• sekretariat@przedszkole-w-przeclawiu.edu.pl
  • 915065800 Przedszkole

Propozycje zabaw dla Malinek – 08.04.2020r

  • -

Propozycje zabaw dla Malinek – 08.04.2020r

 Zboża występujące w Polsce- zakładanie hodowli owsa

  • Zapoznanie z etapami sadzenia owsa,
  • Uświadomienie dzieciom, co jest potrzebne do wzrostu roślin,
  • Kształcenie umiejętności rozróżniania i nazywania zbóż,

 „Jakie to zboże?” – rozpoznawanie i nazywanie zbóż na podstawie okazów lub ilustracji. Porównywanie wyglądu.

Plakat rodzaje zbóż- https://blizejprzedszkola.pl/plakat-rodzaje-zboz,2,3426.html#

Z pszenicy i żyta robi się mąkę, a z niej chleb i makaron. Owies wykorzystywany jest głównie jako pasza dla zwierząt, ale również do produkcji płatków. Z ryżu produkuje się kaszę (czyli powszechnie znaną formę ziarenek) jak również płatki, mąkę i ryż preparowany. Jęczmień jest wykorzystywany do produkcji kaszy. Kukurydzę można spożywać w kolbach ale też wytwarza się z niej mąkę i płatki. Z gryki produkuje się kaszę gryczaną oraz mąkę.

Zadajemy dziecku pytanie „Co jest potrzebne roślinom do życia?” –

  • Podłoże (ziemia)
  • Słońce,
  • Woda.

„Zakładamy hodowlę owsa”

Wielkanoc tuż tuż. Przygotujmy wraz z dzieckiem hodowlę owsa na nadchodzące święto. Dziecko z przyjemnością wykona codzienne obserwacje oraz  podleje swoją roślinkę.

Potrzebne będą: ziemia, doniczka, woda, ziarna owsa

  • Do doniczki wsypujemy ziemię,
  • Rozkładamy nasiona owsa,
  • Przysypujemy ziemią,
  • Ustawiamy w miejscu słonecznym
  • Podlewamy

„Pisanki” – słuchanie piosenki. Rozmowa na temat słów piosenki.

Pisanki, pisanki,
jajka malowane
nie ma Wielkanocy
bez barwnych pisanek.

Pisanki, pisanki
jajka kolorowe,
na nich malowane
bajki pisankowe.

Na jednej kogucik,
a na drugiej słońce,
śmieją się na trzeciej
laleczki tańczące.

Na czwartej kwiatuszki,
a na piątej gwiazdki.
na każdej pisance
piękne opowiastki.

– Ile pisanek występuje w piosence?

– Co jest narysowane na pisankach?

– Jak rozumiecie słowa z piosenki: „… na każdej pisance piękne opowiastki?”

Piosenka- https://www.youtube.com/watch?v=HhkpcqoWoA8

Ponowne wysłuchanie piosenki z równoczesnym wyklaskiwaniem rytmu.

„Malujemy jajka” – zabawa muzyczno – rysunkowa do piosenki.

Dziecko otrzymuje kartkę z narysowanym konturem jajka. Bierze kredkę w dowolnym kolorze i ozdabia jajo według własnego pomysłu.

„Gdzie ukryły się literki?” – wyszukiwanie wskazanych liter spośród innych.

  • Utrwalenie znajomości liter
  • Kształcenie umiejętności wyszukiwania odpowiednich liter

Na dywanie rozłożone są różne litery. Usiądźcie razem i  wspólnie wyszukajcie podanych przez rodzica liter. Podajesz wyraz dzieci szukają litery, która jest odpowiednikiem pierwszej lub ostatniej głoski podanego wyrazu. Układanie przez dzieci prostych wyrazów z liter rozłożonych na dywanie.

„Uwaga!” – zabawa orientacyjno-ruchowa

  • Rozwijanie u dzieci szybkiej orientacji na sygnał słowny.

– Usiądźcie razem na dywanie.  Wybrana osoba  wydaje polecenia typu:

– Dzieci które mają niebieską bluzkę robią pięć przysiadów.

– Dzieci które mają krótkie włosy robią trzy pajacyki.

 – Dzieci które mają …. (Liczę na Waszą kreatywność) 😊