• sekretariat@przedszkole-w-przeclawiu.edu.pl
  • 915065800 Przedszkole

Propozycje zabaw dla Gruszeczek – 02.04.2020r

  • -

Propozycje zabaw dla Gruszeczek – 02.04.2020r

Dziś robimy PIANKOLINĘ.

Dzieci najlepiej rozwijają się poprzez integrację sensoryczną, czyli poznawanie świata wielozmysłowo. Wszelkiego rodzaju masy plastyczne dostarczają wielu doznań i świetnie oddziałują na dziecięcą wyobraźnię. Jeżeli dziecko może taką masę stworzyć samodzielnie zabawa jest jeszcze bardziej udana.

Cele: obserwowanie i poznawanie świata za pomocą zmysłów

Potrzebujemy:

  • mąka ziemniaczana (im więcej tym lepiej – najlepiej 1kg)

  • opakowanie pianki do golenia

  • odrobina płynu do mycia naczyń najlepiej białego lub bezbarwnego

Najlepiej jak dziecko samodzielnie łączy wszystkie składniki w dużej misce. W razie konieczności dodajemy mąkę lub piankę. Wyciskanie pianki, obserwowanie jak rośnie, mieszanie jej z mąką to doskonała zabawa i rozwijanie zmysłów.

Z piankoliny możemy tworzyć rozmaite babki, budowle, zakopywać skarby, bawić się autkami czy ludzikami, odciskać dłonie, a nawet pisać literki za pomocą wykałaczki. Jeśli biała puszysta masa nam się znudzi możemy dodać do niej odrobinę barwników spożywczych, a nawet brokatu. Zabawa w barwienie i obserwowanie jak kolorowa masa miesza się razem dostarcza dodatkowych bodźców i urozmaica zabawę na dłużej. Możliwość mieszania różnych produktów zawsze dostarcza dzieciom wiele emocji i radości, bo dzięki temu zaspokajamy ich potrzebę odkrywania i doświadczania świta wokół.

Gra planszowa – Gimnastyka

Cel zadania: Rozwijanie umiejętności zgodnego współżycia w zespole, Doskonalenie umiejętności liczenia, Rozwijanie sprawności fizycznej

Materiał zawiera 8 kart. Na trzech pierwszych znajdują się części planszy do gry. Na kolejnych czterech karty z ćwiczeniami, na ostatniej rewers do kart. Gra przeznaczona jest dla 2 – 4 Uczestników gry. Do gry potrzebna będzie wydrukowana plansza i karty oraz kostka i pionki. Uczestnicy gry naprzemiennie rzucają kostką i przesuwają swój pionek o tyle pól, ile oczek wylosowali, jeśli staną na jednym z jasno lub ciemnoniebieskich pól ciągną kartę ze stosu i wykonują ćwiczenie. Jeśli Uczestnik gry stanie na polu specjalnym, nie ciągnie karty, tylko wykonuje ruch oznaczony na polu. Wygrywa osoba, która pierwsza dotrze do mety. Do gry można użyć jeszcze jednej puli kart np. z zagadkami lub ilustracjami i używać jej do pól w kolorze żółtym.

Gra do pobrania Gra planszowa

Dobrej zabawa!

Miłej zabawy :)