Propozycje zabaw dla Jabłuszek – 07.04.2020r
Jak zmienia się pogoda?
Cele:
– dostrzeganie zmian w przyrodzie w różnych porach roku
– rozwiązywanie zagadek słownych
– rozpoznawanie i nazywanie zjawisk atmosferycznych i przyporządkowywanie im ustalonych symbolów
– rozwijanie umiejętności dostosowywania ubioru do pogody
– rozwijanie kreatywności i ekspresji plastycznej
– kształtowanie odpowiedzialności i satysfakcji z wykonania pracy plastycznej
1.Jaka to pogoda? – zagadki przyrodnicze.
Rodzic zadaje proste zagadki, np.:
Widzicie je we dnie, nie ma go w nocy. Zimą grzeje słabo, latem z całej mocy. (słońce)
Kto podlewa w lesie drzewa? (deszcz)
Nie deszcz i nie grad spada z nieba, bieli świat. (śnieg)
Unosi szybowce, popycha żaglowce, obraca wiatraki – siłacz z niego taki. (wiatr)
2. Ubrania na każdą pogodę – zabawa doskonaląca małą motorykę oraz koordynację wzrokowo-ruchową.
Dzieci otrzymują kartę pracy „Ubranie na każdą pogodę”. Wspólnie z rodzicem wyjaśniają symbole pogodowe oznaczone na karcie
i nazywają poszczególne części garderoby. Następnie każdemu symbolowi przyporządkowują odpowiedni zestaw ubrań i kolorują pracę.
3. Kartka wielkanocna – zabawa plastyczna rozwijająca umiejętności motoryczne ręki, kreatywność oraz kształtująca poczucie sprawstwa i odpowiedzialności za estetyczne wykonanie pracy. Zdjęcia prac proszę zamieścić na grupowym mailu lub messengerze.
Miłej zabawy 😉
załącznik ubrania na każdą pogodę