• sekretariat@przedszkole-w-przeclawiu.edu.pl
  • 782-557-554 Sekretariat Przedszkole

Propozycje zabaw dla Borówek – 07.04.2020r

  • -

Propozycje zabaw dla Borówek – 07.04.2020r

KRĄG TEMATYCZNY: Ach, ta pogoda. TEMAT DNIA: Jaka może być pogoda?

  1. Mżawka czy ulewa?  – zabawa orientacyjno porządkowa

Do tej  zabawy będą nam potrzebne dwa kartoniki z ilustracjami (mogą być rysunki)  jeden z trzema, a drugi z pięcioma kroplami.

Dzieci zajmują pozycję w siadzie płaskim, podpierając się prostymi rękami z tyłu. Następnie lekko uginają nogi w kolanach i przyciągają do siebie. Zadaniem dzieci jest dostosowanie ruchów do odczytanej informacji graficznej. Jeżeli rodzic pokazuje symbol mżawki- trzy kropelki, dzieci delikatnie, na przemian stukają palcami stóp o podłogę. Natomiast gdy zauważą ulewę -pięć kropel, uderzają miarowo obiema złączonymi stopami. Dzieci muszą utrzymać koncentrację, gdyż  rodzic prosi tylko w formie obrazkowej.

  1. Pogoda w czterech porach roku -transformacja relaksacyjnej opowieści

Dzieci zajmują wygodną pozycję, zamykają  oczy , rodzice spokojnym, miarowym głosem czytają tekst:

    Idziesz powoli, rozglądasz się. Wiosna zagościła już na dobre. Motyl frunie między

    kolorowymi kwiatami, a trawa zazielenia się na łące. Między drzewami  rozbłyskują promienie słońca. Delikatnie muskają skórę. Bezchmurne niebo zachwyca swoim kolorem, a delikatny wietrzyk lekko porusza włosami. Oddychasz równo, spokojnie, słuchasz śpiewu ptaków.  W oddali słyszysz, jak spływa strumień.

     Delikatnie prześlizguje się między kamieniami. Woda pluszcze. Siadasz pod drzewem. Na niebie pojawił się obłoczek. Patrzysz jak płynie. Powoli zaczyna padać deszcz …kap, kap, kap. Delikatne krople spadają na trawę, kwiaty. Wystawiasz rękę …deszcz spływa po Twojej dłoni. Słyszysz delikatny szum wiatru. Wychodzi słońce. Motyle wracają nad łąkę. Wstajesz i idziesz do domu. Czujesz się wypoczęty.

     Po wysłuchania tekstu dzieci wskazują opisaną porę roku i charakterystyczne dla niej zjawiska. Spośród piktogramów zjawisk pogodowych w różnych porach roku dziecko wybiera te, o których słyszało w opowiadaniu (słońce, deszcz, wiatr, chmura).    

  1. Prosimy zachęcić dzieci do stworzenia własnego opowiadania dotyczącego pogody. Można wybrać inną porę roku i wykorzystać piktogramy zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla określonej  pory roku, można stosować określania pór dnia, dni tygodnia.