• sekretariat@przedszkole-w-przeclawiu.edu.pl
  • 782-557-554 Sekretariat Przedszkole

Treści programowe marzec – Jagódki

  • -

Treści programowe marzec – Jagódki

Tydzień I – Mali odkrywcy

  • operowanie pojęciami: kosmos, planety, gwiazdy, Słońce, astronom, luneta, teleskop;
  • rozwijanie umiejętności skoku i przeskoku obunóż;
  • rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 7;
  • rozwijanie kreatywności i logicznego myślenia;
  • rozwiązywanie przez dzieci zagadek słownych;
  • rozwijanie sprawności grafomotorycznej;
  • wyrażanie radości z uczestnictwa w zabawach plastyczno-technicznych;

Tydzień II – Tajemnice świata

  • kształtowanie wartości, jaką jest dążenie do wiedzy;
  • poznanie najważniejszych dla ludzkości wynalazków;
  • rozwijanie słuchu fonemowego;
  • ćwiczenie sprawności manualnej;
  • kształtowanie kompetencji cyfrowych;
  • utrwalenie znajomości numerów alarmowych;

Tydzień III – Nadchodzi wiosna

  • poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie i nazywanie ich
  • kształtowanie właściwej postawy ciała, rozwijanie wielu grup mięśniowych, rozwijanie umiejętności czworakowania, ćwiczenia przeciw płaskostopiu;
  • kształtowanie wartości, jaką jest wytrwałość w dążeniu do celu;
  • operowanie pojęciami: cebule jadalne i ozdobne;
  • kształtowanie umiejętności przeliczania w zakresie 8 w aspekcie kardynalnym i porządkowym;
  • wyrażanie radości z obcowania z muzyką, utrwalenie pojęć: cicho – głośno;
  • budowanie wypowiedzi – praca z wierszem, rozwijanie słownika czynnego;
  • wyrażanie radości z wykonywania prac twórczych i plastycznych;
  • różnicowanie zdań prawdziwych i fałszywych – rozwijanie logicznego myślenia;

Tydzień IV – Wiosna tuż-tuż

  • poznanie zawodu rolnika – poznanie pracy i obowiązków rolnika, określenie i nazwanie cech, jakimi jest obdarzony każdy rolnik;
  • nazywanie zwierząt gospodarskich, czytanie globalne wyrazów;
  • przeliczanie elementów częściowo niewidocznych;
  • rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej;
  • klasyfikowanie według rodzaju zwierząt i liczby;
  • kształtowanie umiejętności przeliczania, dokładania do 8;
  • poznanie zmian zachodzących w przyrodzie i nazywanie ich;
  • przewidywanie następstw wydarzeń – rozwój wzrostu ziemniaka;
  • dopasowywanie produktów do źródeł ich pochodzenia;
  • wyrażanie radości z możliwości zaprezentowania swojej wiedzy.