• sekretariat@przedszkole-w-przeclawiu.edu.pl
  • 782-557-554 Sekretariat Przedszkole
  • -

Propozycje zabaw dla Gruszeczek – 19.03.2020r

Eksperyment do wykonania w domu „Mycie rąk”

Cele zadania: pokazanie jak ważne jest mycie rąk

Bardzo prosty eksperyment do wykonania w domu z dzieckiem. Potrzebne jest mydło, woda, pieprz, talerzyk. Filmik do obejrzenia jak przygotować eksperyment: https://www.facebook.com/watch/?v=243803923324097

Dodatkowa karta pracy dla dziecka:

Zadanie 19.03.2020 - GRUSZKI

  • -

Propozycje zabaw dla Boróweczek – 19.03.2020r

ZIEMIA NASZA PLANETA

Kosmos – co to takiego? „Spoglądamy na niebo pełne gwiazd”

Cele ogólny:

  • wdrażanie do posługiwania się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych

Cele operacyjne:

Dziecko:

  • zna nazwę planety na której mieszka,
  • poszerza wiadomości dotyczących przestrzeni kosmicznej,
  • posługuje się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych,
  • kształtuje postawy badawcze.

Propozycja zadań popołudniowych  na czwartek:

  • Rozmowa na temat kosmosu „Co wiemy o kosmosie?” polecam książki, encyklopedie, bajki o tematyce przestrzeni kosmicznej .
  • Ćwiczenia spostrzegawczości -obserwujemy niebo przy pomocy lunety, ale można również wykorzystać rolki po ręczniku papierowym.
  • Deszcz meteorów” – zabawa kreatywna z wykorzystaniem folii aluminiowej wg pomysłu dzieci.

                                                                            Serdecznie pozdrawiamy 😊


  • -

Sposoby na organizację dni wolnych dzieci

Sposoby na organizację dni wolnych dzieci

Drodzy Rodzice, w związku z zamkniętym przedszkolem i zawieszonymi zajęciami dydaktycznymi zachęcamy Państwa do dbania o rozwój i naukę dzieci w domu. Proponujemy Państwu skorzystanie m.in. z edytowalnych karty pracy do nauki pisania, pisania po śladzie, nauki zegara i wielu innych na stronach:

https://eduzabawy.com/karty_pracy/

https://eduzabawy.com/generatory/


  • -

Dzień Dziewczynek w Brzoskwinkach

Dzień Kobiet to wyjątkowy dzień, ważny dla wszystkich kobiet, zarówno tych dużych, jak i małych, 6 marca odbyła się uroczystość z tej okazji. Radosna atmosfera panowała już od samego rana. W tym szczególnym dniu wszystkie dziewczynki otrzymały serdeczne życzenia i upominki. Odbyły się również wybory małej miss, gdzie jurorami byli nasi chłopcy. 


  • -

  • -

Treści programowe marzec – Śliweczki

Treści programowe realizowane w marcu

Krąg tematyczny: Odkrywamy tajemnice Ziemi

  • rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej dziecka oraz precyzji ruchów w toku zabaw i ćwiczeń ruchowych

w zespole (podporządko­wanie się określonym zasadom, podziałowi ról i przydzielonym czynnościom do wykonania)

  • wdrażanie do uważnego słuchania i czekania na swoją kolej
  • budowanie systemu wartości dziecka – tolerancja, empatia, szacu­nek, uznanie
  • rozwijanie mowy i myślenia, posługiwanie się zmysłami w czasie eksploracji świata
  • rozwijanie umiejętności porównywania i klasyfikowania przedmio­tów według kryterium

Krąg tematyczny: Zwierzęta i rośliny wokół nas

  • kształtowanie czynności samoobsługowych
  • dostrzeganie potrzeby ochrony przyrody
  • kształtowanie postaw prospołecznych, czerpanie radości ze wspólnej zabawy
  • budowanie systemu wartości dziecka – odpowiedzialność, empatia, szacunek
  • wzbogacanie czynnego i biernego słownictwa dziecka o nazwy zwierząt i roślin
  • rozwijanie umiejętności przeliczania elementów w zbiorze
  • rozwijanie umiejętności rozpoznawania w najbliższym otoczeniu kształtów, wzorów i kolorów

Krąg tematyczny: Kosmiczne przygody

  • rozwijanie wielokierunkowej aktywności dziecka
  • przygotowywanie do rozumienia uczuć i emocji własnych oraz innych ludzi wywołanych kontaktem z przyrodą
  • wdrażanie do oceny własnego zachowania w kontekście podjętych czynności i zadań oraz przyjętych norm grupowych
  • wzbogacanie czynnego i biernego słownika dziecka o zwroty i wyra­żenia związane z kosmosem
  • wdrażanie do wypowiadania się na dany temat
  • rozwijanie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej

Krąg tematyczny: Mali ekolodzy

wdrażanie do aktywnego udziału w zabawach i ćwiczeniach rucho­wych, inspirowanie do aktywności własnej

  • rozwijanie motoryki małej (chwyt, manipulacje, praca nadgarstka)
  • budowanie więzi emocjonalnej z naturą, w tym odpowiedzialności za otaczający nas świat
  • kształtowanie poczucia empatii i troski o zdrowie swoje i innych
  • kształtowanie postaw prospołecznych
  • budowanie wiedzy o świecie społecznym, przyrodniczym i technicz­nym
  • wdrażanie do rozumienia świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą komunikacji werbalnej i niewerbalnej
  • kształtowanie umiejętności wyciągania wniosków z obserwowanych zjawisk fizycznych
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania i segregowania przedmio­tów według podanego kryterium

  • -

  • -

  • -

Sensoplastyka – zajęcia w Boróweczkach

Sensoplastyka  w Borówkach

            Sensoplastyka to zajęcia, które rozwijają wiele zmysłów.  Malowanie farbami na folii streczowej dostarczyło naszym  dzieciom  wiele przyjemności, a także było ciekawym doświadczeniem.

 


  • -