• sekretariat@przedszkole-w-przeclawiu.edu.pl
  • 782-557-554 Sekretariat Przedszkole

Propozycje zabaw dla Gruszeczek – 30.03.2020r

  • -

Propozycje zabaw dla Gruszeczek – 30.03.2020r

Jak dbać o Ziemię?

Głównym naszym celem jest kształtowanie świadomości ekologicznej u dzieci – jak postępować, aby chronić środowisko naturalne.

Cele:

  • rozumie znaczenie ochrony przyrody i stosowanie w tym celu różnych środków

  • zna niebezpieczeństwa grożące środowisku przyrodniczemu ze strony człowieka

  • wie, że wszyscy ludzie muszą dbać o środowisko naturalne

  • zna ekologiczny sposób wyrzucania śmieci (segregacja odpadów)

  1. Słuchanie wiersza „Sznurek Jurka” L. Szołdry

Tuż za szkołą, bardzo blisko,

kiedyś tam wyrzucił Jurek

poplątany stary sznurek

A nazajutrz obok sznurka

od banana spadła skórka
wyrzucona przez Karola.

Tam też wkrótce Jaś i Ola

wyrzucili bez wahania

swoje torby po śniadaniach

stos papierków po cukierkach

wysypała tam Walerka

Na papierki spadła ścierka,

jakaś pusta bombonierka,

I od lodów sto patyków

pustych kubków moc z plastiku.

Ot tak, od sznurka Jurka,

wnet urosła śmieci górka,

A z tej górki wielka góra,

której szczyt utonął w chmurach

Nie ma miejsca na boisko

lecz śmietnisko mamy blisko

Rozmowa na temat wiersza:

  • W jaki sposób boisko zamieniło się śmietnik?

  • Jak oceniasz postępowanie Jurka i jego kolegów?

  • Czy Jurek przewidział konsekwencje wyrzucenia przez siebie poplątanego sznurka?

  • Czy znasz miejsca przeznaczone na odpady?

2. Praca plastyczna – wypełnianie konturu „Ziemi” farbami plakatowymi – wykorzystujemy kolor niebieski i zielony.

Zadanie - kula ziemska

Słuchanie bajki Kamila Polaka „Odejście zimy”

Cel zadania: Rozwijanie uważnego słuchania i odpowiadania na pytania

„Odejście zimy”

Czemu bałwanek jest dziś taki smutny? Ma nosek skrzywiony i jest wychudzony? Powiedz wróbelku, co się stało, że wszędzie śniegu tak mało zostało? Czy nie wiesz Basiu, że wiosna nadchodzi, śniegi topnieją, przyroda się rodzi? A śnieg wiosny wcale nie lubi, jest mu gorąco, więc swe płatki gubi. Za to kwiatuszki, ptaszki i dzieci cieszą się, gdy słonko ślicznie świeci. Lubią zieleń trawy i wiatru muskanie, wiosenne zabawy, stokrotek zbieranie. Kiedy przyjdzie lato i dni gorące, radośnie skaczą i bawią się na łące. Aż przyjdzie pora na starość lata, gdy zimno z ciepłem zacznie się przeplatać. I znowu śnieg pojawi się na łące, a znikną kwiatki pachnące. Tak jest od wieków, przez wszystkie lata, zima się
z wiosną, latem, jesienią przeplata.

Rodzic zadaje pytania: Po czym poznajemy, że nadchodzi wiosna? Kto się cieszy
z nadchodzącej pory roku? Jakie mamy pory roku?. Rodzic może przygotować ilustracje przestawiające cztery pory roku i poprosić dzieci o wspólne ułożenie i opisanie obrazków. Następnie dziecko opisuje krajobraz za oknem, wskazują zwiastuny nadchodzącej wiosny.

Do pobrania: obrazki z porami roku pory roku zadanie 30.03.