Propozycje zabaw dla Śliweczek – 03.04.2020r
Wiosenne kwiatuszki!
Wiosna zbliża się wielkimi krokami… Doskonałą propozycją formy zajęć plastycznych w domu, będzie połączenie ich z eko-multisensoryką 😊 Zgodnie z ideą „nie wyrzucaj – wykorzystaj” świetnie sprawdzą się poniższe zajęcia.
Potrzebujemy:
–puste, plastikowe butelki po napojach (zwróćcie uwagę na spód takiej butelki, im ciekawsza tym ciekawsze kwiatki)
–farbki
–kartki
Spód butelki maczamy w farbie i tworzymy kwiatuszki, wiosenną łąkę. Zachęcamy do pomalowania całego krajobrazu 😊 Mamy nadzieję, że spodoba Wam się ta propozycja zachęcamy do powtórzenia piosenki pt. „Maszeruje wiosna” którą dzieci już znają
https://www.youtube.com/watch?v=LFPthrmErcY
Cel: dziecko tworzy pracę plastyczną, kończy rozpoczęte zdanie, rozpoznaje i nazywa kolory, rozwija poczucie rytmu, uwrażliwia się na zmiany tempa i charakter utworu
Kim jest odkrywca? – rozmowa inspirowana wierszem. Rodzic cicho recytuje wiersz:
Może zobaczymy
Idźmy leśną ścieżką
cicho, cichuteńko,
może zobaczymy
sarniątko z sarenką.
Może zobaczymy
wiewióreczkę małą,
jak wesoło skacze
z gałęzi na gałąź.
I niech nikt po lesie
nie gwiżdże, nie woła
– może usłyszymy pukanie dzięcioła.
A może zaśpiewa
między gałązkami
jakiś mały ptaszek,
którego nie znamy.
I będzie nas witał
wesołą piosenką,
tylko idźmy lasem
cicho cichuteńko.
(Helena Bechlerowa Źródło: „Antologia literatury dla najmłodszych”, wybór A. Ożyńska-Zborowska KAW, Warszawa 2001, s. 267.)
Rodzic zadaje dziecku pytania: Kim jest tropiciel? Jak powinien się zachowywać?. Wszyscy wspólnie dochodzą do wniosku, że jest to cierpliwy obserwator przyrody, który wtapia się w otoczenie, nie kręci się, nie wierci, nie szeleści, nie wzdycha i nie kicha. Wierszyk można wykorzystywać wielokrotnie w zabawie ruchowej wyciszającej, w której dzieci idą na palcach, jednocześnie recytując tekst jak najciszej.
Cel: dziecko tworzy wielozdaniowe wypowiedzi, odpowiada na pytania, interpretuje ruchem treść wiersza
Miłej zabawy!
Wychowawczynie 😊