Treści programowe marzec – Jagódki
Tydzień I – Mali odkrywcy
- operowanie pojęciami: kosmos, planety, gwiazdy, Słońce, astronom, luneta, teleskop;
- rozwijanie umiejętności skoku i przeskoku obunóż;
- rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 7;
- rozwijanie kreatywności i logicznego myślenia;
- rozwiązywanie przez dzieci zagadek słownych;
- rozwijanie sprawności grafomotorycznej;
- wyrażanie radości z uczestnictwa w zabawach plastyczno-technicznych;
Tydzień II – Tajemnice świata
- kształtowanie wartości, jaką jest dążenie do wiedzy;
- poznanie najważniejszych dla ludzkości wynalazków;
- rozwijanie słuchu fonemowego;
- ćwiczenie sprawności manualnej;
- kształtowanie kompetencji cyfrowych;
- utrwalenie znajomości numerów alarmowych;
Tydzień III – Nadchodzi wiosna
- poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie i nazywanie ich
- kształtowanie właściwej postawy ciała, rozwijanie wielu grup mięśniowych, rozwijanie umiejętności czworakowania, ćwiczenia przeciw płaskostopiu;
- kształtowanie wartości, jaką jest wytrwałość w dążeniu do celu;
- operowanie pojęciami: cebule jadalne i ozdobne;
- kształtowanie umiejętności przeliczania w zakresie 8 w aspekcie kardynalnym i porządkowym;
- wyrażanie radości z obcowania z muzyką, utrwalenie pojęć: cicho – głośno;
- budowanie wypowiedzi – praca z wierszem, rozwijanie słownika czynnego;
- wyrażanie radości z wykonywania prac twórczych i plastycznych;
- różnicowanie zdań prawdziwych i fałszywych – rozwijanie logicznego myślenia;
Tydzień IV – Wiosna tuż-tuż
- poznanie zawodu rolnika – poznanie pracy i obowiązków rolnika, określenie i nazwanie cech, jakimi jest obdarzony każdy rolnik;
- nazywanie zwierząt gospodarskich, czytanie globalne wyrazów;
- przeliczanie elementów częściowo niewidocznych;
- rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej;
- klasyfikowanie według rodzaju zwierząt i liczby;
- kształtowanie umiejętności przeliczania, dokładania do 8;
- poznanie zmian zachodzących w przyrodzie i nazywanie ich;
- przewidywanie następstw wydarzeń – rozwój wzrostu ziemniaka;
- dopasowywanie produktów do źródeł ich pochodzenia;
- wyrażanie radości z możliwości zaprezentowania swojej wiedzy.