• sekretariat@przedszkole-w-przeclawiu.edu.pl
  • 915065800

Propozycje zabaw dla Malinek – 27.03.2020r

  • -

Propozycje zabaw dla Malinek – 27.03.2020r

Marzanna” – rodzic czyta opowiadanie o zwyczaju robienia Marzanny.

Marzanna, to kukła która była symbolem zimy. Dawno temu robiono ją ze słomy, ubierano w białą suknię, przyozdabiano wstążkami, koralikami i kwiatami. Dzieci chodziły z kukłą po wsi od domu do domu. Wieczorem młodzież w pochodzie wynosiła Marzannę ze wsi nad wodę. Tam podpalano ją, a następnie wrzucano do wody, co miało symbolizować koniec zimy i początek wiosny”.

Zróbcie proszę razem kukłę. Jeśli chcecie pochwalić się Waszą wspólną pracą prześlijcie mi na maila, a ja chętnie udostępnię na naszej stronie przedszkola 😊 patrycja343@tlen.pl

  • Przygotowanie drewnianego patyka.

  • Wykonanie z gazety kuli – głowy i owinięcie białą bibułą.

  • Wykonanie z bibuły sukienki.

Marzanna to zimowa panna” – nauka krótkiej rymowanki.

(do wyboru)

Płyń Marzanno w daleki świat, bo teraz wiosny nadszedł już czas.”

Gdy Marzannę utopimy. wiosnę do nas zaprosimy.”

Żegnamy Marzannę, zimową pannę, witamy Wiosnę, porę radosną.”

Marzanną, kukłą szmacianą, Zimę żegnamy. a uśmiechem radosnym Wiosnę przywitamy.”

Niech nurt tej rzeki Marzannę do morza poniesie, a nam niech szybko Wiosnę na łąki przyniesie.”

Rachunki Pani Wiosny– zagadki matematyczne.

Dzieci słuchają zagadek matematycznych, następnie przeliczają w zakresie 10 za pomocą metody E. Gruszczyk Kolczyńskiej przy użyciu klamerek i papierowych tacek. Wysłuchują ile liczb występuje w zagadce i przyczepiają do papierowej tacki tyle samo spinaczy. Przeliczają je.

Przyszła Wiosna do lasku

Z kluczykiem przy pasku

A te kluczyki brzęczące

To kolorowe kwiaty pachnące

Rosną tu trzy zawilce i trzy krokusy

Oblicz proszę ile kwiatów wyszło

spod zimowych pierzynek?

Stąpa wiosna po łące

Zbiera kwiaty pachnące

Ma trzy stokrotki, cztery tulipany

Powiedz z ilu kwiatów

Zrobi wiosna bukiet pachnący?

Siedziało dziesięć jaskółek

Na sosnowej gałązce

Pięć odleciało

Ile teraz jaskółek będzie

Z gałązki spoglądało?

W ogrodzie na grządce

Rosło siedem słoneczników pięknych jak słońce

Przyszła Kasia i trzy zerwała,

Bo bukiet piękny zrobić chciała.

Ile słoneczników teraz rośnie na grządce?

Chodzi wiosna po lesie

Promyki słońca w koszach niesie

Dwa kosze ma dla kwiatów

Trzy dla trawki

Trzy dla leśnej zwierzyny

Ile koszy przyniosła wiosna dla leśnej rodziny?

Głosy wiosny”- słuchanie odgłosów przyrody.

Dziecko słucha każdego z odgłosów (wiatru, burzy, śpiewu ptaków), próbując je nazywać.

Linki do odtworzenia odgłosów:

Wiatr- https://www.youtube.com/watch?v=kaAGsHnjOms

Deszcz- https://www.youtube.com/watch?v=cR9H0ymyjhM

Burza- https://www.youtube.com/watch?v=6J-9GOGMvRI

Śpiew ptakówhttps://www.youtube.com/watch?v=yiRIvZplphA

Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania odgłosów przyrody,

Kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania odgłosów wiatru, burzy, deszczu, śpiewu ptaków.

Słuchanie odgłosów przyrody (śpiew ptaków, szum morza czy wodospadu) wpływa wyciszająco, wzmacniająco i regenerująco na system nerwowy.

Zabawy z literą J, j.

Przyjrzenie się i opisanie, z jakich elementów się składa litera „J”. Co przypomina?

Zapoznanie z wyglądem małej i wielkiej litery „J, j”.

Rozpoznawanie litery „J” w innych wyrazach rozpoczynających się lub zawierających literę „J” (jajko, jabłko, jeleń)

Ozdabianie litery „J, j”.

Pisanie ołówkiem małej i wielkiej litery „j” po śladzie.

„Smutne i wesołe literki” –dziecko wypowiada literę różnymi sposobami: głośno, cicho, smutno, wesoło.

Szukamy liter”- dziecko otrzymuje gazetę w której poszukuje litery J, j.

Zagadki pantomimiczne- „Na jaką literę zaczyna się to co pokazuję?”

Rodzic próbuje pokazywać dziecku wyraz określający jakiś przedmiot. Dziecko zgaduje na jaką jest on literę.

Załączniki: J,j jabłko kontury kartapracyj grafomotoryka