Treści programowe luty – Jagody
Tydzień 1: Siły przyrody:
- wprowadzenie pojęć: szacunek do przyrody, otwartość;
- kształtowanie poczucia szacunku wobec sił przyrody;
- poznawanie odnawialnych i nieodnawialnych źródeł energii;
- wdrażanie do dbania o środowisko naturalne;
- rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez porównywanie, różnicowanie i zapamiętywanie liter i wyrazów (czytanie globalne);
- kształtowanie codziennych nawyków higienicznych – samodzielne korzystanie z toalety, mycie rąk po skorzystaniu z toalety, po zabawie i przed posiłkiem;
- kształtowanie orientacji w schemacie ciała w odniesieniu do siebie i innych osób;
Tydzień 2: Cztery żywioły
- dobieranie zjawiska przyrodniczego do właściwego żywiołu;
- poznawanie świata poprzez doświadczenia i eksperymenty;
- kształtowanie umiejętności poruszania się w przestrzeni podczas zabawa ruchowych, tańca itp.;
- rozwijanie słownika dziecka w zabawach słowotwórczych;
- rozwijanie umiejętności budowania zdań poprawnych gramatycznie;
- rozwijanie percepcji słuchowej poprzez zabawy z wykorzystaniem zagadek słuchowych (rozpoznawanie i różnicowanie dźwięków, wysłuchiwanie słowa w słowie), odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanych tekstów literackich, dokonywanie analizy i syntezy zdania i wyrazu (analiza i synteza głoskowa i sylabowa), różnicowanie głosek, wyróżnianie wskazanej głoski w zależności od miejsca w wyrazie;
Tydzień 3: Wielka wyprawa
- rozwijanie otwartości na podróże i zdobywanie nowych doświadczeń;
- poznawanie różnych sposobów podróżowania;
- rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej podczas zabaw metodą Dobrego Startu;
- rozwijanie pamięci słuchowej poprzez naukę piosenek tekstów powitanek i krótkich rymowanek;
- kształtowanie umiejętności liczenia, operowanie liczebnikami porządkowymi;
posługiwanie się pojęciami określającymi kierunki i relacje w przestrzeni, kierunki wyznaczane od osi ciała – prawa, lewa, w prawo w lewo, nad, pod przed, za, między, obok, w;
Tydzień 4: Nasze podróże
- rozwijanie otwartości na podróże i zdobywanie nowych doświadczeń;
- rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej podczas zabaw metodą Dobrego Startu;
- kształcenie sprawności manualnej i kreatywności oraz inwencji twórczej dzieci podczas zabaw plastycznych, konstrukcyjno-plastycznych z wykorzystaniem różnorodnych materiałów;
- kształtowanie myślenia logicznego w zabawach wymagających kodowania i dekodowania informacji.