• sekretariat@przedszkole-w-przeclawiu.edu.pl
  • 782-557-554 Sekretariat Przedszkole

Propozycje zabaw dla Śliweczek – 10.04.2020r

  • -

Propozycje zabaw dla Śliweczek – 10.04.2020r

Na początek zachęcamy do skorzystania ze specjalnej niespodzianki przygotowanej dla Śliweczek w programie Genially.

Każda cyferka kryje niespodziankę, kliknij na podane cyferki a nauczysz się nowych piosenek, poznasz tradycje wielkanocne, pokolorujesz pisankę itp. UDANEJ ZABAWY 😊

https://view.genial.ly/5e84eb59ba81d90dfb30d4c9/interactive-image-interactive-image

Wielkanocny kosz – zabawa dydaktyczna.

Inicjujemy rozmowę na temat przygotowań do świąt. Warto przygotować tacę z różnymi przedmiotami i przykryć je serwetą, żeby dziecko ich nie widziało. Dziecko losuje jedną rzecz i tylko za pomocą dotyku zgaduje, co to jest. Następnie sprawdza, czy miało rację. Obok stawiamy pusty kosz. Dziecko decyduje, czy wylosowana rzecz pasuje czy nie pasuje do wielkanocnego kosza. W ten sposób kompletuje swój wielkanocny kosz a następnie nazywa i przelicza rzeczy, które się w nim znalazły.

Następnie zamyka oczy, rodzic w tym czasie usuwa z koszyka jeden element (lub więcej), może też zmieniać położenie przedmiotów a dziecko mówi, co się zmieniło w koszu. Środki dydaktyczne: kosz, taca, serweta, przedmioty, np.: pisanki, palemka, chrzan w postaci korzenia i/lub w słoiczku, solniczka, pieprzniczka, baranek, kurczaczek, gwiazdka, kasztan, bałwanek, choinka

Cel: dziecko chętnie bierze udział w zabawie, uważnie słucha, rozwija kompetencje matematyczne oraz sprawność manualną.

Rzut do koszyka – zabawa z elementem celowania.

Dziecko siedzą na podłodze, otrzymuje kilka woreczków (mogą być z kaszą lub ryżem) – jajek. Na środku stawiamy duży kosz (może być miska). Dziecko próbuje trafić woreczkiem do kosza, najpierw jedną, potem drugą ręką. Woreczki – jajka, które nie wpadły do kosza, zbiły się i nie biorą udziału w zabawie. Te, które wpadły do kosza, można zabrać i rzucać nimi w kolejnej rundzie. Dla utrudnienia w kolejnych rundach dziecko może odsuwać się coraz dalej od kosza.

Cel: rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej, ruchowej i motorycznej, nabywanie umiejętności respektowania zasad zabawy

Malowane jajka – malowanie farbami.

Dziecko otrzymuje kartkę w kształcie dużych jaj i ozdabiają je, malując farbami dowolne wzory. Po wyschnięciu malowane jajka mogą posłużyć do ozdobienia pokoju.

Środki dydaktyczne: farby, pędzle, szablony w kształcie jaj

Poniżej podajemy link do kolorowanek z pisankami: http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/pisanka

Cel: usprawnianie małej motoryki, rozwijanie ekspresji plastycznej

Wspaniałej zabawy!

Wychowawczynie 😊