Propozycje zabaw dla Jabłuszek – 06.04.2020r
Drodzy Rodzice ten tydzień poświęcony będzie tematyce pogody jednakże nie zapominamy o nadchodzącej Wielkanocy.
Kaprysy kwietniowej pogody:
Cele ogólne – rozwijanie zainteresowań otaczającym środowiskiem przyrodniczym i zachodzącymi w nim zmianami związanymi z nadejściem wiosny.
– poszerzenie wiadomości przyrodniczych, związanych z różnorodnością pogody występującą w miesiącu kwietniu.
1. Wprowadzenie w temat: odczytujemy rymowankę- dziecko próbuje ruchem ilustrować jej treść:
Raz śnieg pada (dziecko rozsypuje papierowe płatki śniegu).
A raz deszcz (dziecko rozsypuje papierowe krople deszczu).
Czasem słońce wyjdzie też (dziecko pokazuje sylwetę słońca).
Tak to w kwietniu właśnie bywa.
Raz jest wiosna, a raz zima (dziecko pokazuje krajobraz wiosny i zimy)
Zanim przyszła ciepła wiosna powiedzcie, co kapryśna pogoda przyniosła?
2. Rozmowa na temat miesiąca kwietnia. – analiza słuchowa wyrazu kwiecień (podział wyrazu na sylaby, przeliczenie sylab. wyróżnienie pierwszej i ostatniej głoski w wyrazie, podawanie innych wyrazów rozpoczynających się na „k”)
3. Wyjaśnienie przysłowia „Kwiecień plecień bo przeplata trochę zimy, trochę lata”.
5. Zagadki
Widzisz je we dnie, nie widzisz w nocy. Zimą grzeje słabo, latem z całej mocy. (słońce)
Jaka to pierzynka biała, nie z pierza, ale z wody powstała?
Płynie po niebie, znasz ją i wiesz, że gdy jest ciemna, Będzie z niej padał deszcz. (chmura)
Nie deszcz i nie grad, pada z nieba, bieli świat. Biały jest jak mąka, albo drobna kasza Gdy zaściele ziemię na sanki zaprasza. (śnieg)
Co to jest odgadnij! Pada z chmury na dół. Jest tylko na dworze. Suchy być nie może! (deszcz)
Szumi, gwiżdże, czasem gna. Skąd i dokąd? Kto go zna? Dmucha, szarpie, czasem rwie. Po co? Za co? Kto go wie?(wiatr)
6. Praca plastyczna – Wielkanocny kurczaczek, wykonanie pracy dowolna metoda z dostępnych materiałów. Poniżej link z pomysłami na kurczaczka.
https://www.superdzieciaczki.pl/2018/03/jak-zrobic-kurczaczka-wielkanocnego-diy.html?m=1