• sekretariat@przedszkole-w-przeclawiu.edu.pl
  • 782-557-554 Sekretariat Przedszkole
  • -

„Zimowe impresje” – malowanie przy muzyce”

„Zimowe impresje” – malowanie przy muzyce”.
Utwór „Zima” Antonio Vivaldiego z cyklu „Cztery pory roku” jest doskonałym narzędziem do wprowadzenia dzieci w przedszkolu w zimowy nastrój oraz rozwijania ich wyobraźni i ekspresji artystycznej. Muzyka ta charakteryzuje się dynamicznymi zmianami tempa i nastroju, co pozwala dzieciom na różnorodne interpretacje.
 

  • -

Czytanie bajek w Jeżynkach

W piątek grupę „Jeżynek” odwiedziła mama Marcelinki p. Ewelina Wazdrąg. Pani Ewelina przyszła do nas, aby poczytać dzieciom bajki. Mama Marcelinki przeczytała dzieciom bajkę pt. „Kocioróżka”. Bajka opowiada o niezwykle słodkim stworzeniu – Kocioróżce i jej ciekawych przygodach. Bajka bardzo się spodobała Jeżynkom. 
Dziękujemy bardzo p. Ewelinie za zaangażowanie i odwiedzenie nas w przedszkolu. :)) 
 

  • -

Koncert Góralski – Grupa Boróweczki i Brzoskwinki

 


  • -

Gimnastyka w Jagodach

 


  • -

Koncert Góralski w Śliwkach i Jagodach


  • -

Ziołowy ogródek Jeżynek


  • -

  • -

Kalendarium i treści programowe na miesiąc kwiecień dla Grupy Jeżynki

 Zamierzenia na miesiąc kwiecień gr. ”Jeżynki”

 W GOSPODARSTWIE:

  • doskonalenie wymowy dzieci
  • zachęcanie do aktywnego udziału w zabawach taneczno-ruchowych
  • wzmacnianie aparatu artykulacyjnego i oddechowego poprzez śpiewanie na zgłoskach: mu, ko i wydłużanie fazy wydechowej
  • rozwijanie wyobraźni ruchowo-muzycznej
  • utrwalenie nazw zwierząt
  • łączenie w pary obrazków zwierząt i ich domów, wzbogacenie wiadomości nt. zwierząt domowych i ich dzieci 

WIELKANOC:

  • zapoznanie z tradycją Świąt Wielkanocnych poprzez naukę wiersza
  • rozwijanie zainteresowań hodowlą roślinek
  • zwracanie uwagi na przestrzeganie reguł i zasad dobrej zabawy
  • rozwijanie inwencji twórczej dzieci oraz nową formą zabawy podczas muzyki
  • nabywanie umiejętności klasyfikowania według jednej cechy, kształcenie umiejętności prawidłowego stosowania określeń: więcej, mniej, tyle samo
  • zapoznanie z charakterystycznymi symbolami Świąt Wielkanocnych

WIOSNA W OGRODZIE:

  • poszerzanie wiadomości nt. prac ogrodowych i narzędzi wykorzystywanych w pracach ogrodowych
  • rozwijanie umiejętności segregowania wg kolorów
  • zapoznanie z budową i warunkami rozwoju tulipana, zachęcanie do hodowli kwiatów, obserwowanie rozwoju rośliny
  • rozwijanie zainteresowań muzyką poważną
  • wyjaśnienie pojęcia nowalijki, uświadomienie sobie potrzebę jedzenia świeżych warzyw, mycia rąk oraz owoców i warzyw

DBAMY O ZIEMIĘ:

  • kształcenie postawy proekologicznej
  • doskonalenie umiejętności kolorowania
  • zapoznanie z nową techniką malowania
  • doskonalenie umiejętności porównywania wielkości
  • poszerzanie wiadomości nt. ekologicznego trybu życia  kształtowanie nawyku segregowania śmieci

 

JESTEM POLAKIEM I EUROPEJCZYKIEM:

  • kształcenie postawy patriotycznej podczas nauki hymnu
  • rozwijanie procesów analizy i syntezy wzrokowej
  • zapoznanie z symbolami narodowymi
  • doskonalenie umiejętności rysowania domu
  • zachęcanie do zabaw zespołowych

  • -

Jabłuszka z usmiechem na ustach, pokonują tor przeszkód


  • -

„Produkty mleczne” – Grupa Brzoskwinki

„Produkty mleczne”

W dniach od 24-28.03 w grupie Brzoskwinki rozmawialiśmy o zwierzętach mieszkających na wsi, ich dzieciach i domach. Dzieci poznały prace rolnika, wiedzą jak ciężka jest praca na polu i dbanie o zwierzęta mieszkające w gospodarstwie. Na koniec tygodnia mieliśmy możliwość poznania produktów spożywczych pochodzących od krowy i kozy, ale również różnych rodzajów mleka. Dzieci nie tylko mogły powąchać, zobaczyć, ale przede wszystkim spróbować wybrane produkty,  do czego były bardzo zachęcane! Niektóre z nich nawet prosiły o dokładkę!