• sekretariat@przedszkole-w-przeclawiu.edu.pl
  • 782-557-554 Sekretariat Przedszkole

Propozycje zabaw dla Brzoskwinek – 09.04.2020r

  • -

Propozycje zabaw dla Brzoskwinek – 09.04.2020r

Twórcze opowiadanie o pogodzie z wykorzystaniem różnych kart (obrazków). Przygotowujemy wspólnie z dzieckiem kolorowe proste obrazki o różnej tematyce: postaci, zwierzęta, rośliny, przedmioty i koniecznie coś z pogody (kilka, mogą być narysowane lub z gier, wycięte z gazet). W zabawie bierze udział rodzic i dziecko. Na przemian losując kartę układają historyjkę , ale tak aby rzecz przedstawiona na wylosowanej karcie znalazła się w zdaniu (wypowiedzi) gracza. Dzięki skojarzeniom powstaje opowiadanie. Rodzic prowadzi zabawę starając się naprowadzać, bądź łączyć wypowiedzi.

Zaszyfrowana pogoda – rozwiązywanie zagadek o zjawiskach pogodowych. Rodzic czyta zagadkę, a zadaniem dziecka jest narysowanie co ukrywa ta zagadka (nie mówi głośno).

  • Płyną po niebie wielkie, kłębiaste, czasem gradowe czasem pierzaste (chmury).
  • Ono latem najmocniej grzeje i sprawia, że skóra brązowieje (słońce).
  • O szyby dzwoni kroplami muzykę cudowną układa, kiedy uważnie posłuchasz, możesz z nim cicho pogadać (deszcz)
  • Lodowe kule z nieba spadają, na szybach i dachach muzykę grają (grad)
  • Co za białe piórka sypie zimą chmurka (śnieg)

Ostatnia zagadka może być nawiązaniem do kolejnego zadania.

  • Gdy słońce świeci i deszczyk pada, ona na niebie pięknie się rozkłada.

Czytamy zagadkę, dziecko odpowiada podejmując rysowanie, a rodzic nawiązuje rozmowę zadając pytania: co narysowałeś, jakie kolory ma tęcza, ile jest kolorów (koryguje wiedzę dziecka uzupełniając jego wiadomości (może posłużyć się obrazkiem tęczy)

Kolejne pytanie jak powstaje tęcza (kiedy, co musi się wydarzyć) sprawdzamy co dziecko wie na ten temat, uzupełniamy jego wiedzę (możemy pomóc sobie filmem. https://www.youtube.com/watch?v=tw8MrpYM0yI&list=PLJLHCIT6Ee2y3iyY67VtLSIZCXXcuRcZR&index=50 lub

https://www.youtube.com/watch?v=WuCyB7lno7M

Podsumowaniem praca plastyczna „Tęczowa pisanka”. Rysujemy na kartce kontur jajka, dziecko uzupełnia go kolorami tęczy w odpowiedniej kolejności, wykonując pasy. Technika dowolna farba, kredka, plastelina, wycinanka.