• sekretariat@przedszkole-w-przeclawiu.edu.pl
  • 782-557-554 Sekretariat Przedszkole

Propozycje zabaw dla Truskaweczek – 31.03.2020r

  • -

Propozycje zabaw dla Truskaweczek – 31.03.2020r

Nadal prowadzimy tygodniowy kalendarz pogody.

Zadanie 1.
Proponuję Wam dzisiaj wspólną zabawę z rodzicami przedstawioną na obrazku. Do jej przeprowadzenia potrzebne są: nadmuchane worki na śmieci, piłeczki i miska lub karton. Kładziemy piłkę na worku i delikatnie uderzając go staramy się trafić piłeczką do celu (miska lub karton). Wygrywa ten, kto pierwszy umieści wszystkie piłeczki w misce. Wspaniałej zabawy!

Zadanie 2.
Pomaluj (a jeśli nie masz drukarki) to wskaż tylko te garnki, które zawierają wyrazy potrzebne do napisania zdania z ramki. Przeczytaj je wspólnie z rodzicem i spróbuj wyjaśnić znaczenie tego przysłowia. załącznik karta-pracy-Truskawki1

Kaprysy marcowej pogody: Cele ogólne: – rozwijanie zainteresowań otaczającym środowiskiem przyrodniczym i zachodzącymi w nim zmianami
związanymi z nadejściem wiosny. – poszerzenie wiadomości przyrodniczych, związanych z różnorodnością pogody występującą w miesiącu marcu. 1. Wprowadzenie w temat: odczytujemy rymowankę- dziecko próbuje ruchem ilustrować jej treść Raz śnieg pada (dziecko rozsypuje papierowe płatki śniegu). A raz deszcz (dziecko rozsypuje papierowe krople deszczu). Czasem słońce wyjdzie też (dziecko pokazuje sylwetę słońca). Tak to w marcu właśnie bywa. Raz jest wiosna, a raz zima (dziecko pokazuje krajobraz wiosny i zimy) Zanim przyszła ciepła wiosna powiedzcie, co kapryśna pogoda przyniosła? 2. Rozmowa na temat miesiąca marca. – analiza słuchowa wyrazu marzec (podział wyrazu na sylaby, przeliczenie sylab. Wyróżnienie pierwszej i ostatniej głoski w wyrazie, podawanie innych wyrazów rozpoczynających się głoską „m”) – którym miesiącem roku jest marzec?;
– jak nazywa się miesiąc, w którym kończy się zima, a rozpoczyna wiosna? 3. Wyjaśnienie przysłowia „W marcu jak w garncu” z zastosowaniem wiersza pt. „ Marzec” „MARZEC” Marzec ma ogromny garniec. Mieszka w nim przez całe noce, Wieje w garncu nieustannie Syczy coś i bulgocze. – Powiedź, Marcu, Co masz w garncu? – Mam składniki różnorodne: Wiatry ciepłe, wiatry chłodne, Chmury, słońce, śnieg i wodę – z nich przyrządzam Wam pogodę. ( rozmowa na podstawie poznanego wiersza: – do kogo porównany był marzec w wierszu? – jakie składniki zawierała potrawa w garncu, którą gotował marzec? – jaką potrawę ugotował marzec? – jaka jest pogoda w marcu? ) 4. Praca plastyczna- dzieci wykonują prare plastyczna na podstawie wysłuchanego wiersza ( garnek ze składnikami marcowej pogody) 5. Zagadki Widzisz je we dnie, nie widzisz w nocy. Zimą grzeje słabo, latem z całej mocy. (słońce) Jaka to pierzynka biała, nie z pierza, ale z wody powstała? Płynie po niebie, znasz ją i wiesz, że gdy jest ciemna, Będzie z niej padał deszcz. (chmura) Nie deszcz i nie grad, pada z nieba, bieli świat. Biały jest jak mąka, albo drobna kasza Gdy zaściele ziemię na sanki zaprasza. (śnieg) Co to jest odgadnij! Pada z chmury na dół. Jest tylko na dworze. Suchy być nie może! (deszcz) Szumi, gwiżdże, czasem gna. Skąd i dokąd? Kto go zna? Dmucha, szarpie, czasem rwie. Po co? Za co? Kto go wie? (wiatr) Z czym kojarzą wam się te odgadnięte hasła? Powodzenia:)