• sekretariat@przedszkole-w-przeclawiu.edu.pl
  • 782-557-554 Sekretariat Przedszkole

Treści programowe wrzesień – Śliweczki

  • -

Treści programowe wrzesień – Śliweczki

Treści programowe wrzesień – ŚLIWECZKI

  1. W przedszkolu
  • poznawanie sposobów pomocy nowym koleżankom i kolegom; rozwijanie umiejętności nazywania emocji i mówienia o nich; rozwijanie umiejętności pozytywnego reagowania na nowe sytuacje i osoby; budzenie postaw zainteresowania drugą osobą
  • poznanie sposobów spędzenia wakacji przez koleżanki i kolegów z grupy; doskonalenie umiejętności dokonywania analizy sylabowej wyrazów
  • poznanie i ustalenie zasad i norm obowiązujących w grupie; rozwijanie umiejętności dokonywania oceny swoich zachowań w stosunku do przyjętych zasad i norm
  • wdrażanie do stosowania zasad kulturalnego zachowania się̨ i używania słów: proszę̨, przepraszam, dziękuję
  • poznawanie schematu własnego ciała, wyróżnianie i nazywanie części ciała
  1. Nasze przedszkole
  • poznawanie i organizowanie kącików tematycznych; rozbudzanie zainteresowań́ i ciekawości poznawczej; przestrzeganie zasad zgodnej zabawy i prawa do korzystania z kącików przez kolegów i koleżanki
  • rozwijanie poczucia bezpieczeństwa wynikającego ze znajomości okolicy i terenu wokół przedszkola
  • poznanie imion pracowników przedszkola i pełnionych przez funkcji; doskonalenie umiejętności określania położenia przedmiotów w przestrzeni poprzez stosowanie określeń́ na, nad, pod, obok, za, po lewej, po prawej
  • nazywanie narzędzi i przyborów codziennego użytku, rozwijanie poczucia rytmu
  • rozwijanie rożnych technik plastycznych (rysowanie, wycinanie, łączenie materiałów)
  1. Jestem bezpieczny
  • poznawanie zasad bezpiecznego poruszania się̨ po drogach; rozwijanie kompetencji językowych w trakcie zabaw i wypowiedzi dzieci
  • przypomnienie zasad bezpieczeństwa w ruchu drogowym i innych sytuacjach; rozwijanie umiejętności współpracy w zespole
  • dostrzeganie regularności, konstruowanie rytmów 2-, 3-elementowych, poznanie układów figur geometrycznych, utrwalenie nazw figur geometrycznych; kształtowanie pamięci wzrokowej i słuchowej; czerpanie radości ze wspólnej zabawy i gry; współdziałanie w zabawie
  • zapoznanie ze słowami i melodią piosenki; poznanie pracy policjanta, rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej wyrazów
  • poznanie wyglądu i znaczenia sygnalizacji świetlnej i znaków drogowych
  1. Pomocna dłoń
  • rozwijanie umiejętności dostrzegania niebezpieczeństw wynikających z kontaktów z nieznajomym; kształtowanie postaw asertywnych w kontaktach z nieznajomymi
  • poznawanie sytuacji zagrażających zdrowiu i życiu ludzi; rozwijanie spostrzegawczości słuchowej i wzrokowej jako przygotowanie do czytania
  • poznanie numerów alarmowych 112, 999, 998, 997; kształtowanie umiejętności posługiwania się̨ liczebnikami głównymi i porządkowymi; wdrażanie do prawidłowego przeliczania
  • kształtowanie umiejętności przeprowadzenia rozmowy w celu wezwania pomoc
  • poznanie specyfiki pracy strażaka, sprzętu ratowniczego itp.; rozwijanie umiejętności prowadzenia dialogu; rozwijanie umiejętności właściwego reagowania i postepowania w rożnych sytuacjach życiowych