• sekretariat@przedszkole-w-przeclawiu.edu.pl
  • 782-557-554 Sekretariat Przedszkole
  • -

Pierwsza pomoc przedmedyczna – Jabłuszka

18 lutego odbyły się warsztaty pierwszej pomocy przedmedycznej z misiem Edziem.

Zajęcia miały na celu przypomnienie i utrwalenie podstawowych zasad udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej.


Dzieci przypomniały sobie jak opatrywać lekkie urazy oraz utrwaliły bezpieczną pozycję w przypadku utraty przytomności.

Dzieci brały aktywny udział w warsztatach. Na koniec starały się same prawidłowo przeprowadzić masaż serca oraz sztuczne oddychanie.


  • -

Bezpieczny Przedszkolak – spotkanie ze Strażą Gminną

12 lutego gościliśmy w naszym przedszkolu funkcjonariuszy Straży Gminnej. W tym dniu odbyły się warsztaty w ramach akcji Bezpieczny Przedszkolak. Podczas zajęć dzieci w praktyce uczyły się zasad bezpieczeństwa w ruchu drogowym: poprawnego przechodzenia przez jezdnię, poruszania się autem, a chętne dzieci mogły się wcielić w rolę policjanta.

Dziękujemy panom ze Straży Gminnej, za odwiedziny i ciekawe zajęcia.

M.Ś.


  • -

„Fiku miku, już w kominie” – bal karnawałowy z Mikołajem i …

… kominiarzem, tak na szczęście 😊

 
Karnawał to bardzo miła tradycja przepełniona muzyką i zabawą, gdzie ważnym elementem tego okresu są bale.
Bal karnawałowy dla przedszkolaków to dzień niezwykły, często wyczekiwany przez wiele tygodni.
I tak 11 lutego Jabłuszka bawiły się na balu przedszkolnym, prowadzonym przez Agencję Artystyczną K. Gajewskiego.

Bal umożliwił dzieciom spędzenie czasu w miłej i bajkowej atmosferze. Wspólna zabawa przyniosła wiele radości naszym przedszkolakom, a to było głównym celem tego balu. Dziękujemy dzieciom i rodzicom za zaangażowanie w przygotowanie pięknych balowych strojów. Kolejny bal karnawałowy już za rok.


  • -

Treści programowe luty – Jabłuszka

Tydzień I: Hej, ha, co to gra?

  • rozwijanie wielokierunkowej aktywności dziecka
  • wdrażanie do komunikowania potrzeby ruchu i odpoczynku
  • kształtowanie nawyku utrzymywania prawidłowej postawy ciała w czasie zabaw muzyczno-ruchowych, tańców i pląsów
  • przygotowywanie do rozumienia uczuć i emocji własnych i innych ludzi wywołanych kontaktem z muzyką
  • kształtowanie postaw prospołecznych – czerpanie radości ze wspól­nego muzykowania
  • wzbogacanie czynnego i biernego słownictwa związanego z muzyką (cisza, dźwięki wysokie i niskie, ciche i głośne, krótkie i długie, nazwy instrumentów, tańce i pląsy)
  • poznanie zawodów: muzyk, pianista, kompozytor, piosenkarz, piosenkarka

Tydzień II: Malujemy świat

  • rozwijanie precyzji i szybkości ruchów (motoryka mała)
  • kształtowanie czynności samoobsługowych – rozkładanie przyborów do prac plastycznych oraz technicznych i sprzątanie po zajęciach
  • kształtowanie nawyku zgłaszania potrzeb fizjologicznych
  • rozszerzanie słownika dziecka o wyrażenia i zwroty dotyczące uczuć i emocji
  • wdrażanie do współdziałania w parach, małych grupach i w zespole rówieśniczym
  • kształtowanie postaw prospołecznych, czerpanie radości ze wspól­nego
  • budowanie czynnego i biernego słownictwa związanego ze sztuką (malarstwo, rzeźba, rękodzieło, nazwy zawodów)
  • poznanie zawodów (malarz, rzeźbiarz, artysta) oraz narzędzi wykorzystywanych w ich pracy
  • doskonalenie umiejętności odpowiadania na pytania, wypowiadania się na dany temat

Tydzień III: Zaproszenie do teatru

  • wdrażanie do komunikowania potrzeby ruchu i odpoczynku
  • rozwijanie umiejętności rozumienia swoich uczuć i emocji
  • rozwijanie kreatywności i wyobraźni artystycznej
  • rozwijanie uwagi, koncentracji i skupienia
  • rozwijanie zainteresowania pracą zawodową ludzi dorosłych 
  • budowanie czynnego i biernego słownictwa dziecka, związanego z teatrem
  • kształtowanie pojęć matematycznych
  • rozwijanie zainteresowań i uzdolnień teatralnych

Tydzień IV: Dzieci – wspaniali artyści

  • wdrażanie do komunikowania potrzeby ruchu i odpoczynku
  • rozwijanie kreatywności i wyobraźni artystycznej
  • rozwijanie uwagi, koncentracji i skupienia
  • budowanie poczucia własnej wartości oraz sprawczości
  • kształtowanie umiejętności autoprezentacji
  • kształtowanie umiejętności uważnego słuchania
  • budowanie zainteresowania dziecka językiem ojczystym
  • rozwijanie zainteresowań i uzdolnień

  • -

  • -

Jabłuszkowe ślady zimowe

27.01 dzieci poznawały ślady jakie zwierzątka zostawiają na śniegu. Choć za oknami śniegu brak, pamiętamy jaką mamy porę roku. Nie mogliśmy zrobić śladów zgodnie z naturą więc postanowiliśmy pokazać nasze śliczne zimowe ślady w kreatywny sposób.

M. Sz


  • -

Koncert Pro Musica – Jabłuszka

31 stycznia Jabłuszka uczestniczyły w koncercie Agencji Artystycznej „Pro Musica”.

Tego dnia przenieśliśmy się do krainy muzyki i wysłuchaliśmy bajki o księżniczce Anabell.


W trakcie koncertu przedszkolaki poznały instrumenty muzyczne takie jak: saksofon, gitara akustyczna.


  • -

Dzień Babci i Dziadka – występy Jabłuszek

Na nasze smutki mają słodkie i pyszne rozwiązania, znajdą radę na każde zmartwienia – to nasze babcie i dziadkowie. Dnia 23.01.2020r grupa przedszkolna Jabłuszka przygotowała dla nich przedstawienie. Dzieci recytowały wiersze, śpiewały piosenki oraz tańczyły. Dziadkowie ze wzruszeniem przypatrywali się występom swoich wnucząt, nagradzając ich gromkimi brawami.

M. Sz.


  • -

Robótkowo w Jabłuszkach

Dnia 14.01.2020 grupa Jabłuszka miała okazję popracować w materiałem gliniarskim. Podczas zajęć dzieci poznały metodę tworzenia dzieł z gliny. Dzieci były bardzo zaciekawione i zaangażowane w wykonywane zadanie. W miłej i spokojnej atmosferze powstały przepiękne własnoręcznie wykonane upominki na Dzień Babci i Dziadka.

M. Sz


  • -