

Obierki i ogryzki.

By nam oczyścić ślicznie świat,

Potworek wstrętne śmieci jadł

bez łyżki i bez miski!

Więc skoro już się znalazł ktoś,

Kto nasze brudy zjada,

Chyba zgodzicie się – no nie? –

Że warto posortować je,

Bo wymieszanych dań na stół

 PODAWAĆ NIE WYPADA!

2. Jak myślisz dlaczego wiersz ma tytuł „potwór ekologiczny” ?

Co to jest EKOLOGIA?

Co lubił jeść potwór?

Jak wyglądał ekologiczny potwór? (dzieci wykonują rysunek na kartce a4 jak wyobrażają sobie takiego ekologicznego potwora)

Dla utrwalenia wiadomości o segregowaniu film edukacyjny

https://www.youtube.com/watch?v=RV5IBJGAypY                                                                          

3. Zabawy z literami „j” i „J” synteza i analiza słuchowa wyrazów, zapoznanie z obrazem liter „j” i „J”

Do worka, torby rodzic chowa 3-4 przedmioty z domu , których nazwa zaczyna się na „j”. Dziecko z zamkniętymi oczami wyciąga z worka, rozpoznaje przedmioty za pomocą dotyku i nazywa je. Następnie pytamy dziecko: na jaką głoskę rozpoczynają się nazwy tych rzeczy? Podziel na sylaby te nazwy (dzieli na sylaby, liczy sylaby w każdym słowie). Pokazujemy dziecku obraz graficzny „j” i „J” czyli literę  pisząc ja na kartce lub wykorzystując tekst drukowany. Dziecko może wskazać pozostałe litery „j” i „J” w tekście, opisuje jak wygląda ta litera, co mu przypomina, próbuje odtworzyć jej obraz w powietrzu, na dywanie jedną a następnie obiema rączkami. Jeśli jest plastelina w domu lub inna masa może wykonać z niej poznaną literkę.