Propozycje zabaw dla Śliweczek – 19.03.2020r
„Obserwator nieba” – słuchanie opowiadania Michaliny Latko (cel: uważne słuchanie i odpowiadanie na pytania rodzica)
Grześ wraz z rodzicami oraz swoim najlepszym przyjacielem, psem o imieniu Księżyc, mieszka w najwyższym bloku w mieście. Ogromny wieżowiec ma aż piętnaście pięter. Na samym jego szczycie znajduje się przytulne mieszkanie państwa Gwieździńskich. Z okien roztacza się przepiękna panorama całego miasteczka, ale to wcale nie ten widok zdecydował rok temu o przeprowadzce właśnie do tego mieszkania. Pani Gwieździńska, pan Gwieździński, a w szczególności Grześ pasjonują się astronomią, czyli wszystkim tym, co związane jest z gwiazdami, planetami, kometami czy galaktykami. W salonie centralne miejsce zajmuje teleskop – wynalazek umożliwiający obserwację nieba. Grześ, spoglądając w niego, napotyka Mały i Wielki Wóz, Gwiazdę Polarną oraz planety. Chłopiec snuje plany odkrywania i nadawania nazw niepoznanym dotąd planetom i konstelacjom. Największym marzeniem Grzesia jest lot w kosmos. Grześ chce zostać kosmonautą.
Dziecko odpowiada na pytania zadane przez rodzica:
– Gdzie znajduję się mieszkanie państwa Gwieździńskich?
– Czym pasjonuje się cała rodzina?
– Jakie urządzenie stoi w salonie?
– Jakie plany snuje Grześ?
– Jak inaczej nazywamy astronautę?
Kosmos w słoiku praca plastyczna cel: tworzenie pracy plastycznej z materiałów dostępnych w domu.
Kosmos w słoiku – praca plastyczna
Przygotujcie dzbanki z zabarwioną wodą (można użyć barwników spożywczych lub mocno rozwodnionych farb akwarelowych). Dzieci wkładają do słoika jedną warstwę waty, obsypuje ją brokatem i z pomocą rodzica wlewa wodę w wybranym kolorze. Czynności powtarza do momentu zapełnienia słoika. Na zakończenie dzieci zakręcają słoiki.
Propozycja aktywności dla Śliweczek:
- Zabawa „Kule”- rozwijanie umiejętności klasyfikowania. Szukamy w domu przedmiotów w kształcie kul, okrągłym. Nawiązujemy do kształtu naszej planety. Przypominamy też inne kształty/ figury przedmiotów w naszym otoczeniu. Pytamy, czy dziecko chce zobaczyć Ziemię z kosmosu? Po to potrzebna nam będzie rakieta, którą wykonamy zgodnie z zadaniem nr2.
- Karta pracy „Rakieta z figur geometrycznych”- załącznik.
- Kiedy rakieta gotowa, wybieramy się w podróż- linki do krótkich filmów, ukazującego naszą planetę:
https://www.youtube.com/watch?v=IPczhbMMtm4
https://www.youtube.com/watch?v=hcqTa1IQi6U
https://www.youtube.com/watch?v=KZzdwT4mZJk
https://www.youtube.com/watch?v=0f_gB3MQsjU
https://www.youtube.com/watch?v=sDdeZU1yGN8