• sekretariat@przedszkole-w-przeclawiu.edu.pl
  • 782-557-554 Sekretariat Przedszkole
  • -

  • -

Treści programowe z języka angielskiego

We wrześniu pracowaliśmy z Państwa dziećmi nad następującymi treściami:
  1. Jak się przywitać:

– Hello! How are you?

– I’m ok/I’m good/ I’m great!

Piosenka: https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8

  1. Jak się przedstawić:

– What’s your name?

– My name is…

Piosenka: https://www.youtube.com/watch?v=BAFSTrSNJMg

  1. Liczby 1-10

Piosenka: https://www.youtube.com/watch?v=xNw1SSz18Gg

  1. Kolory:

Red, pink, yellow, purple, green, blue, orange, brown

Piosenka: https://www.youtube.com/watch?v=cgDHQB7kgS0

  1. Części ciała:

Head, eyes, ears, mouth, nose, shoulders, knees, toes, hands, legs, arms

Piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=WX8HmogNyCY

https://www.youtube.com/watch?v=CG8F-6dZk8k

https://www.youtube.com/watch?v=666UZRBO5q8

https://www.youtube.com/watch?v=fN1Cyr0ZK9M

Zapraszam do powtarzania z dziećmi w wolnej chwili i zabawy 😊

 

                                                                                         Pozdrawiam,

                                                                                      Kornelia Dyjak


  • -

  • -

Dzień chłopaka w truskawkach

30 września – Dzień Chłopaka.
Tego dnia postanowiliśmy zamienić się w Indian. Wódz nadal przedszkolakom indiańskie imiona oraz namalował na policzkach „barwy wojenne”.
Wspólnie polowaliśmy na bizona, budowaliśmy totem oraz tropiliśmy ślady prowadzące do skarbu.
 

  • -

Suszenie owoców

Zimowe zapasy – robimy owocowe chipsy.
 
Dzieci świetnie się bawiły przygotowując owoce do suszarki (obieranie i krojenie owoców). Tace z chipsami opustoszały w mgnieniu oka.
 

  • -

  • -

Treści programowe październik – Jagódki

Tydzień I: Idzie Jesień przez świat

  • kształtowanie pojęć związanych ze zjawiskami przyrodniczymi, dokonywanie obserwacji przyrodniczych; dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie
  • uwrażliwienie na piękno jako wartość subiektywną
  • poznawanie sposobów spędzania wolnego czasu, uwrażliwienie na piękno otaczającej przyrody
  • kształtowanie słuchu fonetycznego i spostrzegawczości słuchowej
  • doskonalenie umiejętności przeliczania elementów zbiorów
  • rozwijanie sprawności motorycznej i współpracy w grupie

Tydzień II: Jesienna przyroda

  • poznanie warunków życia wybranych gatunków zwierząt, dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie
  • doskonalenie percepcji wzrokowo-słuchowo-ruchowej
  • doskonalenie umiejętności prawidłowego liczenia
  • budzenie zainteresowań otaczającą przyrodą, w tym potrzeb zwierząt w związku z nadchodzeniem zimy
  • kształtowanie umiejętności współdziałania w zespole, nawiązywanie właściwych relacji rówieśniczych w zabawie i sytuacjach codziennych
  • kształcenie sprawności manualnej i kreatywności oraz inwencji twórczej dzieci podczas zabaw plastycznych, konstrukcyjno-plastycznych z wykorzystaniem różnorodnych materiałów

Tydzień III: Koszyk Pani Jesieni

  • poznanie wartości jaką jest pracowitość i jej znaczenia w życiu człowieka i zwierząt, doskonalenie percepcji wzrokowej
  • poznanie roślinności uprawianej na polu, rozumienie potrzeby i celów uprawiania roślin przez człowieka
  • poznanie gatunków owoców, porównywanie ich wyglądu
  • kształtowanie umiejętności liczenia i porównywania
  • rozwijanie poczucia rytmu i umiejętności słuchania utworów muzycznych, doskonalenie sprawności fizycznej
  • rozwijanie umiejętności wyrażania własnych obserwacji w formie plastycznej

Tydzień IV: Skarby jesieni

  • poznanie miejsc przeznaczonych do przechowywania jesiennych darów dla ludzi i zwierząt
  • doskonalenie umiejętności klasyfikowania obiektów
  • rozwijanie percepcji słuchowej poprzez zabawy z wykorzystaniem zagadek słuchowych (rozpoznawanie i różnicowanie dźwięków, wysłuchiwanie słowa w słowie), analiza głoskowa i sylabowa wyrazów
  • promowanie zdrowego odżywiania, poznanie i nazywanie jesiennych przetworów
  • doskonalenie motoryki małej i dużej, podziwianie piękna jesiennych krajobrazów
  • doskonalenie umiejętności słuchania i wyrażania muzyki ruchem

  • -

  • -

  • -