• sekretariat@przedszkole-w-przeclawiu.edu.pl
  • 915065800 Przedszkole

Propozycje zabaw dla Gruszeczek – 03.04.2020r

  • -

Propozycje zabaw dla Gruszeczek – 03.04.2020r

Kolejny ciężki tydzień za nami. Dlatego dziś na odstresowanie wspólne miłe zajęcie.

Cele:

  • Poznawanie struktur różnych składników spożywczych

  • Przeliczanie i odmierzanie składników

  • Zaangażowanie w domowe obowiązki

  • Próby samodzielnego wygniatania ciasta, formowanie kulek

  • Rozbudzanie, budowanie więzi między dzieckiem a rodzicem w czasie wspólnego pieczenia ciasteczek

  • Wdrażanie do zachowania porządku podczas zajęć kulinarnych

Przygotowujemy ciasteczka z kaszy manny.

Do ich wykonania potrzebujemy:

  • 2 szklanki mąki pszennej

  • 1,5 szklanki kaszy manny

  • 0,5 szklanki cukru

  • 1 łyżka cukru waniliowego

  • 2 duże jajka

  • 140 g masła

  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia

  • marmolada lub gęsta konfitura

Przygotowanie się do robienia ciasta.

  1. Dzieci i rodzice myją ręce i jeżeli mają zakładają fartuszki ochronne. Pozwólmy dzieciom na jak największą samodzielność. Przypominajmy im również o porządku jaki powinien panować podczas przygotowania ciasteczek.

  2. Mąkę wsypujemy do miski, dodajemy kaszę mannę, cukier (zwykły i waniliowy), proszek do pieczenia, jajka, pokrojone na małe kawałki masło i zagniatamy (ręką lub mikserem z hakiem) na gładkie ciasto.

  3. Dzieci niech dotykają wszystkich składników, dzięki czemu poznają ich strukturę. Pomagamy w wyrabianiu ciasta.

  4. Z ciasta nabieramy porcję wielkości orzecha włoskiego i formujemy kulki. Kuleczki ciasta układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Lekko spłaszczamy je dłonią, a następnie trzonkiem drewnianej łyżki (lub palcem) formujemy w każdej kuleczce ciasta wgłębienie (podobnie jak w kluskach śląskich).

  1. Do wgłębień w ciastkach nakładamy marmoladę  można użyć rękawa cukierniczego lub po prostu łyżeczki.

  1. Blachę z ciastkami wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 200 stopni (grzanie góra i dół) i piec ok. 13 minut. Ciasteczka po upieczeniu są blade, nie pieczemy ich do mocnego zarumienienia, bo będą twarde.

Po skończonej pracy wspólnie sprzątamy nasz bałagan.

Życzę Dzieciom oraz Państwu smacznego. Mam nadzieję, że posmakuj 🙂

Zadanie Co to za owad? – rozwiązywanie zagadek.

Cel zadania: rozwijanie logicznego myślenia, utrwalenie nazw i wyglądów wymienionych w zagadkach owadów

Rodzic rozkłada na podłodze ilustracje przedstawiające różne owady. W koszyku, pudełku lub woreczku ma zagadki. Dziecko losuje zagadkę. Po uzyskaniu poprawnej odpowiedzi dziecko wskazują owada na ilustracji.

  • Kiedy z łąki zniknie rosa, do słodyczy leci… (osa)
  • Dziś podadzą nam na stoły miodek pracowite… (pszczoły)
  • Bzyka ciągle koło ucha ta natrętna mała… (mucha)
  • Ich nad łąką lata tyle różnobarwne to… (motyle)
  • Miło czytać dzieciom wiersze, gdy za oknem słychać… (świerszcze)
  • Jest w kropeczki, szuka słonka śpi na listkach – to… (biedronka)
  • Na lot nocą sposób ma szara, niepozorna… (ćma)
  • Bardzo lubi leśny gąszcz i brzmi w trzcinie – zwie się… (chrząszcz)

Do pobrania karty z owadami  – nie do wszystkich są zagadki owady do druku

Do pobrania również karta do ćwiczenia grafomotoryki karta pracy grafomotryka