• sekretariat@przedszkole-w-przeclawiu.edu.pl
  • 782-557-554 Sekretariat Przedszkole

Propozycje zabaw dla Boróweczek – 08.04.2020r

  • -

Propozycje zabaw dla Boróweczek – 08.04.2020r

TEMAT KOMPLEKSOWY: ACH TA POGODA, TEMAT DNIA: POGODA MOŻE NAS ZASKAKIWAĆ

  1. Gimnastyka poranna

Zabawa matematyczno- ruchowa   „Kropki biedronki”

Biedronka siedem kropek miała:

  • pierwszą od chmurki dostała (wykonujemy podskoki na prawej nodze)
  • a, drugą od słonka złotego (podskakujemy obunóż w przód 2x)
  • trzecią od wiatru dużego (podskakujemy obunóż w tył 3x)
  • czwartą od deszczu kropelki, ( tupiemy prawą nogą 4x)
  • piątą od ziemi karmicielki, ( tupiemy prawą nogą 5x)
  • szóstą od dziadka co przechodził drogą,( wykonujemy przysiady 6x)
  • siódmą…już nie wiem od kogo.
  • Wszystkie siedem nosiła w komplecie Żeby szczęście dawały dzieciom !

 (wykonujemy skłony 7x)

  1. Prognoza pogody zabawa dydaktyczna

Rodzice zapraszają dzieci do wspólnego obejrzenia pogody dla Polski- rozmawiamy z dziećmi i zadajemy pytania:

  • Gdzie można zobaczyć prognozę pogody?
  • Kto ją prezentuje?
  • Kto ja przygotowuje?
  • Dla kogo jest przygotowana?
  • Czy pogoda zawsze się sprawdza?

 Następnie w uproszczony sposób tłumaczymy, czym zajmuje się meteorolog, a czym -synoptyk.

Meteorolog- zajmuje się praca badawczą, analizą warunków zjawisk atmosferycznych.

Synoptyk- zajmuje się opracowaniem prognoz pogodowych.

  1. Proponujemy wspólną zabawę w tworzeniu własnej prognozy pogody na nadchodzące Święta Wielkanocne
  • Do tego zadania będą nam potrzebne: nagranie prognozy pogody,

 uproszczona mapa, flamastry.

  • Pokazujemy dzieciom uproszczona mapę miejscowości, w której mieszka.

 Na podstawie obserwacji pogody, z ostatnich dni opracowujemy prognozę na nadchodzące Święta Wielkanocne.

  • Możemy sprawdzić pogodę długoterminową. Wspólnie rysujemy piktogramy (słońce, zachmurzenie, deszcz burza) i oznaczamy temperaturę. Wybieramy jedną osobę, która wystąpi w roli prezentera, który ma za zadanie przedstawić prognozę dla okolicy.
  1. Jaka jutro będzie pogoda? -sprawdzamy działania wiatru-zadanie konstrukcyjne

 Proponujemy wspólnie wykonać Wiatrowskaz

Do tego zadania potrzebne nam będą: skuwka od flamastra, drut do robienia na drutach, dwie kartki z bloku technicznego, nożyczki, klej, ołówek.

Najpierw przygotowujemy sylwety strzałki bądź koguta dla dzieci, aby mogły odrysować wybrane sylwety z szablonu podwójnie.  Następnie wycinają i sklejają sylwety, wklejając skuwkę otworem w dół, teraz możemy w niej umieścić drut, a wiatrowskaz będzie mógł się obracać.

 Sylabowe krople – gra dydaktyczna 

Do zabawy będą potrzebne :

kartka z bloku, nożyczki, kredka lub flamaster , kostka do gry

Proponuję razem  z dzieckiem  wykonanie prostej   zabawy, której celem będzie  utrwalenie  zapisu graficznego liter w łatwy i przyjemny sposób. Malujemy na kartce krople deszczu (24 krople ) , następnie  wycinamy nożyczkami.  Rodzic  pisakiem  na   kropli pisze sylaby otwarte  (sylaba otwarta to taka ,która kończy się samogłoską). Na kroplach należy  napisać sylaby (te , które są napisane poniżej ). Na każdej kropli rysujemy kropki od jeden do sześć np:  na kropli z napisem PA jedna kropka, PO dwie kropki itd. . Po wykonaniu wszystkich kropel zapraszam do zabawy. Rzucamy  kostką do gry, liczymy ile kropek jest na  kostce i szukamy sylaby z taką samą  ilością kropek na sylabie. Odczytujemy  sylaby.  Przyjemnej zabawy 🙂

  • PA PO, PU, PE,PI, PY
  • MA, MO, MU, ME, MI ,MY
  • TA,TO, TU,TE,TI,TY
  • LA,LO,LU,LE,LI, LY

 

 

 

Proponuję naukę   piosenki o zmieniającej  się pogodzie „I taka jest pogoda”

https://www.youtube.com/watch?v=7G7SqRUrz6Q

Na niebie wysoko świeci wielkie słońce wiszą białe chmurki na błękitnej łące

            Ref : I taka jest pogoda,3X i taka jej uroda 3X

Codziennie nam się, zmienia, codziennie zmienia  się,

 a my nie narzekamy lubimy każdy dzień

Czasem z ciemnej chmury pada z góry deszcz,

czasem płatki śniegu , kiedy zimno jest

            Ref: I taka jest pogoda…