• sekretariat@przedszkole-w-przeclawiu.edu.pl
  • 915065800

Propozycje zabaw dla Poziomek – 27.03.2020r

  • -

Propozycje zabaw dla Poziomek – 27.03.2020r

Warsztaty kulinarne mają wiele zalet – przede wszystkim wpływają na rozwój dziecka, które:

  • poznaje i rozróżnia owoce, warzywa i inne składniki potrzebne w kuchni;
  • rozwija swoją kreatywność – szczególnie dobrze widać to podczas przygotowywania deserów z owocami i/lub galaretką. Każda przekąska na pewno będzie nieco inna;
  • rozwija zdolności manualne – przelewa, przesypuje, miesza różne składniki ze sobą;
  • uczy się czerpania przyjemności z gotowania – zabiegani rodzice nie zawsze mają czas przekazać dzieciom, że wspólne spędzanie czasu w kuchni naprawdę może sprawiać mnóstwo frajdy;
  • uczy się planowania sobie pracy i współpracy z innymi;
  • doskonali matematykę – np. poprzez odliczanie liczby potrzebnych owoców

DESERY JOGURTOWE– idea tego typu deserów jest rewelacyjnie prosta. Wystarczy jogurt naturalny lub grecki i kilka innych składników, aby stworzyć naprawdę obłędny w smaku deser. Mając pod ręką podstawowe składniki możecie wspólnie wyczarować nawet tiramisu. Wadą jogurtowych deserów jest jednak konieczność oczekiwania – zwłaszcza, gdy wykorzystujesz galaretki.

Potrzebne będą: owoce (do wyboru), galaretka, ciasteczka (opcjonalnie musli), kubeczki na desery; opcjonalnie: czekolada, nutella, kakao, posypki do dekoracji.

Sposób wykonania: na dnie kubka/szklanki umieść pokruszone ciastka, herbatniki lub płatki śniadaniowe; przykryj je warstwą jogurtu (do którego można dodać nieco cukru pudru). Schłódź w lodówce. Przykryj owocami, stratą czekoladą/posypkami lub zalej tężejącą galaretką. Poczekaj, aż galaretka zastygnie.

Stemple z Ziemniaków-praca manualna rozwijająca wyobraźnię

Co jest potrzebne

Wykonanie ziemniaczanych stempli nie jest skomplikowane i nie wymaga bardzo dużej ilości rzeczy do ich przygotowania, jednak trzeba zebrać:
* ziemniaki,
* mały nożyk,
* ołówek,
* farby,
* pędzel albo małą gąbkę,
* blok techniczny.
Ziemniaków potrzeba tyle, ile chce się wykonać pieczątek.

  1. Ziemniaki umyć, żeby wygodnie się je trzymało i dotykało bez brudzenia palców. Przekroić każdego ziemniaka na pół. Jeżeli posiadanie ziemniaki są bardzo duże, wtedy można odciąć jedynie końcówki.
  2. Na płaskiej stronie ziemniaka narysować ołówkiem dowolny kształt. Może to być praktycznie wszystko, chociaż najlepiej, aby znak nie był przesadnie skomplikowany, ponieważ jego wycięcie może być problemem. Serce, koniczynka, znaki geometryczne, uśmiechnięta buzia są stosunkowo łatwe. W razie potrzeby można skorzystać z wzorów dostępnych w Internecie. Wzór wyciąć nożykiem w taki sposób, żeby stał się on wypukły w porównaniu do reszty ziemniaka, czyli odciąć miąższ wokół niego.
  3. Wycięty wzór pomalować wybranym kolorem farby przy pomocy pędzla albo gąbki. Warstwa farby może być nieco grubsza, ale nie przesadnie, ponieważ wtedy zamiast znaczka na kartce wyjdzie niekształtna plama.Po pomalowaniu stempla przycisnąć go lekko do kartki papieru – ewentualnie do innego przedmiotu, np. pudełka drewnianego, które chce się ozdobić – po czym odsunąć delikatnie. Na kartce pozostanie wycięty wcześniej wzór. W taki sposób można tworzyć kolorowe obrazy, jak również ozdabiać laurki albo skrzyneczki na biżuterię.

   
Ćwiczenia gimnastyczne
Zaczynamy! Pamiętacie? najważniejsza głowa!
5 razy kręcimy główka w prawo i w lewo.
5 razy w górę i w dół.
Teraz główka stoi w miejscu, tylko oczka ćwiczą: w prawo, w lewo, w górę w dół.
Teraz robimy małe skrzydełka i kręcimy 5 razy do przodu i 5 razy do tyłu.
Teraz prostujemy skrzydełka i robimy to samo, duże koła do przodu i duże kola do tylu.
Rączki na bioderka i kręcimy tułowiem .
Strzepujemy rączki.
A teraz idziemy na spacerek. W miejscu!
Uwaga! Nadlatuje mucha! idziemy szybciej(w miejscu).
Mucha atakuje! biegniemy! W miejscu!
A teraz kładziemy się na plecach.
Jedzie rowerek na spacerek, jaki z przodu ma numerek? Dzieci kręcą nóżkami jak na rowerku.
Chyba już wystarczy… dzieci muszą nauczyć rodziców naszej gimnastyki!
A teraz pora na zdrową przekąskę.
Poszukajcie razem z rodzicami zdrowych produktów do jedzenia (marchewka, pietruszka, cebula, jabłka, banany itp.), podzielcie je na dwie grupy: owoce, warzywa. Czego jest więcej?
Miłego piątku!!!
A to link do piosenki https://youtu.be/OZTYeTEZ2wA