• sekretariat@przedszkole-w-przeclawiu.edu.pl
  • 782-557-554 Sekretariat Przedszkole
  • -

  • -

  • -

  • -

Kalendarium październik – Poziomki

Kalendarz na październik

14.10.19 ,,Dzień Edukacji Narodowej”-Prosimy aby dzieci w tym dniu ubrane były na galowo.

17.10.19 ,,Warsztaty Leśne”-koszt uczestnictwa 12 zł. Odliczoną kwotę proszę przekazać wychowawcy grupy.

21.10 Wyjazd do Filharmonii na sztukę pt: ,,Donuta taktuje -Na raz” wyjazd finansowany ze środków Rady Rodziców.


  • -

Treści programowe październik – Poziomki

Treści programowe realizowane w październiku

Tydzień I: Pani Jesień puka do drzwi
• wdrażanie do panowania nad własnymi emocjami
• wdrażanie do respektowania norm społecznych
• wdrażanie do uważnego słuchania
• kształtowanie umiejętności dostrzegania piękna przyrody
• kształtowanie umiejętności klasyfikowania obiektów ze względu na podaną cechę

Tydzień II: Prezenty od Pani Jesieni
• rozwijanie sprawności fizycznej, precyzji ruchów w toku zabaw i ćwiczeń ruchowych
• rozwijanie małej motoryki poprzez wykonywanie ćwiczeń manualnych
• wdrażanie do panowania nad własnymi emocjami
• rozwijanie umiejętności klasyfikowania ze względu na określone cechy
• rozwijanie umiejętności liczenia

Tydzień III: Jestem zdrowym przedszkolakiem
• doskonalenie umiejętności dbania o higienę
• wdrażanie do przestrzegania zasad zdrowego żywienia
• uświadomienie znaczenia kultury w życiu codziennym, stosowanie form grzecznościowych
• kształtowanie właściwego zachowania podczas wycieczek do parku, lasu
• rozwijanie umiejętności przestrzegania zasad bezpiecznej zabawy
• rozbudzanie potrzeby kontaktu z przyrodą
• doskonalenie umiejętności grupowania obiektów ze względu na wspólne cechy

Tydzień IV: Kiedy mamy dzień, a kiedy noc?
• rozwijanie motoryki małej podczas zadań manualnych i graficznych
• odczuwanie radości ze wspólnej zabawy
• dostrzeganie i nazywanie swoich emocji
• okazywanie uwagi i szacunku innym dzieciom
• wdrażanie do rozumienia następstwa czasu i zdobywanie orientacji w czasie
• rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów ze względu na ich przeznaczenie


  • -

  • -

  • -

Wycieczka do Filharmonii – Gruszeczki

WYJAZD DO FILHARMONII

1 października wybraliśmy się do Filharmonii na koncert pt. „DoNuta taktuje – Na raz”. Spotkanie z muzyką na żywo było okazją do obcowania z prawdziwymi instrumentami oraz muzykami w filharmonii.

Nasze przedszkolaki poznały instrumenty dęte takie jak trąbka, tuba czy puzon. Dzieci zostały zachęcane do aktywnego udziału oraz wspólnej zabawy, tańczyliśmy i śpiewaliśmy. Dowiedziały się również, że piano oznacza cicho, a forte głośno. Oczywiście nie obyło się bez zagadek, z którymi dzieci poradziły sobie doskonale.

Filharmonia bardzo nam się podobała.

Wychowawczynie 🙂


  • -

Wycieczka do Filharmonii Szczecińskiej – Brzoskwinki

1 października grupa brzoskwinek pojechała pierwszy raz do Filharmonii Szczecińskiej.
Aktywnie słuchaliśmy muzyki podczas koncertu „Donuta taktuje – Na raz”. Przedszkolakom bardzo się podobało, wrażenie na nich zrobił też przepiękny budynek filharmonii.
Wielkie podziękowania dla rodziców za dostosowanie stroju do okazji. Brzoskwinki prezentowały się galowo 🙂

Wychowawczynie


  • -

Treści programowe październik

Krąg tematyczny: Pani Jesień i jej wspaniałe stroje

  • aktywne uczestnictwo w zabawach rytmicznych, ruchowych i muzycznych
  • wdrażanie do poprawnego wykonywania ćwiczeń gimnastycznych
  • wdrażanie do utrzymania prawidłowej pozycji ciała w różnych sytuacjach (podczas ćwiczeń gimnastycznych, podczas zabawy, podczas pracy przy stoliku, podczas posiłków)
  • doskonalenie umiejętności rozpoznawania, nazywania oraz rozumienia emocji i uczuć własnych i innych ludzi
  • wdrażanie do wyrażania emocji i uczuć w społecznie akceptowany sposób
  • kształtowanie świadomości przynależności do grupy przedszkolnej
  • doskonalenie umiejętności stosowania zwrotów grzecznościowych wobec koleżanek, kolegów i dorosłych w różnych sytuacjach
  • budowanie pozytywnych relacji rówieśniczych – wyrażanie potrzeb własnych, zauważanie potrzeb innych
  • wdrażanie do respektowania norm społecznych zawartych w kontrakcie grupowym (czekanie na swoją kolej, ustępowanie, pomaganie słabszym/potrzebującym)
  • wdrażanie do wyjaśniania świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą komunikacji werbalnej
  • doskonalenie analizy słuchowej na poziomie sylaby
  • doskonalenie umiejętności posługiwania się językiem polskim (poprawne wymawianie głosek)
  • rozróżnianie głoski „a” w nagłosie i wygłosie
  • poznanie obrazu graficznego głoski „a” – litery „A”, „a”
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów spełniających podany warunek
  • rozwijanie umiejętności sprawnego przeliczania i porównywania kolekcji
  • poznanie obrazu graficznego liczby „2”
  • wdrażanie do posługiwania się pojęciami dotyczącymi cech charakterystycznych dla pór roku (opadanie liści, zbieranie zapasów na zimę, odloty ptaków, krótszy dzień, chłód, deszcz)
  • rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności

Krąg tematyczny: Co nam jesień w koszu niesie?

  • aktywne uczestnictwo w zabawach ruchowych i ćwiczeniach porannych
  • wdrażanie do poprawnego wykonywania ćwiczeń gimnastycznych
  • wdrażanie do utrzymania prawidłowej pozycji ciała w różnych sytuacjach
  • kształtowanie nawyków kulturalnego zachowania się podczas posiłków
  • wdrażanie do używania chwytu pisarskiego podczas rysowania i kolorowania
  • wdrażanie do sprawnego i bezpiecznego posługiwania się nożyczkami
  • rozwijanie samodzielności w zakresie czynności higienicznych (korzystanie z toalety, mycie rąk, mycie zębów)
  • doskonalenie umiejętności rozpoznawania, nazywania oraz rozumienia emocji i uczuć własnych i innych ludzi
  • wdrażanie do respektowania cudzych emocji
  • rozwijanie świadomości przynależności do grupy przedszkolnej
  • doskonalenie umiejętności stosowania zwrotów grzecznościowych wobec koleżanek, kolegów i dorosłych w różnych sytuacjach
  • budowanie pozytywnych relacji rówieśniczych w zabawie i podczas pracy w grupach (umiejętność czekania, w tym czekania na swoją kolej, umiejętność wygrywania i przegrywania)
  • rozbudzanie zainteresowania zmianami zachodzącymi w przyrodzie
  • wdrażanie do posługiwania się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych
  • rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności
  • doskonalenie syntezy i analizy słuchowej na poziomie sylaby
  • doskonalenie umiejętności posługiwania się językiem polskim (poprawne wymawianie głosek)
  • poznanie obrazu graficznego głoski „e” – litery „E”, „e”
  • usprawnianie funkcji słuchowej i wzrokowej (rozpoznawanie liter „e”, „E” wśród innych liter, rozróżnianie głoski „e” w nagłosie i wygłosie)
  • poznanie obrazu graficznego liczby „3”
  • rozwijanie spostrzegania wzrokowego przez dostrzeganie rytmiczności w serii elementów

Krąg tematyczny: Uczymy się dbać o swoje zdrowie

  • aktywne uczestnictwo w zabawach ruchowych i ćwiczeniach porannych
  • wdrażanie do poprawnego wykonywania ćwiczeń gimnastycznych
  • wdrażanie do dbania o prawidłową pozycję ciała w różnych sytuacjach
  • rozwijanie samodzielności w zakresie czynności higienicznych (korzystanie z toalety, mycie rąk, mycie zębów)
  • wdrażanie do używania chwytu pisarskiego podczas rysowania i kolorowania
  • wdrażanie do sprawnego i bezpiecznego posługiwania się nożyczkami
  • doskonalenie umiejętności rozpoznawania, nazywania oraz rozumienia emocji i uczuć własnych i innych ludzi
  • wdrażanie do respektowania cudzych emocji
  • kształtowanie umiejętności panowania nad emocjami
  • wdrażanie do respektowania praw i obowiązków swoich i innych osób
  • doskonalenie umiejętności stosowania zwrotów grzecznościowych wobec koleżanek, kolegów i dorosłych w różnych sytuacjach
  • wdrażanie do porozumiewania się za pomocą komunikacji werbalnej i niewerbalnej
  • budowanie pozytywnych relacji rówieśniczych w zabawie i podczas pracy w grupach
  • rozwijanie poczucia rytmu muzycznego
  • rozwijanie sprawności manualnej
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na dany temat
  • kształcenie umiejętności syntezy i analizy wzrokowo-słuchowej
  • kształtowanie umiejętności określania kierunków (prawa, lewa) oraz położenia (obok, przed, za, między, nad, pod)
  • rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego
  • rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności
  • poznanie obrazu graficznego głoski „i” – litery „I”, „i”
  • poznanie obrazu graficznego liczby „4”

Krąg tematyczny: Niezwykły rytm przyrody

  • aktywne uczestnictwo w zabawach ruchowych i ćwiczeniach porannych
  • wdrażanie do poprawnego wykonywania ćwiczeń gimnastycznych
  • wdrażanie do dbania o prawidłową pozycję ciała w różnych sytuacjach
  • wdrażanie do używania chwytu pisarskiego podczas rysowania i kolorowania
  • rozwijanie samodzielności w zakresie czynności higienicznych i samoobsługowych
  • doskonalenie umiejętności rozpoznawania, nazywania oraz rozumienia emocji i uczuć własnych i innych ludzi
  • wdrażanie do respektowania cudzych emocji
  • kształtowanie umiejętności panowania nad emocjami
  • wdrażanie do respektowania praw i obowiązków swoich i innych osób
  • doskonalenie umiejętności stosowania zwrotów grzecznościowych wobec koleżanek, kolegów i dorosłych w różnych sytuacjach
  • budowanie pozytywnych relacji rówieśniczych w zabawie i podczas pracy w grupach
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na dany temat
  • kształtowanie umiejętności syntezy i analizy wzrokowo-słuchowej
  • poznanie obrazu graficznego głoski „m” – litery „M”, „m”
  • rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego
  • rozwijanie umiejętności dostrzegania rytmu i stałego następstwa dni i nocy, pór roku
  • rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności
  • poznanie obrazu graficznego liczby „5”
  • rozwijanie poczucia rytmu muzycznego
  • rozwijanie sprawności manualnej