• sekretariat@przedszkole-w-przeclawiu.edu.pl
  • 782-557-554 Sekretariat Przedszkole
  • -

Wiosenne drzewko

W codziennym życiu żłobkowym staramy się pokazać Pszczółkom różnorodny świat wykonywania prac plastycznych. Pszczółki do wykonania wiosennego drzewka użyły patyczków do uszu. Dzieci bardzo zaciekawił wzór jaki powstaje po namoczeniu patyczków w farbce i odbiciu ich na kartce. Pszczoły wykonały piękne prace plastyczne. Celem było usprawnienie motoryki małej oraz rozbudzenie wyobraźni plastycznej.


  • -

  • -

Pisanki, pisanki, jajka malowane…

16 kwietnia nasze maluchy ozdabiały styropianowe jajka za pomocą plastokulek.

Plastokulki jest to masa plastyczna składająca się z drobnych kolorowych kuleczek, które łatwo się przyklejają.

Radość tworzenia, pobudzona wyobraźnia i rozwijające się umiejętności manualne są dodatkowym atutem.

Następnie Motylki pomalowały farbkami swoje jajka, które będą pięknie prezentowały się na świątecznym stole.

Celem zajęć było poznanie tradycji i zwyczajów związanych ze Świętami Wielkanocnymi.

A.H  A.K


  • -

Siejemy owies – Motylki

Siejemy owies – Motylki

Dzieci z naszej grupy rozpoczęły przygotowania do Świąt Wielkanocnych. Każdy maluch w swojej doniczce wysiał owies, który później ozdobi jego wielkanocny stół

A.H.  A.K.


  • -

ZAJĘCIA RUCHOWE Z ELEMENTAMI SENSOMOTORYKI

Sensomotoryka dostarcza zewnętrznych bodźców dotykowych i wizualnych, odgrywa bardzo istotną rolę w rozwoju poznawczym dziecka.

W ubiegłym tygodniu dzieci z grupy Motylki bawiły się z ciociami taśmą klejącą. Przyklejanie i odklejanie kolorowych piłeczek do taśmy sprawiło im ogromną radość. Na pewno jeszcze powrócimy do tego typu zajęć.

A.K. A.H.

 

 


  • -

„Budujemy ciszę”- w Motylkach

„Budujemy ciszę”- w Motylkach

11 kwietnia dzieci z najmłodszej grupy żłobkowej budowały ciszę ilustrując słowa piosenki ruchem. Jest to świetna zabawa wyciszająca pozwalająca odreagować nagromadzone emocje, a ponadto wspomaga rozwój muzyczny i integruje grupę.

A.K.  A.H.


  • -

Pszczółki… farba…folia…

Malowanie farbami pod folią to niezwykłe zajęcia plastyczne dla dzieci. Najbardziej fascynujące dla dzieci jest tu doznawanie własnej mocy sprawczej i obserwowanie efektów działań przez przezroczystą folię. To świetna zabawa plastyczna, badawcza, sensoryczna. Dzieci badają konsystencję, miękkość i gęstość farby, dotykają gładkiej folii, obserwują  jak się marszczy, jak łączą się kolory.


  • -

Pszczółki poznają kszałty

Dzieci nie rodzą się z umiejętnością rozpoznawania kształtów i ich nazywania. Potrzeba czasu, by narząd wzroku wystarczająco się wykształcił, następnie dziecko musi być gotowe do mówienia. Zatem nauka kształtów dla dwulatków czy trzylatków jest możliwa. Można zacząć naukę kształtów i zorganizować ją tak, by maluch w naturalny sposób poznał podstawowe figury geometryczne.

Bardzo ważne w zabawach z dziećmi, jest to, że wszystkie te czynności związane z nauką powinny pozostać zabawą, dzięki której nasze dziecko odkrywa świat i poznaje go. Tylko zabawa gwarantuje nam to, że dziecko szybciej i chętniej będzie zdobywało nowe umiejętności.

Poznajemy kształty przy pomocy różnych faktur. Tym razem do przeprowadzenia zajęć wykorzystałyśmy filc, piankę i tekturę falistą. Dzieci poznały również właściwości rzepu. Pszczółki miały za zadanie przyczepić na podkładkę odpowiedni kształt figury geometrycznej.

Oczywiście my jako rodzice/ opiekunowie powinniśmy wspierać rozwój naszych pociech poprzez odpowiednie stymulowanie, ale wszystko dostosowując do tempa rozwoju naszego malucha. Wielokrotne powtarzanie danej czynności gwarantuje nam sukces i poprawne odgadywanie zagadnień.


  • -

Pszczółki poznają wiosenne kwiaty…

Zainteresowanie Pszczółek wiosną rozpoczęłyśmy od przedstawienia wiosennych kwiatów. Również nasze prace plastyczne związane były z wiosennymi kwiatami. Dzieci wykonały żonkila przy pomocy drewnianych patyczków i foremek do pieczenia, przebiśniegi wykonały z płatków kosmetycznych i papieru a tulipany wykonały przy pomocy farbek i plastikowego widelca. Wykonanie wiosennych kwiatów miało na celu rozwijanie pomysłowości i kreatywności w wykonywaniu prac, pogłębianie doświadczeń plastycznych oraz wprowadzenie dzieci w obszar edukacji przyrodniczej. 

 


  • -

Pani Wiosna zawitała do Pszczółek

Wiosna w żłobku zawitała na dobre. To doskonała pora, by rozbudzać zainteresowania dzieci zmianami zachodzącymi w przyrodzie, tworząc sytuacje, które powodują zdziwienie, zaciekawienie, poznanie nowego środowiska przyrodniczego. Działanie to służy wprowadzeniu dzieci w obszar edukacji przyrodniczej oraz obserwacji rozwoju roślin. Nabywanie wiedzy poprzez praktyczne działanie jest jednym z najlepszych sposobów uczenia się, toteż dajemy dzieciom możliwość samodzielnego wykonania określonej pracy, a potem wyciągania wniosków na podstawie systematycznych obserwacji, Tego dnia najpierw zrobiliśmy wspólnie makietę Pani Wiosny by później móc wyjść na spacer przywitać Wiosnę. Każde dziecko miało również na głowie wiosenny wianek. Podziwialiśmy również zasadzone przez przedszkolaki kwiaty na rabatach przed przedszkolem.