• sekretariat@przedszkole-w-przeclawiu.edu.pl
  • 915065800

Propozycje zabaw dla Śliweczek – 19.03.2020r

  • -

Propozycje zabaw dla Śliweczek – 19.03.2020r

„Obserwator nieba” – słuchanie opowiadania Michaliny Latko (cel: uważne słuchanie i odpowiadanie na pytania rodzica)

Grześ wraz z rodzicami oraz swoim najlepszym przyjacielem, psem o imieniu Księżyc, mieszka w najwyższym bloku w mieście. Ogromny wieżowiec ma aż piętnaście pięter. Na samym jego szczycie znajduje się przytulne mieszkanie państwa Gwieździńskich. Z okien roztacza się przepiękna panorama całego miasteczka, ale to wcale nie ten widok zdecydował rok temu o przeprowadzce właśnie do tego mieszkania. Pani Gwieździńska, pan Gwieździński, a w szczególności Grześ pasjonują się astronomią, czyli wszystkim tym, co związane jest z gwiazdami, planetami, kometami czy galaktykami. W salonie centralne miejsce zajmuje teleskop – wynalazek umożliwiający obserwację nieba. Grześ, spoglądając w niego, napotyka Mały i Wielki Wóz, Gwiazdę Polarną oraz planety. Chłopiec snuje plany odkrywania i nadawania nazw niepoznanym dotąd planetom i konstelacjom. Największym marzeniem Grzesia jest lot w kosmos. Grześ chce zostać kosmonautą.

Dziecko odpowiada na pytania zadane przez rodzica:

 – Gdzie znajduję się mieszkanie państwa Gwieździńskich?

 – Czym pasjonuje się cała rodzina?

 – Jakie urządzenie stoi w salonie?

 – Jakie plany snuje Grześ?

 – Jak inaczej nazywamy astronautę?

Kosmos w słoiku praca plastyczna cel: tworzenie pracy plastycznej z materiałów dostępnych w domu.

Kosmos w słoiku – praca plastyczna

Przygotujcie dzbanki z zabarwioną wodą (można użyć barwników spożywczych lub mocno rozwodnionych farb akwarelowych). Dzieci wkładają do słoika jedną warstwę waty, obsypuje ją brokatem i z pomocą rodzica  wlewa wodę w wybranym kolorze. Czynności powtarza do momentu zapełnienia słoika. Na zakończenie dzieci zakręcają słoiki.

Propozycja aktywności dla Śliweczek:

  1. Zabawa „Kule”- rozwijanie umiejętności klasyfikowania. Szukamy w domu przedmiotów w kształcie kul, okrągłym. Nawiązujemy do kształtu naszej planety. Przypominamy też inne kształty/ figury przedmiotów w naszym otoczeniu. Pytamy, czy dziecko chce zobaczyć Ziemię z kosmosu? Po to potrzebna nam będzie rakieta, którą wykonamy zgodnie z zadaniem nr2.
  2. Karta pracy „Rakieta z figur geometrycznych”- załącznik.

rakieta z figur (5)

  1. Kiedy rakieta gotowa, wybieramy się w podróż- linki do krótkich filmów, ukazującego naszą planetę:

https://www.youtube.com/watch?v=IPczhbMMtm4

https://www.youtube.com/watch?v=hcqTa1IQi6U

https://www.youtube.com/watch?v=KZzdwT4mZJk

https://www.youtube.com/watch?v=0f_gB3MQsjU

https://www.youtube.com/watch?v=sDdeZU1yGN8