• sekretariat@przedszkole-w-przeclawiu.edu.pl
  • 782-557-554 Sekretariat Przedszkole
  • -

Sposoby na organizację dni wolnych dzieci

Sposoby na organizację dni wolnych dzieci

Drodzy Rodzice, w związku z zamkniętym przedszkolem i zawieszonymi zajęciami dydaktycznymi zachęcamy Państwa do dbania o rozwój i naukę dzieci w domu. Proponujemy Państwu skorzystanie m.in. z edytowalnych karty pracy do nauki pisania, pisania po śladzie, nauki zegara i wielu innych na stronach:

https://eduzabawy.com/karty_pracy/

https://eduzabawy.com/generatory/


  • -

  • -

Kalendarium marzec – Gruszeczki

Kalendarz uroczystość na marzec:

09.03 – Dzień Kobiet – zabawy w grupie

20.03 – Powitanie wiosny – prosimy o przyniesienie kwiatków z bibuły lub sztucznych

 26.03 – Wyjazd na koncert Majki Jeżowskiej (koszt 29zł – prosimy wpłacać pieniądze do 20 marca)


  • -

Treści programowe marzec – Gruszeczki

Treści programowe realizowane w marcu

Tydzień I: Odkrywamy tajemnice ziemi

  • kształtowanie czynności samoobsługowych – spożywanie posiłku z użyciem sztućców, nakrywanie do stołu i sprzątanie po posiłku
  • przygotowywanie do rozumienia uczuć i emocji własnych i innych ludzi wywołanych kontaktem z przyrodą
  • dostrzeganie potrzeby ochrony przyrody
  • kształtowanie nawyku utrzymywania czystości i porządku w naj­bliższym otoczeniu
  • wdrażanie do uważnego słuchania i czekania na swoją kolej
  • budowanie systemu wartości dziecka – tolerancja, empatia, szacu­nek, uznanie
  • doskonalenie umiejętności wypowiadania się na dany temat
  • rozwijanie umiejętności porównywania i klasyfikowania przedmio­tów według podanego kryterium
  • rozwijanie zainteresowań przyrodniczych

Tydzień II: Zwierzęta i rośliny wokół nas

  • kształtowanie nawyku zgłaszania potrzeb fizjologicznych
  • kształtowanie czynności samoobsługowych – spożywanie posiłku z użyciem sztućców, nakrywanie do stołu i sprzątanie po posiłku, samodzielne ubieranie się i rozbieranie
  • kształtowanie umiejętności rozróżniania emocji i uczuć przyjem­nych i nieprzyjemnych
  • dostrzeganie potrzeby ochrony przyrody
  • wdrażanie do współdziałania w zespole rówieśniczym
  • wzbogacanie czynnego i biernego słownictwa dziecka o nazwy zwierząt i roślin
  • rozwijanie umiejętności przeliczania elementów w zbiorze
  • rozwijanie umiejętności rozpoznawania w najbliższym otoczeniu kształtów, wzorów i kolorów

Tydzień III: Kosmiczne przygody

  • rozwijanie wielokierunkowej aktywności dziecka
  • kształtowanie czynności samoobsługowych – spożywanie posiłku z użyciem sztućców, nakrywanie do stołu i sprzątanie po posiłku (zwrócenie uwagi na prawidłowe trzymanie łyżki, widelca)
  • budowanie więzi emocjonalnej z naturą, w tym odpowiedzialności za otaczający nas świat (woda, ziemia, powietrze)
  • wdrażanie do poszanowania i ochrony przyrody
  • wdrażanie do oceny własnego zachowania w kontekście podjętych czynności i zadań oraz przyjętych norm grupowych
  • wzbogacanie czynnego i biernego słownika dziecka o zwroty i wyra­żenia związane z kosmosem
  • wdrażanie do wypowiadania się na dany temat
  • wdrażanie do rozumienia świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą komunikacji werbalnej i niewerbalnej

Tydzień IV: Mali ekolodzy

  • rozwijanie motoryki małej (chwyt, manipulacje, praca nadgarstka)
  • przygotowywanie do rozumienia uczuć i emocji własnych oraz innych ludzi wywołanych kontaktem z przyrodą
  • budowanie więzi emocjonalnej z naturą, w tym odpowiedzialności za otaczający nas świat (ludzie, rośliny, zwierzęta)
  • kształtowanie poczucia empatii i troski o zdrowie swoje i innych
  • budowanie wiedzy o świecie społecznym, przyrodniczym i technicz­nym
  • kształtowanie umiejętności wyciągania wniosków z obserwowanych zjawisk fizycznych
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania i segregowania przedmio­tów według podanego kryterium

  • -

Spotkanie z ratownikiem medycznym – Gruszeczki

26 marca odwiedził nas ratownik medyczny.  Nauczyliśmy się jak wzywać pomoc i przypomnieliśmy, jaki jest numer alarmowy. Pan ratownik opowiedział nam o swojej pracy o tym, co ma w swojej torbie.  Ćwiczyliśmy jak poprawnie założyć bandaż, koc termiczny, chustę. Gruszki bardzo chętnie uczestniczyły w zajęcia:)

                                                                       Wychowawczynie


  • -

Wizyta pani z biblioteki – Gruszeczki

WIZYTA PANI Z BIBLIOTEKI

20 lutego gościła u nas pani z biblioteki. Wysłuchaliśmy bajki pt. „Wilk, który się zgubił”. Ćwiczyliśmy umiejętność uważnego słuchania. Bardzo dziękujemy z odwiedziny i czekamy na kolejną wizytę.

Wychowawczynie 🙂


  • -

Warsztaty pierwszej pomocy – Gruszeczki

WARSZTATY PIERWSZEJ POMOCY

18 lutego odbyły się warsztaty pierwszej pomocy z misiem Edziem. Warsztaty miały na celu zapoznanie dzieci z udzielaniem pierwszej pomocy przedmedycznej. Dzieci uczyły się opatrywać lekkie urazy oraz jaka jest „bezpieczna” pozycja w przypadku utraty przytomności. Przypominały pod jaki numer należy dzwonić, aby uzyskać pomoc. Bardzo ważną nauką był masaż serca oraz sztuczne oddychanie.

Dzieci brały aktywny udział w warsztatach. Na koniec starały się same prawidłowo przeprowadzić masaż serca oraz sztuczne oddychanie. Warsztaty były bardzo pomocne.

Wychowawczynie 🙂


  • -

Straż Gminna – Bezpieczne ferie w Gruszeczkach

Straż Gminna

                Nasze Przedszkole odwiedziła straż gminna, która opowiedziała nam o bezpiecznym zachowaniu się na drodze oraz o tym, czym się zajmuje. Mogliśmy w praktyce nauczyć się poprawnego przechodzenia przez jezdnię i wcielić się w pieszych, samochody oraz policjanta.

                                                                                                                                              Wychowawczynie


  • -

Bal karnawałowy – Gruszeczki

Bal Karnawałowy

         Dnia 11 lutego odbył się Bal karnawałowy z Agencją Artystyczną „Gajewski”. Były różne konkursy, zabawy taneczne i dużo śmiechu. Dzieci były pięknie przebrane i świetnie się bawiły na balu. 

                                                                       Wychowawczynie


  • -