• sekretariat@przedszkole-w-przeclawiu.edu.pl
  • 782-557-554 Sekretariat Przedszkole
  • -

Dbamy o Ziemię – Grupa Jeżynki

Zajęcia z okazji Dnia Ziemi, mają na celu kształtowanie świadomości ekologicznej u najmłodszych. Są to aktywności, które łączą edukację z zabawą, angażując dzieci w różnorodne formy działania na rzecz ochrony środowiska. W czasie zajęć przedszkolaki poznały jak należy segregować śmieci ( kolorowe pojemniki na śmieci), co robić, aby chronić planetę – tu poznaliśmy kodeks małego ekologa. Przeprowadziliśmy zajęcia badawcze, których celem było pokazanie dzieciom jak wyglądają nasze morza i jeziora, kiedy są zanieczyszczone a jak wyglądają kiedy dbamy o ekologię. Na podsumowanie zajęć dzieci wykonały pracę plastyczną.


  • -

  • -

  • -

Zabawy na placu zabaw w GOKSiR – Grupa Jeżynki


  • -

Występ Beskidzkich Zbójów dla Jeżynek I Poziomek


  • -

„Zimowe impresje” – malowanie przy muzyce”

„Zimowe impresje” – malowanie przy muzyce”.
Utwór „Zima” Antonio Vivaldiego z cyklu „Cztery pory roku” jest doskonałym narzędziem do wprowadzenia dzieci w przedszkolu w zimowy nastrój oraz rozwijania ich wyobraźni i ekspresji artystycznej. Muzyka ta charakteryzuje się dynamicznymi zmianami tempa i nastroju, co pozwala dzieciom na różnorodne interpretacje.
 

  • -

Czytanie bajek w Jeżynkach

W piątek grupę „Jeżynek” odwiedziła mama Marcelinki p. Ewelina Wazdrąg. Pani Ewelina przyszła do nas, aby poczytać dzieciom bajki. Mama Marcelinki przeczytała dzieciom bajkę pt. „Kocioróżka”. Bajka opowiada o niezwykle słodkim stworzeniu – Kocioróżce i jej ciekawych przygodach. Bajka bardzo się spodobała Jeżynkom. 
Dziękujemy bardzo p. Ewelinie za zaangażowanie i odwiedzenie nas w przedszkolu. :)) 
 

  • -

Ziołowy ogródek Jeżynek


  • -

  • -

Kalendarium i treści programowe na miesiąc kwiecień dla Grupy Jeżynki

 Zamierzenia na miesiąc kwiecień gr. ”Jeżynki”

 W GOSPODARSTWIE:

  • doskonalenie wymowy dzieci
  • zachęcanie do aktywnego udziału w zabawach taneczno-ruchowych
  • wzmacnianie aparatu artykulacyjnego i oddechowego poprzez śpiewanie na zgłoskach: mu, ko i wydłużanie fazy wydechowej
  • rozwijanie wyobraźni ruchowo-muzycznej
  • utrwalenie nazw zwierząt
  • łączenie w pary obrazków zwierząt i ich domów, wzbogacenie wiadomości nt. zwierząt domowych i ich dzieci 

WIELKANOC:

  • zapoznanie z tradycją Świąt Wielkanocnych poprzez naukę wiersza
  • rozwijanie zainteresowań hodowlą roślinek
  • zwracanie uwagi na przestrzeganie reguł i zasad dobrej zabawy
  • rozwijanie inwencji twórczej dzieci oraz nową formą zabawy podczas muzyki
  • nabywanie umiejętności klasyfikowania według jednej cechy, kształcenie umiejętności prawidłowego stosowania określeń: więcej, mniej, tyle samo
  • zapoznanie z charakterystycznymi symbolami Świąt Wielkanocnych

WIOSNA W OGRODZIE:

  • poszerzanie wiadomości nt. prac ogrodowych i narzędzi wykorzystywanych w pracach ogrodowych
  • rozwijanie umiejętności segregowania wg kolorów
  • zapoznanie z budową i warunkami rozwoju tulipana, zachęcanie do hodowli kwiatów, obserwowanie rozwoju rośliny
  • rozwijanie zainteresowań muzyką poważną
  • wyjaśnienie pojęcia nowalijki, uświadomienie sobie potrzebę jedzenia świeżych warzyw, mycia rąk oraz owoców i warzyw

DBAMY O ZIEMIĘ:

  • kształcenie postawy proekologicznej
  • doskonalenie umiejętności kolorowania
  • zapoznanie z nową techniką malowania
  • doskonalenie umiejętności porównywania wielkości
  • poszerzanie wiadomości nt. ekologicznego trybu życia  kształtowanie nawyku segregowania śmieci

 

JESTEM POLAKIEM I EUROPEJCZYKIEM:

  • kształcenie postawy patriotycznej podczas nauki hymnu
  • rozwijanie procesów analizy i syntezy wzrokowej
  • zapoznanie z symbolami narodowymi
  • doskonalenie umiejętności rysowania domu
  • zachęcanie do zabaw zespołowych