• sekretariat@przedszkole-w-przeclawiu.edu.pl
  • 782-557-554 Sekretariat Przedszkole

Propozycje zabaw dla Gruszeczek – 25.03.2020

  • -

Propozycje zabaw dla Gruszeczek – 25.03.2020

Rakieta z figur geometrycznych

Nasze cele:

  • posługiwanie się sprawnie nożyczkami, wycinanie wzorów po wyznaczonej linii

  • kolorowanie obrazka składającego się z dużych elementów

  • prawidłowe trzymanie kredki w czasie rysowania

  • poznawanie nazw figur geometrycznych

  • rozwijanie wyobraźni przestrzennej, składanie obrazka z dużych elementów

Przygotowujemy rakiety według podanego wzoru. Małą rakietę kolorujemy kredkami, następnie wycinamy elementy i przyklejamy na kartkę tworząc kształt rakiety.

Dużą rakietę wykonujemy według własnego pomysłu. Może być pomalowana farbami, może być wyklejona skrawkami kolorowych kartek, możemy również zrobić pieczątki z dłoni lub stópek dziecka. Kształty również wycinamy.

Lecimy rakietą – zabawa naśladowcza.

Siadamy na podłodze (oczywiście możemy z dzieckiem):

  • głośno odliczamy: 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1, 0, start!

  • klaszczemy w ręce, początkowo wolno, potem szybko,

  • uderzamy szybko rękami o uda z jednoczesnym tupaniem nogami,

  • syczymy sssssss, naśladując lot rakiety,

  • z okrzykiem Hurra wznosimy ramiona w górę i podskakują jak najwyżej,

  • naśladujemy lądowanie.

Za każdym razem dziecko ląduje na innej planecie.

Planeta zwolnionego tempa – dziecko próbuje poruszać się jak najwolniej, jego ruchy są powolne i ociężałe.

Planeta ognia – dziecko biega na paluszkach lub porusza się tylko po wyznaczonych miejscach przez rodzica (może naskakiwać na poduszki, które będą skałami ułożony na podłodze).

Planeta śmiechu – dziecko chodzi po całym pokoju i głośno się śmieje.

Planeta zimna – dziecko podskakuje, chucha w swe dłonie, przytula się do innego domownika, aby się rozgrzać.

Kolorowe Ufoludki – praca plastyczna

Cel zadania: Rozwijanie wyobraźni twórczej podczas zabawy

Do przygotowania pracy będzie nam potrzebne: kubeczki, farby plakatowe lub akwarelowe, słomki, kolorowe oczka, pisaki, klej, kartki z bloku,

Przygotowujemy w kubeczkach rozwodnione farby plakatowe lub akwarelowe. Dziecko otrzymuje słomkę do napojów. Wkłada jedną końcówkę słomki do farby, drugi koniec słomki zatyka palcem tak, aby trochę cieczy zostało w słomce, i tak przenosi słomkę nad kartkę. Następnie otwiera otwór, aby farba spłynęła na kartkę. Potem naniesioną kroplę rozdmuchuje przez słomkę w różnych kierunkach. Czynności należy powtórzyć kilka razy. Po wyschnięciu dziecko dorysowują lub doklejają do swoich obrazków plastikowe oczy, tak, aby powstały ufoludki.

załączniki

Zadanie Rakieta gwiazdki