Propozycje zabaw dla Gruszeczek – 25.03.2020
Rakieta z figur geometrycznych
Nasze cele:
-
posługiwanie się sprawnie nożyczkami, wycinanie wzorów po wyznaczonej linii
-
kolorowanie obrazka składającego się z dużych elementów
-
prawidłowe trzymanie kredki w czasie rysowania
-
poznawanie nazw figur geometrycznych
-
rozwijanie wyobraźni przestrzennej, składanie obrazka z dużych elementów
Przygotowujemy rakiety według podanego wzoru. Małą rakietę kolorujemy kredkami, następnie wycinamy elementy i przyklejamy na kartkę tworząc kształt rakiety.
Dużą rakietę wykonujemy według własnego pomysłu. Może być pomalowana farbami, może być wyklejona skrawkami kolorowych kartek, możemy również zrobić pieczątki z dłoni lub stópek dziecka. Kształty również wycinamy.
Lecimy rakietą – zabawa naśladowcza.
Siadamy na podłodze (oczywiście możemy z dzieckiem):
-
głośno odliczamy: 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1, 0, start!
-
klaszczemy w ręce, początkowo wolno, potem szybko,
-
uderzamy szybko rękami o uda z jednoczesnym tupaniem nogami,
-
syczymy sssssss, naśladując lot rakiety,
-
z okrzykiem Hurra wznosimy ramiona w górę i podskakują jak najwyżej,
-
naśladujemy lądowanie.
Za każdym razem dziecko ląduje na innej planecie.
Planeta zwolnionego tempa – dziecko próbuje poruszać się jak najwolniej, jego ruchy są powolne i ociężałe.
Planeta ognia – dziecko biega na paluszkach lub porusza się tylko po wyznaczonych miejscach przez rodzica (może naskakiwać na poduszki, które będą skałami ułożony na podłodze).
Planeta śmiechu – dziecko chodzi po całym pokoju i głośno się śmieje.
Planeta zimna – dziecko podskakuje, chucha w swe dłonie, przytula się do innego domownika, aby się rozgrzać.
Kolorowe Ufoludki – praca plastyczna
Cel zadania: Rozwijanie wyobraźni twórczej podczas zabawy
Do przygotowania pracy będzie nam potrzebne: kubeczki, farby plakatowe lub akwarelowe, słomki, kolorowe oczka, pisaki, klej, kartki z bloku,
Przygotowujemy w kubeczkach rozwodnione farby plakatowe lub akwarelowe. Dziecko otrzymuje słomkę do napojów. Wkłada jedną końcówkę słomki do farby, drugi koniec słomki zatyka palcem tak, aby trochę cieczy zostało w słomce, i tak przenosi słomkę nad kartkę. Następnie otwiera otwór, aby farba spłynęła na kartkę. Potem naniesioną kroplę rozdmuchuje przez słomkę w różnych kierunkach. Czynności należy powtórzyć kilka razy. Po wyschnięciu dziecko dorysowują lub doklejają do swoich obrazków plastikowe oczy, tak, aby powstały ufoludki.
załączniki